A streetwear és a stílust képviselő ruhadarabok, kiegészítők az elmúlt években tekintélyes népszerűségre, ezzel karöltve pedig széles vásárlórétegre tettek szert. A sportcipő értékesítés az Amazonon is szárnyra kelt. Ebben a cikkben azt mutatom be, hogy miért érdemes ezt a manapság igen menő és porfitábilis termékkategóriát beemelni az FBA beszerzési stratégiába.
Nehéz meghatározni a streetwear irányzat megszületésének időpontját, talán pontosan nem is lehet. A legtöbben az 1970-es évek végéhez kötik, amikor a szörfdeszka készítésből élő Shawn Stussy a punk és hip-hop stílusból inspirálódva megalapította a Stüssy márkát. A streetwear ezután Angliában és Japánban is megjelent, majd az egész világon elterjedt. Több mint 50 éves története alatt a punk és a hip-hop mellett a munkaruha, a katonai viselet, a sportswear, a reagge és a deszkás közösségek jellemző darabjait is átvette. Népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen.
Sportcipő értékesítés az Amazonon: miért éri meg belefektetni?
Diverzifikáció
A sportcipő kategória sok eladónak lehetőséget adott arra, hogy diverzifikálja készletét. Napjainkban, amikor az Amazonon egyre nagyobb a verseny, azok a wholesalerek élik túl, akik sokoldalúak, rugalmasak, innovatívak, illetve haladnak a trendekkel. A sportcipő értékesítés az Amazonon neked is lehetőséget adhat arra, hogy egyről a kettőre lépj és színesítsd a termékportfóliódat egy igencsak felszállóágban lévő termékkategóriát beemelve.
Magas eladási ár
Ha már egyről a kettőre lépés: fontos megjegyezni, hogy a sportcipők relatíve magas átlagos eladási árral (ASP) bírnak, ami azért is jó, mert, ha nálad is szerepel a sneakers termékkategória, gyorsabban kereshetsz több pénzt; vagyis időt takarítasz meg, miközben növeled a profitodat. Gondolj bele! Ha 10 darab technikai kütyüt adsz el 100 dollárért, vagy egy pár cipőt szintén 100 dollárért, akkor ugyanott vagy, mégsem kell annyi energiát, pénzt felemésztened, mire eljuttatod a vásárlóhoz a terméket.
Kezelhető verseny
Számos cipőmárka korlátozott az újabb Amazon eladók számára, ami jelentősen csökkenti a versenytársak számát az adott terméknél. Több alacsony besorolású könyvnek vagy játéknak általában több mint 100 vagy annál is több eladója van, de a low-ranking cipőknél viszonylag könnyű megtalálni azokat, amelyeket csak néhány eladó kínál – vagy akár egy sem. Természetesen nem mondom azt, hogy nincs verseny, mert ez nem igaz, viszont nem elképzelhetetlen, hogy olyan listát találsz, ahol elenyésző számú a konkurencia. (A pár évvel ezelőtti márka- és ASIN-korlátozások tovább csökkentették a versenyt, és úgy gondolom, hogy ez a folyamat még érvényben lesz egy ideig.)
Egyszerű, hatékony készletbeszerzés
A sportcipő értékesítés az Amazonon lehetőséget nyújt arra, hogy online arbitrázzsal szerezd be a készleted. Ha ez számodra a legmegfelelőbb, akkor az Online Airbitrage Deals oldalt javaslom, melynek csapata gyorsan és hatékonyan megtalálja számodra a legprofitábilisabb ajánlatokat, de a Tactical Airbitrage is jó megoldás lehet számodra. A készletbeszerzés a Sourcemogul segítségével is pofonegyszerű – ráadásul, ha most iratkozol fel, 10 napig ingyenes hozzáférést biztosítanak számodra. Járj egy lépéssel előrébb a versenytársaknál ezen szoftverek használatával!
Ha eldöntötted, hogy szeretnél te is beszállni a sportcipő bizniszbe az Amazonon, de nem tudod, hogyan érdemes belevágni, vagy egyéb általános kérdéseid vannak, lépj velem kapcsolatba, vagy iratkozz fel ingyenes minikurzusomra!