fbpx

Amazon Prime Day: így maxold ki!

amazon prime day_szoke balazs_amazon wholesale

Hamarosan itt az Amazon Black Friday eseményeként is emlegetett Prime Day! Ebben a cikkben igyekeztem összeszedni a legfontosabb információkat a téma kapcsán, hogy még időben fel tudj készülni rá és el tudd végezni a szükséges lépéseket. Sok FBA eladó a bevétel tekintetében hasonló eredményekre számít, mint amit a 2020-as Amazon Prime Day során tapasztalt,. Az e-kereskedelmi óriás tavalyi nyilatkozata szerint a kis- és középvállalkozások számára eddig soha nem látott mértékben volt profitábilis az esemény.

A Prime Day-t először 2015-ben rendezték meg. Egyike volt ez azoknak a nagy horderejű kezdeményezésknek, amelyek az Amazon naptárjába kerültek az vállalat 20. születésnapja alkalmából. Ereje azóta is növekszik, úgyhogy megéri kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

Íme a legfontosabb dátumok az Amazon Prime Day kapcsán

Előreláthatólag az Amazon Prime Day 2021. júniusában valósul meg, vagyis idén korábban, mint tavaly. Ezt a teóriát alátámaszthatja a nemrégiben közzétett FBA készletszállítási menetrend is. Az Amazon arra biztatja az eladókat, hogy szánjanak plusz időt a Prime Day készleteik kiszállítására.

Az FBA készletszállításainak ütemterve az alábbiak szerint alakul:
  • Május 31.: Egyesült Államok
  • Június 1.: Ausztrália és Mexikó
  • Június 6.: Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország, Törökország, Egyesült Királyság.
  • Június 7.: az Egyesült Arab Emírségek és Szaúd-Arábia
  • Június 13.: Japán
  • Kanada és India kapcsán nem közöltek dátumokat a COVID-19 miatti aggályok miatt.

Mire számíthatunk a 2021-es Prime Day-en?

A COVID-19 járvány világszerte átformálta a fogyasztók vásárlási szokásait és tapasztalatait. Érdemes ezen változásokra tekintettel lenni és ezek alapján felkészíteni az Amazon vállalkozásodat a közelgő Amazon Prime Day-re.

A Jungle Scout a 2021. első negyedévére vonatkozó fogyasztói trendekről készített jelentést, amelynek alapján elmondható, hogy a vásárlók 74%-a keres termékeket az Amazonon, ahelyett, hogy a Google-t vagy a Binget használná. Ezenkívül a felmérés válaszadóinak 42%-a a 2021-es Prime Day-en kíván vásárolni, 32%-uk pedig, noha eddig nem vett részt ilyen eseményen, ebben az évben várhatóan fog.

Érdemes azt is szem előtt tartani, hogy a megkérdezettek több mint 40%-a csökkentette kiadásait 2020-ban. Ezt szem előtt tartva az akciók és kuponok bevezetése remek eszköz lehet a vásárlók figyelmének felkeltésére. Arra is jó, ha tekintettel vagy, hogy egyre többen hisznek abban, hogy a COVID-19 lecsengésével a dolgok hamarosan normalizálódnak. Ez magával hozza azt, hogy előreláthatólag nőni fog azon Amazon termékek iránti kereslet, amelyeket a vírus és a karantén negatívan érintett.

A divatcikkek, formális öltözékek, partikellékek, kültéri eszközök és utazási kiegészítők valószínűleg ismét kelendőek lesznek.

Felkészülés a nagy napra, avagy mit tegyél, ha sikeres Prime Day-t szeretnél zárni?

A fentieken túl fontos, hogy a technikai beállítások is rendben legyenek az Amazon Prime Day alatt. Ha nem szeretnél kapkodni, végezd el már most az alábbiakat:

Az ördög részletekben rejlik!

A termékek adatlapján érdemes még csábítóbbá és részletesebbé tenni a leírást. Fontos, hogy ne copy+paste-eld az adott termék általános leírását a gyártó webhelyéről. Próbálj valami egyedit hozzáadni a termékekhez! Képzeld magad a vevők helyébe, te mire lennél kíváncsi az adott tétel kapcsán, mire kapnád fel a fejed? Mutasd be a lényeges részleteket, térj ki a színre, a méretre, a különböző változatokra is, és próbáld meg különlegessé tenni a termékoldalt!

Ha vázlatpontokat használsz a termék ismertetőjénél, az Amazon különböző útmutatókkal segít neked. Például:

  • Ki kell emelni a termék legfontosabb jellemzőit, beleértve az életkornak megfelelőséget, a származási országot, a méreteket, a termék állapotát, a csomag tartalmát stb.
  • A termékjellemzők kiemelésének sorrendje legyen következetes!
  • Mindig kezdd nagybetűvel az egyes pontokat!
  • Ne használj mondatvégi írásjeleket!
  • A promóciós és árazási információkat ne tüntesd fel az egyes pontokban!

Értelemszerűen a képek, videók is nagyon fontosak, hiszen a 21. században leginkább ezekre figyelnek fel az e-kereskedelmi platformokon böngésző vásárlók. Az Amazon arra buzdít minden eladót, hogy legalább hat kép és egy videó legyen minden listához! A piactér olyan képeket vár el, melyek vonzóak, világosak és informatívak.

A keresési eredmények között a főképen megjelenő dokumentációnak fehér alapúnak kell lennie, és jól láthatóan szerepelnie kell rajta az adott terméknek. Fontos, hogy ha lehet, használat közben és különböző szögekből is be legyen fotózva az adott tétel.

Az árakról se feledkezz meg!

Az Amazon Prime Day egy rendkívül versenyképes esemény – az eladók folyamatosan korrigálják az árakat. Annak érdekében, hogy versenyképes árakat tudj kínálni a vásárlóknak és megszerezd a Buy Box-ot, megbízható árstratégiát kell kitalálnod és véghez vinned.

Ha el akarod kerülni az árháborút és meg akarod szerezni a Buy Box-ot, akkor az Amazon repricer használatát javaslom. A mesterséges intelligenciára épülő rendszer automatizálja az árkiigazításokat olyan tényezők alapján, mint a versenytársak viselkedése és az árváltozások, ezáltal kovácsolva előnyt számodra.

Jöhet egy kis promó is!

Ami egyedülállóvá teszi az Amazont más e-kereskedelmi platformokkal szemben, az az eladóknak nyújtott sokrétű hirdetési és marketing lehetőségek. E szolgáltatások fő célja a láthatóság és az értékesítés növelése. Az alábbiakban az Amazon Prime Day legrelevánsabb promóciós lehetőségeit foglalom össze:

A product bundle egy olyan marketing technika, amely az Amazonos vevőket további termékek megvásárlására késztetheti. Ez a stratégia igen egyszerűen kivitelezhető: légy kreatív és rendezd észszerűen a tételeket a csomagban, hogy még többet értékesíthess a Prime Day alatt. A bundle segítségével nőhet a rendelési érték, miközben csökken a marketingköltség és a készlethiány, mivel a jól átgondolt csomagok segíthetnek a megmaradt készlet felszámolásában.

A termékszponzóráció révén az egyes tételek kiemelést kapnak a keresési eredményoldalakon és a termékrészletek oldalán. A fizetett hirdetések jót tesznek a további termékportfólió még szélesebb körben való megismertetésének is.

A 2021-es Amazon Prime Day alatt kuponokat, kedvezményeket kínálhatsz egy termékre vagy az egész készletre. Nem szabad lebecsülni a kuponok, kedvezmények erejét, hiszen a vásárlók ezeket pénzmegtakarítási lehetőségeknek tekintik, így előszeretettel élnek velük.

A kuponok alternatívái a villámakciók (lighting deals), amelyek időhöz kötött promóciós ajánlatok. A kedvezményes árú termékek korlátozott ideig érhetők el alacsonyabb áron, általában 4–12 óráig. Villámakciót akkor indíthatsz, ha havonta legalább öt eladói visszajelzéssel és legalább összesen 3,5 csillagos értékeléssel rendelkezel.

Mi a teendő a megmaradt készlettel?

Bizonyos esetekben előfordul, hogy a Prime Day után maradnak olyan termékek, amelyeket nem sikerült eladnod. Az Amazon több módot is kínál ezeknek a tételeknek a kezelésére a hosszú távú tárolási díjak elkerülése érdekében.

Amellett, hogy a maradék készleteket összekapcsolhatod más jól értékesíthető tételekkel (bundling), az Amazon az alábbiakat javasolja: (1) használd az Amazon Outletet, (2) csökkentsd az árakat, (3) tárgyalj a beszállítókkal, hogy vásárolják vissza a megmaradt készletet.

Nem maradt más hátra, sikeres Amazon Prime Day-t kívánok mindenkinek!

Nincs még Amazon wholesale fiókod, de szeretnéd végre te is kihasználni az piactér nyújtotta lehetőségeket? Regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ahol minden alapvető információt elmondok a kezdetekről!

Kiemelt kép: amazon.com/primeday

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.