fbpx

Kapaszkodj meg: az Amazon nem telített!

az amazon nem telített_amazon wholesale_szőke balázs

A Marketplace Pulse világított rá, hogy az Amazonon történő értékesítések egyre nagyobb hányada származik azoktól az eladóktól, akik évek óta értékesítenek a platformon. Továbbá több mint a fele azoktól, akik 2017-ben vagy korábban csatlakoztak. De, ami ennél is érdekesebb: mindeközben az Amazon állandó növekedésének és fejlesztéseinek hála az új eladók is megtalálják a maguk piaci réseit, ami a növekedésük záloga lehet. Ennek értelmében kijelenthetjük: az Amazon nem telített. Vizsgáljuk meg, hogy miért!

Az adatok azt mutatják, hogy a korábban regisztrált eladók lassabban fejlődnek annál, mint amilyen ütemben az új eladók csatlakoznak. Emellett az Amazon folyamatosan bővül, ami lehetővé teszi az új eladók növekedését anélkül, hogy elvennék az értékesítési volumeneket a meglévő eladóktól.

„Túl telített”, „túl nagy a verseny” – Biztosan?

Az Amazon piactér telítettsége, a versenytársakkal való küzdelem egyre forróbb topik manapság. Ugyanakkor azok, akik már megbizonyosodtak róla, hogy a globális e-kereskedelmi óriás asztalánál mindenkinek jut hely, már meggyőződéssel mondhatják: az Amazon tényleg nem olyan telített, mint ahogyan az a mítoszokban kering.

Ez jó. De miért is?

Egészen prózai a válasz: azért, mert a telített piacon az eladók csak akkor érhetnek el növekedést, ha piaci részesedést vesznek el a versenytársaktól. Ez pedig hosszabb távon egyik félnek sem jó, és rontja az egészséges üzleti ökoszisztémát.

Ezenkívül jelenleg a piactéren értékesítők 33%-át olyan eladók adják, akik több mint öt éve csatlakoztak az Amazonhoz. Egy éve ez 23% volt, azt megelőzően pedig 16%. Vagyis nemcsak az új eladók tudnak piaci réseket felfedezni, hanem a régóta működő Amazon vállalkozások is sikeresek – évek óta. Az idő múlásával az öt évnél idősebb fiókok részaránya folyamatosan növekszik, mert miután megalapították Amazon bizniszüket, csak igen ritkán buknak bele!

Ha nekem nem hiszel, higgy a számoknak!

A kohorsz-elemzés négy jelentős piactéri mutatóról tájékoztat: az akvizíció, a lefolyás, a hosszú élettartam és a telítettség. A piactér kohorszára vonatkozó adatok azt mutatják, hogy az Amazon nem telített. Számos eladó több mint öt éve sikeres, a terjeszkedést ellenőrzés alatt tartják, miközben az új eladók is lehetőséget találnak az előre lépésre.

Ha a legújabb eladók száma jelentősen eltérne a többi adattól, az rámutatna a piac aránytalanságaira. Az elemzés azonban a hosszabb távon is fenntartható verseny egyensúlyát jelzi.

Ne feledjük továbbá, hogy a felszálló ág annak is köszönhető, hogy folyamatosan nő a kereslet, hiszen egyre több ember vásárol online, illetve az Amazonon. A vásárlók száma óriási ütemben növekszik évről-évre az egész világon.

Ha másoknak bevált, neked is sikerülhet. Ehhez csak az kell, hogy merj elindulni, merj belevágni, és ne mondj le az álmaidról csak azért, mert mások kudarcot vallottak és a nagy versenyre, a telítettségre fogják. Ha szeretnél további információkat gyűjteni a témában, vagy érdekel az Amazon wholesale, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, vagy keress bátran elérhetőségeim bármelyikén!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.