Mint Dél-Amerika leggazdagabb, legnagyobb és legnépesebb országa, a brazil piac jövedelmező lehetőség lehet a terjeszkedni vágyó online kereskedők számára – különösen az Amazon Brazil platformján. Ha szeretnéd megismerni a brazilok vásárlási szokásait és a brazíliai e-kereskedelem helyzetét, tarts velem és térképezzük fel együtt az eComEngine segítségével ezt a varázslatos dél-amerikai országot Amazon szempontból!
Amazon Brazil: használd ki a növekedési potenciált!
A brazil e-kereskedelmi bevételek 2020 végére elérték a 21 milliárd dollárt.
Nincs kétség afelől, hogy a koronavírus helyzet fordulópontot hozott a brazil e-kereskedelem számára. A szakértők a COVID-19 világjárványt emlegetik az online vásárlás iránti óriási érdeklődés egyik okaként – és valóban, a rendelések száma 65,7%-os növekedést mutat.
Figyelembe véve, hogy Brazília a világ 6. legnépesebb országa, a növekedési potenciál igen számottevő a brazil e-kereskedelemben, különös tekintettel az online vásárlás népszerűségére a fiatalabb vásárlók körében. Ha ehhez hozzáadjuk az átlagos felhasználónkénti bevételt (ARPU), ami 201,75 dollár, az Amazon Brazil platformjára való terjesztés még csábítóbb lehet!
Vannak azonban hátrányai a brazil e-kereskedelmi piacnak, nevezetesen az importadók. A belföldi értékesítés ösztönzése érdekében az importált árukra kivetett adók akár a 60%-ot is elérhetik, nem számítva a vámokat. Már csak ezért is ajánlott kihasználni az Amazon Brazil FBA teljesítési központjait.
Online vásárlási magatartások Brazíliában
Mint minden kultúra esetében, Brazíliában is egyediek az online vásárlási szokások. A nemzetközi piacra lépéshez szükség van ezeknek a megértésére, hogy később beépíthessük a értékesítési stratégiánkba.
A brazilok leginkább az okostelefonjaikat használják az internetes vásárláshoz, a mobil e-kereskedelem a tranzakciók több mint egyharmadát teszi ki. Egy felmérés szerint a megkérdezett lakosok 48%-a úgy nyilatkozott, hogy a mobil e-kereskedelem legfontosabb jellemzője az online vásárlás és az üzletben történő átvétel lehetősége. Habár külföldi Amazon Brazil eladóként ez utóbbira nem lesz lehetőséged, így meg kell találnod a módját annak, hogy versenyképes maradj a helyiekkel ennek hiányában is!
A hitelkártya a legnépszerűbb fizetési mód Brazíliában, bár egyes brazilok inkább a Boleto Bancáriot, az őshonos banki fizetési módot részesítik előnyben.
A Statista 2019-es értékelése szerint a népszerű termékkategóriák meglehetősen összhangban vannak a más piacokon tapasztalt bestsellerekkel.
Az értékesítési volumen részaránya szerint a három legfontosabb kategória az online értékesítés szempontjából Brazíliában:
- Divat és kiegészítők (21%)
- Szórakozás (14,9%)
- Szépség, parfüm és egészség (12,5%)
A legnépszerűbb brazil e-kereskedelmi webhelyek, avagy lássuk a konkurenciát!
Melyek a legrelevánsabb helyi e-kereskedelmi platformok? Check!
Mercado Livre – Ez egy argentin online piac, amely 1999 óta értékesít Brazíliában. Dél-Amerika-szerte népszerű. Minden kategória megtalálható a platformján, így mondhatjuk, ez a kontinens lokális Amazon verziója.
Americanas – A Lojas Americanas tégla-habarcs lánc e-kereskedelmi ága. Ez a legnagyobb brazíliai e-kereskedelmi webhely, amely szintén minden kategóriában értékesít.
OLX – Holland piac az Amazonhoz hasonló nemzetközi terjeszkedéssel; bár minden kategóriában kínál termékeket, Brazíliában az elektronika területén a legnépszerűbb.
Amazon Brazil – Érdemes megnézni, hogy hogyan működik a többi Amazon Brazil vállalkozás, különösen az árazás és a vásárlók megszólítása terén.
Casas Bahia – Leginkább a háztartási cikkekről és bútorokról ismert. Egy olyan tégla-habarcs óriás, amely csak kiegészíti az értékesítést az e-kereskedelem révén.
Netshoes – Brazília vezető vállalkozása a sportkiskereskedelemben; nemcsak cipőket, de sportruházatot, felszereléseket és kiegészítőket is találhatnak itt a vásárlók.
Submarino – Brazília egyik régebbi e-kereskedelmi üzlete, amely termékek széles választékát kínálja különböző kategóriákban.
Shoptime – A Submarino testvérüzlete, amely ugyanazon csoport tulajdonában áll, és hazai, valamint nemzetközi márkákat értékesít számos kategóriában.
Dafiti – Az egyik legújabb brazil e-kereskedelmi márka, amely férfi, női és gyermek divatcikkekre specializálódott, de mostmár kiegészítők, háztartási cikkek és szépségápolási termékekkel bővült a kínálata.
Senki sem ismeri jobban a brazil vásárlókat, mint a vezető kereskedők, ezért érdemes checkolni az aktuális trendeket ezeken a webhelyeken.
Ha szeretnéd kipróbálni magad egy gyümölcsöző piacon, az Amazon Brazil jó választás lehet számodra. Regisztrálj ingyenes minikurzusomra, amennyiben érdekelnek az Amazon wholesale alapjai!