Kezdjük rögtön a „leg”-ekkel: Németország Európa legnagyobb gazdasági hatalma, 83,7 millió lakosával pedig a régió második legnépesebb országa, Oroszország után. Ez az ötödik legfejlettebb e-kereskedelmi piac a világon, és a második legnagyobb Európában, az Egyesült Királyság mögött. A lakosság 85%-ának van internet-hozzáférése. Németország rendelkezik a világ egyik legfejlettebb logisztikai infrastruktúrájával, így a COVID-19 világjárvány alatt is hatékonyan tudott védekezni. A gazdasági károkat eredményesen mérsékelte, ezáltal stabil környezetet kínál az e-kereskedők számára.
A Statista becslései alapján a német e-kereskedelmi bevételek 2020-ban nagyjából 82 milliárd dollárt fognak elérni az év végéig, ami 13%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A koronavírus-járvány hatásai Németországban
A practicalecommerce.com szerint más országokhoz hasonlóan Németország is jelentősen profitál(t) az online értékesítésből a járvány idején – különösen az élelmiszerek és a gyógyszerek esetében -, és olyan vásárlókat vonzott, akik korábban nem shoppingoltak az interneten.
Az Afterpay Insights megállapította: a német vásárlók 15%-a többet vásárolt online és kevesebbet a fizikai üzletekben a nyári időszakban, és ez várhatóan a Q4-es időszakban sem lesz másként. A németek az elektronikus és a ruházati cikkeket, kiegészítőket leggyakrabban a világhálón szerzik be.
Minden online kereskedőnek, aki Németországban értékesít, fel kell készülnie a magas megtérülési rátára; a ruházati cikkek hozama például nagyjából 40%. Érdekes adat továbbá, hogy a németek is egyre inkább alkalmazkodnak a digitális fizetésekhez: az Ecommerce Foundation kutatása alapján a PayPal az online fizetések 56 százalékát teszi ki.
A német Amazon
A RetailX szerint az Amazon.de, amely Németországot, Ausztriát, Belgiumot, Svájcot és Hollandiát szolgálja ki, a német e-kereskedelmi piac mintegy 35%-át adja. Az Amazon.de-n vásárlók 70%-a számlával fizet, bár a Handlerbund nevű e-kereskedelmi szövetség kutatása alapján 67%-uk most már az Amazon Pay-t és a PayPal-t is használja. Az Amazon.de becsült havi forgalma 434,5 millió látogató (2020).
Ha a Te érdeklődésedet is felkeltette a német piac és azon gondolkozol, hogy még a pezsgő Q4-es időszak előtt belevágsz az Amazon FBA üzletedbe, mindenképpen beszélgessünk!