Bizonyára te is találkoztál már azzal a dilemmával, hogy ha olyan terméket értékesítesz Amazon wholesale üzletedben, melyre kicsi verseny, akkor mivel nagy valószínűség szerint ismeretlen a piacon az adott termék, alig lesznek eladásaid. Ugyanakkor, ha olyan tételekkel próbálkozol, melyekre túl nagy a kereslet, fennáll a veszélye, hogy leszűkül a mozgástered. Az alábbi cikkben 5 tuti tippet hozok neked a sikeres termékválasztási stratégiára vonatkozóan.
1. tipp: Válassz olyan elemeket, amelyekért normál verseny folyik!
Fontos, hogy megtaláld azt a piaci rést, melyben a termékekért egészséges verseny folyik. Idő- és pénzkidobás lenne a túl népszerű vagy a szinte egyáltalán nem keresett tételekkel foglalkozni…
Az is igaz továbbá, hogy nagyobb verseny esetén több információ áll rendelkezésedre ahhoz, hogy dönts egyik vagy másik elem mellett. Ha egy terméket már értékesítenek más eladók, nyomon követheted az eladásaikat és monitorozhatod az ezzel kapcsolatos adatokat. Például megnézheted adott tétel esetében, hogy az összes eladást tekintetve csak néhány potenciális konkurencia van a piactéren, vagy esetleg jóval több. Ha csak néhányan uralják az eladásokat, akkor tudható, hogy márkavezérelt piacról van szó, ahová nehezebb lesz betörni. Míg, ha az eladások egyenletesebben oszlanak meg több eladó között, akkor abból az következik, hogy a piacon több versenytárs van.
Ugyanakkor, több eladó is értékesít egy elemet az azt is jelenti, hogy érdekli a vásárlókat az adott termék. Ez lehetőséget adhat neked arra, hogy – egy megfelelő stratégiát követve – elcsalhasd a konkurens vállalkozóktól a potenciális vásárlókat. A lényeg tehát, hogy próbálj az aranyközépúton maradni és találj egy potencális niche-t!
2. tipp: Dönts az egyszerű termékek mellett!
Kezdőként mindig jobb egyszerű termékeket választani, amiket könnyű előállítani, beszerezni, szállítani és persze: eladni. Egy egyszerű termék kiválasztása sok terhet vehet le a válladról a gyártókkal való együttműködés során, és csökkenti annak kockázatát is, hogy termékeid az FBA raktárába szállítás közben megsérülnek.
Ezt szem előtt tartva, íme néhány javaslat, hogy miket érdemes elkerülni az egyes tételek kiválasztásakor:
1) Kerüld az olyan termékeket, amelyeknek könnyen törhető alkatrészei vannak. Ezeket az elemeket sokkal bonyolultabb legyártani, és ugye te sem szeretnéd kockáztatni, hogy rossz értékelést kapj egy olyan vásárlótól, aki hibásnak, sérült terméket kapott (különösen, ha nincs garancia)?
2) Kerüld a nagy és nehéz termékeket! A kis és könnyű tárgyakat könnyebb szállítani és egyszerűbb kezelni a készletüket.
3) Kerüld az engedélyeztetést igénylő vagy szerzői jog alatt álló elemeket! Sok energiát, pénzt spórolhatsz meg magadnak ezáltal.
3. tipp: Olyan tárgyakra mondj igent, amiket nem elsősorban te kedvelsz, hanem a potenciális vásárlók!
Ami az Amazonon történő értékesítést illeti, azok a termékek, amik neked személy szerint tetszenek, nem éppen azonosak azokkal, amik könnyen, gyorsan eladhatók a piactéren.
Valószínű, hogy a legtöbb tárgynak, amit végül el fogsz adni, semmi köze nem lesz a te individuális ízlésedhez vagy érdeklődésedhez. Nem egy olyan Amazon wholesale eladót ismerek, aki jelenleg olyan tételeket árul, amiket előtte nem is ismert. Lehet, hogy ez egyeseknek nem szimpatikus jelenség, de a számok azt mutatják, hogy nem szabad, hogy a saját stílusunk, elképzelésünk egy termék piacon való sikerességéről befolyásolja a döntésünket a termékválasztás során.
Röviden: váljunk le az érzelmeinkről, támaszkodjunk az adatokra, majd összpontosítsunk arra, amit a piac elvár!
Ez persze nem azt jelenti, hogy nem értékesíthetsz olyan termékeket, amikért rajongsz. Csupán azt mondom, hogy nem minden általad kedvelt elem lesz potenciálisan jövedelmező az Amazonon. Amikor a pénzed termékek vásárlásába fekteted, mindig biztonságosabb, ha az adatokban, elemzésekben bízol inkább.
4. tipp: Kerüld a szezonális termékeket!
Sokkal könnyebb azokat a tárgyakat értékesíteni, amikre állandó, folyamatos kereslet mutatkozik, hogy egész évben rendszeres pénzáramlást tapasztalhass.
Például a karácsonyhoz kapcsolható termékek az ünnepek előtt hatalmasat fognak menni, és persze te is nyugodtan felülhetsz erre a lóra, ugyanakkor fontos, hogy más, nem szezonális tételek is szerepeljenek a listádon.
Ideális esetben egy olyan niche-t érdemes találni, amelyre évről évre folyamatosan növekszik a kereslet, így az iránta mutatott érdeklődés nem valószínű, hogy ingadozni fog.
5. tipp: Keress magasabb árfekvésű tételeket!
A magasabb árfekvésű termékek általában több profitot is hoznak. Ez még fontosabbá válik, ha figyelembe vesszük azokat a díjakat, amelyeket az Amazon levon minden értékesítésből.
Minden eladás után a piactér kétféle díjat számol fel: az első a változó összegű, százalékos teljesítési díj, a második pedig a fix pick-and-pack díj.
Míg a változó díj növekszik az ár növekedésével, a pick-and-pack állandó. Ez azt jelenti, hogy a termék árának növekedésével a haszonkulcs is exponenciálisan növekszik (és fordítva, ahogy az ár csökken, a haszonkulcs is exponenciálisan csökken).
Éppen ezért azt javaslom, hogy legalább 15 eurós árat határozz meg, hogy eladásonként legfeljebb 35%-ot fizess az Amazonnak.
Összefogalva: az Amazon wholesale üzleted sikeressé tételéhez alapvető fontosságú annak ismerete, hogy miként lehet felfedezni a jól jövedelmező termékeket. A fent vázolt tippek betartásával nagyban növelheted annak esélyét, hogy megtaláld ezeket a „nyertes” termékeket, továbbá drámai módon csökkentheted annak kockázatát, hogy pénzt és időt pazarolj olyan tételekre, amelyek nem bizonyulnak profitábilisnek az Amazonon.
Ha maradtak még kérdéseid a termékválasztással kapcsolatban, regisztrálj ingyenes minikurzusomra vagy keress bizalommal elérhetőségeim bármelyikén!