fbpx

5-ből 1 Amazon eladó többmillió dolláros bevétellel számol évente!

„Túl telített.” „Túl nagy a verseny.” „Ez csak egy múló divathóbort.” – Amazon FBA instruktorként napi szinten hallok, olvasok ilyen és ehhez hasonló érveket, melyek az Amazonon történő értékesítés ellenében fogalmazódnak meg. Egyes negatív hangok odáig mennek, hogy az Amazon FBA időpocsékolás, hiszen nem lehet vele komoly nyereséget elérni, illetve nem válhat teljes munkaidőben végzett tevékenységgé…

Tőlem is megkérdezik néha, hogy ha ilyen jól megy nekem, akkor miért osztom meg a stratégiát másokkal, miért segítek? Valószínűleg ezek a kérdések is abból adódnak, hogy vannak, akik még mindig nem hiszik el, hogy az Amazon bizony valós eredményekkel kecsegtet, és kiválóan skálázható – hogy milyen tevékenységek, mérföldkövek vannak a skálán, az egyénileg, illetve üzletstratégiai szempontból változó.

Te is biztosan hallottál már történeteket az Amazonról, feltehetőleg ezért olvasod most ezt a cikket. Szeretnéd látni, mi a biztos recept, hogyan sikerülhet neked is elérni a kitűzött célt a sikersztorik és az kritikai hozzászólások kereszttüzében. De hol az igazság?

Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az nem is igaz?

Vitatkozhatnánk az Amazonon történő értékesítés életképességéről, sokan sokféleképpen gondolkoznak erről, így ez a vita valószínűleg sohasem érne véget. De ahelyett, hogy személyes véleményemet erőltetném rátok, szeretnék egy kutatást mutatni nektek, mely bizonyítja, hogy az Amazon FBA bizony rendkívül eredményesen is művelhető.

A Feedvisor felmérése az Amazon Marketplace-t vizsgálta 2018-ban, a kutatás 1200 Amazon eladó eredményei alapján készült. A kapott adatok meglepőek lehetnek azoknak, akik szkeptikusak a globális e-kereskedelmi platformban rejlő potenciállal kapcsolatban.

A felmérésből kiderült ugyanis, hogy 2017-ben a kereskedők 28%-a több mint 250 ezer dollárt keresett. 2018-ban ez az arány 40%-ra nőtt. Pontosabban: az egymillió dolláros Amazon vállalkozások növekvő tendenciát mutatnak. Érdekes továbbá, hogy a sokmilliós eladók is fellendülést tapasztalhattak: a 2017-es 1% -os növekedés 2018-ra elérte a 3%-ot. (Gondoljunk csak bele, hogy az idei felmérések, melyek a COVID-19 járvány alatt/közben vizsgálták/vizsgálják az Amazon eladók eredményeit, milyen arányú növekedésről számolnak majd be!)

Óriási kereslet, határokon átnyúló értékesítés

A felszálló ág annak is köszönhető, hogy egyre többen vágnak bele az Amazon FBA-be, továbbá, nő a kereslet is, hiszen egyre több ember vásárol az Amazon-on. Immár ott tartunk, hogy az eladók száma nem képes lépést tartani a kereslettel, így az Amazon elképesztő iramban bővül.

Van azonban egy másik mítosz is, mely szerint az országhatárokon átnyúló értékesítés túl sok utánajárást és többletköltséget igényel. Van-e tanulási görbe? Minden bizonnyal. Extra erőfeszítéseket jelent ez számodra? Valószínűleg. Megéri ez neked hosszútávon? Kétségtelenül.

Azt már régóta tudjuk, hogy az online kereskedelem nem ismer földrajzi határokat, erre az Amazon eladóinak helyzete kiváló példa. A Feedvisor felmérése szerint az amerikai eladók 37%-a mondta azt, hogy már az Egyesült Államokon kívül is értékesít, további 26%-uk pedig arról számolt be, hogy 2018 folyamán tervezik a nemzetközi terjeszkedést. 2019-ben a nemzetközivé váló eladók száma 45%-ra nőtt! A számok minden bizonnyal az európai piacon is hasonlóan alakulnak.

Azt gondolom, ez az Amazon és en bloc az online értékesítés legnagyobb előnye: nincsenek határok, nincsenek korlátok. Akkorára növelheted vállalkozásodat, amekkorára csak szeretnéd, mindezt akár lokációtól függetlenül, otthonod kényelmében is.

Az FBA a megoldás

Érthető módon az eladók néha aggodalmuknak adnak hangot az FBA rendszerhez kapcsolódó díjak miatt. Igen, az Amazon felajánlja az olyan fárasztó és időigényes feladatok kezelését, mint a csomagolás, a szállítás, valamint az ügyfélszolgálati teendők, például a visszaküldés, a visszatérítés és a cserék.

De megéri-e mindez a többletköltségeket? Nem lenne olcsóbb, ha mindent magad kezelnél? A fentebb említett felmérés szerint nem…

Félreértés ne essék: az FBM-nek minden bizonnyal megvannak az előnyei, és bizonyos körülmények között az tűnik jobb megoldásnak. A kutatásból azonban kiderül, hogy a bevételeket tekintve az FBA-t használók előnyösebb helyzetben vannak. Az eladók körülbelül 33%-a, akik legalább 60%-ban FBA-sek voltak, 21-30%-os haszonkulcsot tapasztaltak. Az FBM eladóknak csak a 25%-a mondhatta el ugyanezt.

Szóval igen, az FBA többletköltségeket jelent az eladók számára, de az előnyök tükrében bátran ki merem jelenteni: megéri használni, még a plusz díjak ellenére is.

Teljes munkaidős tevékenység az Amazonnal: hogyan lehetséges?

A te érdeked, hogy olyan megközelítést találj, amely a legkevesebb kockázatot jelenti, mégis elegendő hozammal kecsegtet.

A sajátmárkás vonal nagyobb előzetes beruházást követel meg, így, ha ez nem sikerül, akkor meglehetősen kevés marad a jövedelem. A Dropshipping instabil, és az Amazon nem is rajong a Dropshipperekért, úgyhogy ez nem túl releváns hosszútávú megközelítés, ha az Amazonban gondolkozol. A retail és az online arbitrage is nehezen méretezhető.

De van egy lehetőség, ami kevés kockázattal, nagy profitot hozhat, ez pedig a nagykereskedelem, vagyis a wholesale.

A wholesale azért is kiváló, mert már megvan egy bevált képlet a nyerő termékek megtalálásához, ami sokkal kisebb kockázatot igényel részedről. Ráadásul hosszútávú kapcsolatokat alakíthatsz ki a forgalmazókkal és a gyártókkal, ami segít abban, hogy akár 5-10 éves távlatokban is gondolkozhass. Mindez pedig magával hozza azt, hogy ha teljes munkaidős Amazon eladó szeretnél lenni, akkor a felmérések tükrében és a sikersztorikat olvasva a wholesale lesz a te utad.

Ha másoknak bevált, neked is sikerülhet. Ehhez csak az kell, hogy merj elindulni, merj belevágni, és ne mondj le az álmaidról csak azért, mert mások kudarcot vallottak.

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.