fbpx

Amazon Brazil: terjeszkedj Dél-Amerikába!

amazon brazil_amazon wholesale_szoke balazs

Mint Dél-Amerika leggazdagabb, legnagyobb és legnépesebb országa, a brazil piac jövedelmező lehetőség lehet a terjeszkedni vágyó online kereskedők számára – különösen az Amazon Brazil platformján. Ha szeretnéd megismerni a brazilok vásárlási szokásait és a brazíliai e-kereskedelem helyzetét, tarts velem és térképezzük fel együtt az eComEngine segítségével ezt a varázslatos dél-amerikai országot Amazon szempontból!

Amazon Brazil: használd ki a növekedési potenciált!

A brazil e-kereskedelmi bevételek 2020 végére elérték a 21 milliárd dollárt.

Nincs kétség afelől, hogy a koronavírus helyzet fordulópontot hozott a brazil e-kereskedelem számára. A szakértők a COVID-19 világjárványt emlegetik az online vásárlás iránti óriási érdeklődés egyik okaként – és valóban, a rendelések száma 65,7%-os növekedést mutat.

Figyelembe véve, hogy Brazília a világ 6. legnépesebb országa, a növekedési potenciál igen számottevő a brazil e-kereskedelemben, különös tekintettel az online vásárlás népszerűségére a fiatalabb vásárlók körében. Ha ehhez hozzáadjuk az átlagos felhasználónkénti bevételt (ARPU), ami 201,75 dollár, az Amazon Brazil platformjára való terjesztés még csábítóbb lehet!

Vannak azonban hátrányai a brazil e-kereskedelmi piacnak, nevezetesen az importadók. A belföldi értékesítés ösztönzése érdekében az importált árukra kivetett adók akár a 60%-ot is elérhetik, nem számítva a vámokat. Már csak ezért is ajánlott kihasználni az Amazon Brazil FBA teljesítési központjait.

Online vásárlási magatartások Brazíliában

Mint minden kultúra esetében, Brazíliában is egyediek az online vásárlási szokások. A nemzetközi piacra lépéshez szükség van ezeknek a megértésére, hogy később beépíthessük a értékesítési stratégiánkba.

A brazilok leginkább az okostelefonjaikat használják az internetes vásárláshoz, a mobil e-kereskedelem a tranzakciók több mint egyharmadát teszi ki. Egy felmérés szerint a megkérdezett lakosok 48%-a úgy nyilatkozott, hogy a mobil e-kereskedelem legfontosabb jellemzője az online vásárlás és az üzletben történő átvétel lehetősége. Habár külföldi Amazon Brazil eladóként ez utóbbira nem lesz lehetőséged, így meg kell találnod a módját annak, hogy versenyképes maradj a helyiekkel ennek hiányában is!

A hitelkártya a legnépszerűbb fizetési mód Brazíliában, bár egyes brazilok inkább a Boleto Bancáriot, az őshonos banki fizetési módot részesítik előnyben.

A Statista 2019-es értékelése szerint a népszerű termékkategóriák meglehetősen összhangban vannak a más piacokon tapasztalt bestsellerekkel.

Az értékesítési volumen részaránya szerint a három legfontosabb kategória az online értékesítés szempontjából Brazíliában:

  • Divat és kiegészítők (21%)
  • Szórakozás (14,9%)
  • Szépség, parfüm és egészség (12,5%)

A legnépszerűbb brazil e-kereskedelmi webhelyek, avagy lássuk a konkurenciát!

Melyek a legrelevánsabb helyi e-kereskedelmi platformok? Check!

Mercado Livre – Ez egy argentin online piac, amely 1999 óta értékesít Brazíliában. Dél-Amerika-szerte népszerű. Minden kategória megtalálható a platformján, így mondhatjuk, ez a kontinens lokális Amazon verziója.

Americanas – A Lojas Americanas tégla-habarcs lánc e-kereskedelmi ága. Ez a legnagyobb brazíliai e-kereskedelmi webhely, amely szintén minden kategóriában értékesít.

OLX – Holland piac az Amazonhoz hasonló nemzetközi terjeszkedéssel; bár minden kategóriában kínál termékeket, Brazíliában az elektronika területén a legnépszerűbb.

Amazon Brazil – Érdemes megnézni, hogy hogyan működik a többi Amazon Brazil vállalkozás, különösen az árazás és a vásárlók megszólítása terén.

Casas Bahia – Leginkább a háztartási cikkekről és bútorokról ismert. Egy olyan tégla-habarcs óriás, amely csak kiegészíti az értékesítést az e-kereskedelem révén.

Netshoes – Brazília vezető vállalkozása a sportkiskereskedelemben; nemcsak cipőket, de sportruházatot, felszereléseket és kiegészítőket is találhatnak itt a vásárlók.

Submarino – Brazília egyik régebbi e-kereskedelmi üzlete, amely termékek széles választékát kínálja különböző kategóriákban.

Shoptime – A Submarino testvérüzlete, amely ugyanazon csoport tulajdonában áll, és hazai, valamint nemzetközi márkákat értékesít számos kategóriában.

Dafiti – Az egyik legújabb brazil e-kereskedelmi márka, amely férfi, női és gyermek divatcikkekre specializálódott, de mostmár kiegészítők, háztartási cikkek és szépségápolási termékekkel bővült a kínálata.

Senki sem ismeri jobban a brazil vásárlókat, mint a vezető kereskedők, ezért érdemes checkolni az aktuális trendeket ezeken a webhelyeken.

Ha szeretnéd kipróbálni magad egy gyümölcsöző piacon, az Amazon Brazil jó választás lehet számodra. Regisztrálj ingyenes minikurzusomra, amennyiben érdekelnek az Amazon wholesale alapjai!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.