fbpx

Ha Amazon FBA üzleted van, így készülj az ünnepekre!

A legtöbb Amazon FBA eladó számára a karácsonyi vásárlási szezon az év legforgalmasabb, így legfontosabb időszaka. Alapvető jelentőségű, hogy akár új, akár tapasztalt online kereskedő vagy, okvetlenül fordíts most nagyobb figyelmet a készletbeszerzésre! Még nem késő fullra tölteni a virtuális polcaidat, úgyhogy hajrá, termékvadászatra fel! Addig is, mondom, hogy mik azok a dolgok, amikre érdemes figyelned annak érdekében, hogy nyereséges legyen számodra az év utolsó hónapja!

A készlet mindenek felett!

Folytatva a fentebb elkezdett gondolatmenetet, azt javaslom, hogy ha még nem tetted, mindenképpen töltsd fel a készleteidet és ha van tartalékod, félretett forrásod, akkor most, a Q4 véghajrájában fektesd be az Amazon FBA üzletedbe! Gondolkozhatsz szezonális termékkategóriákban is, esetleg karácsonyi ajándéknak való tételeken, a lényeg az, hogy legyen miből válogatniuk a vásárlóidnak. Az átgondolt készletbeszerzés nagyon fontos, és ha ebbe most nem fektetsz elegendő pénzt, energiát, lemaradsz a versenytársakhoz képest!

Ha olyan helyzetben vagy, hogy megengedheted magadnak, hogy extra készletet szerezz be, vedd számításba, hogy januárban és februárban is nagy a vásárlási kedv – akkor miért ne vásárolnál addig, hogy kitartson a jövő év első két hónapjában is? Ne feledd azonban, hogy az FBA létesítményei mostanában terheltek lehetnek, és akár 5–7 napig is eltarthat, amíg termékeid beérkeznek és készen állnak az értékesítésre.

Egy kérdés: mérted már valaha azokat az alternatív költségeket, amelyek a karácsony előtti 7–10 napon belüli készlethiány miatt merültek fel? Számos eladó mondta már nekem, hogy az ünnepi időszak nagyon erős volt, sőt, jobb volt a vártnál, de a legtöbb tételük karácsony előtt 7-10 nappal elkelt.

Az eladók többsége meglepődik, amikor elmondom nekik, hogy valóban hatalmas mennyiségű pénzt veszítettek el ezáltal, az elmulasztott befektetés többszörösét. Később aztán ők is rájönnek, hogy sok pénzt hagytak veszni azzal, hogy nem vásároltak elegendő készletet egész decemberre.

Figyelj a listákra!

Légy mindig résen, checkold rendszeresen a listáidat, hogy meggyőződj arról, hogy minden a legnagyobb rendben van velük kapcsolatban. Decemberben akár minden héten ellenőrízheted, hogy nem-e csúszott valami hiba a gépezetbe a rendszer által valamilyen módosításnak köszönhetően, ami összezavarhatja a vásárlókat vagy csökkentheti a termékeid keresési találatokban való megjelenéseinek számát. Ahhoz, hogy felügyeld az Amazon FBA listáidat, menj a Seller Centralba, aztán kövesd ezt az útvonalat: Inventory -> Inventory Reports -> Listings Quality, majd Suppressed Listings Report.

Itt minden hibát és hiányzó adatot látni fogsz. Ne feledd azonban, hogy nem minden hiba jelent katasztrófát, lehet, hogy olyanokba is belebotlasz majd, amiknél csak a termékleírások vagy a termékképek hiányoznak. Az ilyen jellegű kisebb problémákkal foglalkozni kell, mivel segítenek a vásárlóknak, hogy megalapozott döntést hozzanak, illetve, hogy a te termékeid mellett tegyék le a voksukat.

Ha meg szeretnéd tekinteni az adatlap összes mezőjét, vedd fel a kapcsolatot a Seller Supporttal, és kérd meg őket, hogy kapcsolják be neked a Category Listing Reportot. Ez a jelentés csak 7 napig áll majd rendelkezésedre, és az Inventory Reports legördülő menüjében találod meg.

Ami az árazást illeti…

Mivel sokan másnak vásárolnak ajándékot, és nem maguknak, érdemes megfontolnod a népszerűtlen termékek árának versenyképes árazását. A lassan mozgó tételek árának csökkentését december 12. és 15. közöttre érdemes időzíteni, egyes termékek (pl. szezonális tételek) árát pedig nyugodtan megnövelheted – miután ellenőrizted a versenytársakat, természetesen.

A nagy kereslet idején a listaáron felüli számolás valóban kompromisszumot jelent a magasabb árrés és a termékek alacsonyabb láthatósága között. Attól függően, hogy a konkurencia mit csinál ugyanazon termékeknél, ki kell találnod, hogy melyik megközelítés a legjobb a te esetedben.

Mint tudjuk, az Amazonnak vannak szabályai az árképzéssel kapcsolatban. Ha a terméked 10-15%-kal meghaladja a megadott listaárat, akkor a piactér valószínűleg nem engedi meg, hogy kamatoztasd a Featured Merchant státuszt ezekre a cikkekre, még akkor sem, ha az elemet az FBA-n keresztül értékesíted.

Ha maradt kérdésed az év végi hajrával kapcsolatban, várom jelentkezésed elérhetőségeimen, ha pedig most vágnál bele az Amazon FBA üzletbe, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ahol minden fontos információt megtudhatsz az Amazon wholesale modellről!
Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.