fbpx

Amazon Global Selling: irány a nemzetközi piac?

A legtöbb Amazon eladó igen sok időt tölt azzal, hogy megválaszolja az egyik legfontosabb kérdést: hogyan lehet egyre többet és többet eladni az e-kereskedelmi site-on? Ez egy olyan kérdés, melyre nincs egyetlen válasz, viszont mindenképpen érdemes megfontolni a nemzetközi terjeszkedést. Az Amazonnak a világ 16 országában van piactere – Európától Ázsiáig, a Közel-Keleten át és azon túl is. Az egyik leglogikusabb módja annak, hogy többet értékesíts, ha elérhetővé teszed termékeidet egy nagyobb vásárlói kör számára is. Az Amazon Global Selling lehetővé ezt teszi. Az alábbi cikkben bemutatom az előnyöket és az esetlegesen bonyodalmakat is.

Amazon Global Selling – miért éri meg?

Az előnyök és a várható extra profit elég meggyőző ahhoz, hogy fontolóra vedd az Amazon Global Sellinget. Nézzük, mik pontosan ezek a pozitívumok!

Még több vásárlóhoz juthatsz el

Amikor például az Amazon angliai platformján értékesítesz, termékeid csak azok számára jelennek meg, akik az Amazon.co.uk webhelyen shoppingolnak. Természetesen ez sem kis szám, de miért ne nyitnád nagyobbra az ollót, ha lehetőséged van rá?

A piactér több mint 150 millió Prime taggal és 300 millió aktív buyer accounttal rendelkezik világszerte. Az Amazon Global Selling segítségével ezek egy részéhez a Te bizniszed is eljuthat!

Kihasználhatod a különböző szezonális termékekben rejlő lehetőségeket

Ha fürdőruhát vagy például téli kabátot árulsz, az év csaknem fele szinte alig termel profitot. Európában értelemszerűen kb. senki nem megy strandolni decemberben, a fogyasztók többsége pedig nem gondol egy kabát megvásárlására júliusban.

Azáltal, hogy vállalkozásodat a globális közönségnek is elérhetővé teszed, a szezonális termékeket egész évben értékesítheted. Amikor az európai vásárlóid kabátot vásárolnak, az délkelet-ázsiai vagy brazil fogyasztók a fürdőruhák iránt fognak érdeklődni. Nem beszélve arról, hogy elkezdheted kiaknázni a különböző ünnepi időszakok adta lehetőségeket, amelyeket az emberek különböző kultúrákban eltérő időpontokban bonyolítanak le.

Az Amazon FBA nemzetközi megoldásai is segítségedre lesznek

Most biztosan azon gondolkodsz, hogy oké, ez mind szép és jó, de ki és hogyan fogja intézni a megrendelések teljesítését, illetve, hogy tényleg megéri az Amazon Global Selling, ha még a kiszállítás is a te válladra szakad?

Megnyugtatlak: ha már rendelkezel FBA fiókkal, akkor igénybe veheted a vállalat által nyújtott nemzetközi teljesítési szolgáltatásokat csakúgy, mint a lokális FBA megrendeléseknél. Annyi a különbség, hogy az Amazon globális teljesítési központjaihoz szállítod a termékeidet, és majd onnan viszik azokat tovább a vásárlókhoz.

Mire kell figyelni a nemzetközi értékesítés kapcsán?

Ha úgy döntesz, hogy az FBA-t használod a globális értékesítéséhez, akkor a lokális és a nemzetközi megrendelések kezelésében mutatkozó problémák nagy részét az Amazon fogja megoldani. Tiszta sor, de milyen egyéb dolgokra kell még figyelni?

Adók és előírások

Minden országnak, ahol várhatóan értékesíteni fogsz, saját törvényei és adókövetelményei vannak, amiket természetesen be kell tartanod. Mielőtt belevágsz, mindenképpen végezz kutatását, hogy megtudd, milyen adókkal kell számolnod és ennek fényében milyen árképzést tudsz megvalósítani.

Ne felejtsd el átnézni a helyi szabályozásokat sem. Egyes országokban korlátozások vannak érvényben az értékesíthető termékek típusaival kapcsolatban. Mások követelményeket támasztanak az eladókkal szemben: például helyi üzleti cím létrehozása a visszaszállítások miatt, vagy az eladó személyazonosságának ellenőrzése.

Nyelvi különbségek

Az olyan országba való terjeszkedés, ahol az elsődleges nyelv nem angol, nyilvánvalóan fennakadásokat hozhat. Képesnek kell lenned a termékoldalak létrehozására minden eladni kívánt tétel esetében az adott ország hivatalos nyelvén.

Továbbá, ha nem az FBA-t használod a nemzetközi megrendelések teljesítéséhez, akkor tudnod kell ügyféltámogatást nyújtani minden egyes piactérhez, amelyhez csatlakozol, ami azt jelenti, hogy a csapatodban lennie kell valakinek, aki beszéli a helyi nyelvet.

A pénznem és a megélhetési költségek közötti különbségek

Termékeid árazása a különböző országokban szintén egy sarkalatos pont. Először is gondolnod kell a valutaátváltásokra. Nemcsak az árképzési skála különbözik a valuták esetében világszerte, de két valuta relatív értéke is naponta változhat. Az Amazon a saját, általad meghatározott lokális pénznemben fizet neked, ezért nem kell foglalkoznod a kifizetések átszámításával. Viszont érdemes gondolnod a fentebb írt különbségekre akkor, amikor termékeidet különböző piacokon árazod.

A deviza mellett a megélhetési költségek terén is vannak eltérések országonként, régiónként. Ázsiában nem annyi az anyagi értéke egy terméknek, mint Angliában vagy Franciaországban. Vizsgáld meg az egyes országok helyi megélhetési költségeit és ezt is vedd figyelembe az árazás során!

Neked való ez?

Egyes eladók számára a terjeszkedéssel járó többletmunka és a kutatásokkal töltött idő miatt nem éri meg az Amazon Global Selling, ugyanakkor mások ezt inkább befektetésként fogják fel. Hogy jó döntés-e a globális piacra való kilépés, egyéni preferencia kérdése. Ha szeretnél többet megtudni az Amazon wholesale modellről, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ha pedig a nemzetközi eladás érdekel, tedd fel specifikus kérdéseidet elérhetőségeimen!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

[gs-fb-comments]

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.