fbpx

Amazon Singapore: irány az ázsiai piac?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
amazon_singapore_szőke_balázs

A jellegzetes konyhájáról és a kulturális sokszínűségről híres Szingapúr volt az első délkelet-ázsiai ország, amely megkapta saját Amazon piacterét, az Amazon.sg-t. A „négy ázsiai tigris” egyikeként Szingapúr elég erős gazdasági potenciállal rendelkezik ahhoz, hogy utat adjon a külföldi kereskedőknek – és persze, az sem mellékes, hogy a legtöbb szingapúri jól tud angolul (vagy legalábbis a helyi dialektusokkal kevert, úgynevezett „singlish”-t beszéli). Ebben a cikkben a városállam e-kereskedelmi piacát árnyalom, illetve az Amazon Singapore jellegzetességeit mutatom be.

De hogyan lehet belépni ebbe a kétségkívül erős piacra, vagy – mindent összevetve – neked érdemes-e nyitni Kelet felé? Milyen termékkategóriákkal lehet nyert ügyed? Lássuk!

E-kereskedelem Szingapúrban: a piac helyzete

Még mielőtt az Amazon 2019 végén megszavazta volna a bizalmat a városállamnak, a szingapúri e-kereskedelmi piacot az óriási verseny és a nagyértékű eladások jellemezték. A Statista szerint a szingapúri e-kereskedelem piaci bevétele 2020-ban elérte a 2,33 milliárd dollárt, ami 28,4%-os növekedést mutat.

Valójában 2019-ben az Amazon Singapore csak a 8. legnagyobb online piac volt, még az eBay Singapore is lekörözte (olyanok mögött volt még, mint a Lagada.sg, Qoo10.sg vagy az Sg.carousell.com). De figyelembe véve az Amazon sikeres nemzetközi jelenlétét és az FBA lehetőségeit, még mindig ideális piac lehet ez a külföldi wholesale eladók számára.

Miket vesznek leggyakrabban a szingapúri vásárlók?

Minden országnak, térségnek megvannak a sajátos vásárlási szokásai. Egy terület vásárlási kultúrája alapvető befolyással van arra, hogy mit és hogyan érdemes értékesíteni attól függően, hogy a vásárlók mennyit hajlandók fizetni egy-egy termékért, mennyi időt szoktak általánosságban várni a kézbesítésre és mely termékek válnak náluk bestsellerekké.

A Datareportal adattársaság érdekes megállapításokat tett közzé Szingapúr online vásárlási szokásairól.

Eszerint a szingapúri lakosság 73% -a shoppingol online. Az internetező szingapúri emberek 54%-a vásárolt mobileszközzel, míg csak 47%-a vásárolt asztali számítógépen vagy laptopon.

Mit vonhatunk le ezekből a tényekből? Az internetes lefedettség, illetve az online vásárlási hajlandóság nagy, ami megfelelő alapot nyújthat számodra a terjeszkedéshez. Nem beszélve arról, hogy a mobilos e-kereskedelem is elég népszerűnek tűnik Szingapúrban, ami szintén kedvez a Szingapúrt célbavevő wholesale eladóknak.

Top termékkategóriák Szingapúrban

Az egyik legfontosabb, amikor új vizekre evezel vállalkozásoddal, hogy mérlegeld: van-e releváns kereslet termékeid iránt? Szingapúrban a Datareportal szerint a legkeresettebb termékkategóriák a következők:

  • Utazással kapcsolatos termékek – 3,641 milliárd USD
  • Elektronika és média – 1,080 milliárd USD
  • Divat és szépség – 0,999 milliárd USD

A felmérés szerint az alábbi szegmensek növekednek a leggyorsabban Szingapúrban éves szinten:

  • Élelmiszer és testápolás – 47%-os növekedés
  • Játékok, barkácsolás és hobbi – 40%-os növekedés
  • Elektronika és média – 31%-os növekedés

Ha ezen termékkategóriák valamelyikét értékesíted, akkor jó esélyed van arra, hogy sikerre vidd vállalkozásodat az Amazon Singapore segítségével. Ha nem ezek a fő területek, amikben érdekelt vagy, akkor se csüggedj – ha komolyan gondolod a terjeszkedést, bővítheted a termékportfóliódat, hogy azok jobban illeszkedjenek a szingapúri igényekhez.

Amazon Singapore: korlátozások és regisztráció

Hogyan kezdd el az értékesítést a városállam Amazon piacterén? Miután regisztráltál az Seller Centralban, könnyedén elkezdheted a listázást az Amazon.sg-n. A folyamat hasonló, mint a más országok felé nyitás esetében.

A termékkorlátozások is többnyire megegyeznek a többi piacnál tapasztaltakkal, bár az Amazon Singapore jóváhagyást igényel minden autóipari termékre, és engedélyt kérhet más kategóriákba tartozó tételekre is.

Mint a legtöbb külföldi piacon, a transzkontinentális szállítási díjak elkerülése érdekében azt javaslom, hogy itt is élj a fullfilment service előnyeivel! Az Amazon FBA szintén nyilvánvaló választásnak tűnik, de szabadon felfedezhetsz más opciókat is. Én egyébként az FBA-ra szavazok.

Nem számít, mennyire vagy edzett és felkészült Amazon eladó, egy új piac meghódítása elsőre ijesztő lehet és nagy falatnak tűnhet. Ha szeretnél professzionális támogatói hátteret magad mögött tudni, keress engem bátran, vagy regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ahol minden hasznos információról beszámolok neked az Amazon wholesale-lel kapcsolatban!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.