fbpx

Amazon Sweden: terjeszkedj Észak-Európa felé!

amazon sweden_szoke balazs_amazon whoelsale

2020 októberében az Amazon elindította az Amazon Sweden (Amazon.se) felületét. Ha érdekel, hogy hogyan működik ez a piac és hogyan tudod kiterjeszteni e-kereskedelmi vállalkozásodat az Amazon segítségével az egyik legjövedelmezőbb európai régióban, ez a cikk neked szól!

Fejlett online kultúra: szinte mindenki netezik!

Okos döntés volt az Amazon részéről, hogy a világ 18. legnagyobb e-kereskedelmével bíró piacán nyitotta meg első észak-európai platformját. Na nem a lakosság vagy a gazdaság nagysága miatt, hanem azért, mert a svédeknél virágzik az online kultúra. A Nordea szerint Svédország ötödik azon a listán, amely az országokat internetfelhasználóik száma alapján jegyzi. Ezen előkelő pozíció eléréséhez hozzájárult az is, hogy az országban van a világ második leggyorsabb internethálózata Dél-Korea után. Az állami segítség is megvan a digitális fejlődéshez: a svéd kormány célul tűzte ki egy teljesen összekapcsolt Svédország létrehozását 2025-ig.

De nem csak ez befolyásolhatta az Amazon Sweden megnyitását.

Az ország a 23. helyen áll a nominális GDP alapján – ez az érték az egyik legmagasabb Európában. Svédországban tehát szinte mindenki netezik, és mivel biztos lábakon állnak az anyagiakat tekintve, sokat is vásárolnak online.

Online vásárlási magatartások Svédországban

Oké, de milyenek és miket keresnek konkrétan a svéd fogyasztók? A hagyományos online értékesítési stratégiák nyilvánvalóan ezen piactér kapcsán is relevánsak, de néhány különbséggel azonban érdemes tisztában lenned, mielőtt elkezdenél értékesíteni az Amazon Sweden platformján.

A demográfiai adatok meglehetősen szabványosak: a Statista szerint az online fogyasztók egyenlő arányban oszlanak meg nemek és jövedelmek szerint. Svédországban azonban valamivel alacsonyabb a fiatalabb online vásárlók aránya; az összes vásárló 67,3%-a 25 és 54 év közötti, a 18-25 évesek mindössze 14,4%-ot tesznek ki.

Ami a valódi vásárlási szokásokat illeti, a statisztikák ígéretesek. A WakeupData szerint a svédek 30%-a havonta legalább egyszer vásárol online, 75%-uk pedig évente legalább egyszer. Érdemes megemlíteni azt is, hogy a svéd vásárlók 35%-a okostelefonon vagy mobileszközön vásárol – az északiakat tekintve ez a szám itt a legmagasabb.

Ugyanez a tanulmány a svéd vevők preferenciáit is megvizsgálta. Lássuk, milyen szolgáltatások, információk meglétét részesítik előnyben a vásárlás során:

  • Információ a szállítás időpontjáról (92%)
  • Információ a szállítás módjáról (89%)
  • Ingyenes visszatérítés (83%)
  • Többféle szállítási lehetőség (78%)
  • Gyors kézbesítés (75%)
  • Ingyenes szállítás (74%)

Svédországban az online vásárlások 43%-a hitelkártyával történt 2020-ban – ez egy másik olyan jellegzetes kulturális norma, amely megfelel az Amazon modellnek. (A második helyen a banki átutalások szerepeltek 20%-kal.)

Miket vesznek a svédek, avagy íme az online bestsellerek!

Mint mindig, amikor külföldi piacra próbálsz betörni, előre meg kell győződnöd arról, hogy elegendő kereslet van a termékeidre az adott országban. A Statista szerint az alábbi termékkategóriák mennek leginkább a svédeknél:

  • Divat – 3,67 milliárd dollár
  • Elektronika és média – 2,63 milliárd dollár
  • Játékok, hobbi és barkácsolás – 2,32 milliárd dollár
  • Bútorok és háztartási készülékek – 1,9 milliárd dollár
  • Élelmiszer és testápolás – 1,19 milliárd dollár

Ezek a termékkategóriák meglehetősen szélesek, így számos iparág forgalmazói találhatják meg a piaci rést maguknak az országban. A nagyobb kérdés az, hogy kivel, mivel kell versenyezned?

Amazon Sweden: megéri neked?

Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Mielőtt azonban igent mondanál a svéd terjeszkedésre, érdemes megnézned a konkurenciát. Először azonban checkold a nagyvállalatok értékesítési stratégiáit és marketingpromócióit, hogy képet kapj az új piacon uralkodó szokásokról! (Például nézd meg tüzetesebben az IKEA, a NetOnNet.se, az Elgiganten.se, a Webbhallen.com, a Zalando.se, az Apotea.se, a Sas.se oldalainak tartalmait, termékeit!)

Egyre többen nyitnak fiókot az Amazonon, illetve egyre többen tesztelik magukat és vállalkozásukat wholesale eladóként a külföldi piacokon. Az Amazon Sweden kapcsán is nagyon fontos az előzetes kutatás, a tudatos, átgondolt stratégia, illetve az, hogy hosszútávú célokat tűzz ki magad elé. A verseny ugyan nagy, de ha van minimum egy olyan dolog, amivel ki tudsz tűnni, türelmes vagy és intelligens lépésekkel haladsz előre, csak profitálhatsz az Amazonból és az Amazon Sweden-ből.

Még többet szeretnél megtudni az Amazon wholesale-ről? Regisztrálj ingyenes minikurzusomra!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.