E-kereskedelmi vállalkozóként az egyik legnagyobb döntés, amelyet meg kell hoznod, hogy hol fogod eladni termékeidet. Természetesen bármilyen platformot kipróbálhatsz, de induláskor valószínűleg az Amazon FBA és a saját Shopify webshop között fogsz vacilálni. Szóval adódik a kérdés: Amazon vagy Shopify? Mindkét felület megbízható, de melyik a legjobb a számodra? Bár van némi hasonlóság a kettő között, eltérő megoldásokat kínálnak az eladók számára. Vizsgáljuk most meg a platformok sajátosságait, valamint előnyöket és hátrányokat!
Amazon vagy Shopify: a hasonlóságok
- Könnyen listázható termékek
Természetesen mindkét platformon vannak dolgok, amiket el kell sajátítani, de összességében a fiókok beállítása után könnyű listázni az eladásra szánt termékeket. A felhasználói felületen egyértelmű, hogy milyen termékinformációkra van szükség az árucikk élesítéséhez, a feltöltés könnyű és gyors. Még kódolni sem kell ahhoz, hogy online üzletet hozz létre egyik platform esetében sem.
- Alacsony beállítási költség
Az Amazonon két különböző eladói fiók közül választhatsz: Professzionális vagy Egyéni. Ha az Egyéni csomagot választod, akkor az indulás ingyenes. Fiókod korlátozott lesz, de ezalatt megismerheted az Amazon működését.
A Shopify általában 14 napos ingyenes próbaverziót kínál, majd havi 29,99 USD-t kell fizetni az alapcsomagért.
- Támogatás
Mindkét platform kínál supportot, ahol kérdéseket tehetsz fel az e-kereskedelmi utad megkezdésekor, és persze a későbbiekben is. Ezen felül mindkét oldalon sok hasznos forrás, tartalom érhető el, amelyeket böngészve válaszokat kaphatsz a kérdéseidre azelőtt, hogy felvennéd a kapcsolatot a támogatással.
Amazon vagy Shopify: a különbségek
- Hozzáférést kapsz az Amazon lojális vásárlóihoz
Ha az Amazonon értékesítesz, akkor lényegében több mint 150 millió Prime-tagból álló vásárlói körhöz érhetsz el. Ezek a vásárlók megbíznak az Amazonban, rendszeresen shoppingolnak a felületen, és leggyakrabban olyan termékeket keresnek, amiket szeretnek és amikre szükségük van. Ha olyan népszerű, jól bejáratott vagy niche termékeket árulsz, amikre fokozott vásárlói igény mutatkozik, akkor reklámozás nélkül is releváns profitra tehetsz szert.
A Shopify-on kizárólag te vagy a felelős azért, hogy forgalmat irányíts webshopodra – a Shopify ezt nem teszi meg helyetted. Lehet, hogy a legjobb webshopot készítetted el és a legjobb termékeket értékesíted, de ha a vásárlók nem tudnak rólad, hiába. A nyereséges értékesítés egy olyan webáruházban, amelyről a vásárlók még nem hallottak, kihívást jelenthet egy kezdő eladó számára.
- Az Amazon egy piactér, a Shopify egy e-kereskedelmi felület
Amikor eladásra kínálsz termékeket az Amazonon, akkor több ezer más külső eladóval szállhatsz versenybe, néha ugyanazon a terméklistát használva. Az Amazon vállalkozók versenyeznek egymással, hogy a keresési eredmények első helyére kerüljenek és minél előbb szignifikáns konverzióhoz jussanak.
Az Amazon eladók nem igazán tudják személyre szabni a listákat, mint a Shopify-on, de egyes esetekben az eladók létrehozhatnak A+ tartalmat és személyre szabott Amazon Storefrontot.
A Shopify-on saját, testreszabott online kirakatod van. Ott minden a termékről és a brandingről szól. A Shopify egyedi webshopok létrehozására szakosodott.
- Az Amazon nem a legolcsóbb, cserébe többet nyújt
Az Amazonon az eladásra szánt termékek beszerzésekor érdemes előre kiszámolni a fizetendő díjakat. Nem az Amazon a legolcsóbb, ezt tudjuk. De tapasztalatból mondom: a piactér valóban sokat tesz az eladókért, különösen, ha FBA-t használsz a megrendelések teljesítésére.
A Shopify-on a havi előfizetést, a fizetési feldolgozás díját és az éves domain név regisztrációt kell kifizetned. Továbbá, ha egy jól működő shopot szeretnél, akkor applikációkra is érdemes feliratkozni, amiknek különböző összegű havidíja van.
Az Amazon előnyei és hátrányai
- Miután termékeid megjelennek a platformon, azonnali hozzáférést kaphatsz egy elképesztően széles vásárlói körhöz.
- Az Amazon az eladók számára készült; nem kell saját e-kereskedelmi üzletet felépítened a nulláról.
- Használhatod az Amazon fejlett teljesítési hálózatát, a Fulfillment by Amazon szolgáltatást a készleted tárolására és a rendelések teljesítésére, ami kezeli a visszaküldéssel és az ügyfélszolgálattal kapcsolatos problémákat is.
- Hozzáférhetsz a fejlett hirdetési eszközökhöz, szponzorációkhoz is, amennyiben igényed van rá.
- Az Amazon folyamatosan újít, hogy még hatékonyabbé tegye a piacteret az eladók számára. A 21. századi innovációk egyik bölcsője.
- Regisztrálhatsz különféle nemzetközi Amazon piacterekre, hogy még több vásárlót érhess el világszerte.
- Kipróbálhatsz különféle üzleti modelleket, mint például a kiskereskedelmi arbitrázs, a nagykereskedelem, a dropshipping vagy akár a private label. Tapasztalataim alapján a nagykereskedelmi modell a legkifizetődőbb, ha nagyban gondolkodsz és hosszú távra tervezel.
A hátrányok kapcsán a díjakat, a kiélezett versenyt, a szigorú szolgáltatási feltételeket, a személyre szabhatóság hiányát szokták emlegetni. Tény, hogy az Amazon azoknak való, akikben van türelem, kitartás, szorgalom, és akik hajlandóak tenni a céljaikért. Nem lehet mindenkiből Amazon wholesaler, és ez így van jól.
A Shopify előnyei és hátrányai
- Az ingyenes 14 napos próbaverzió lehetővé teszi, hogy felfedezd a Shopify működését és kipróbáld a funkcióit.
- Teljes kontroll alatt tarthatod a termékeidnek dedikált, testreszabható webshopodat, ezért private label esetében a Shopify az egyik legjobb kiindulópont!
- A Shopify Fulfillment Network igénybevételével az Amazon FBA-hoz hasonlóan raktározhatók a termékek és teljesíthetők a rendelések.
- A Shopify alkalmazásbolt segítségével különféle bővítményeket tölthetsz le, amelyek kiterjesztik a shopod funkcionalitását.
Mik a hátrányok? Mivel ez nem egy olyan piactér, mint az Amazon vagy akár az eBay, saját magadnak kell gondoskodnod arról, hogy termékeid eljussanak a vásárlókhoz, vagyis ki kell tanulnod a PPC hirdetések rendszerét is. Mindössze 9 ingyenes websablon áll rendelkezésre, és a legtöbb alkalmazás nem ingyenes.
Az Amazon vagy Shopify kérdés kapcsán megállapíthatjuk tehát, hogy mindkét platformnak vannak előnyei és hátrányai. Hogy melyik való neked, az függ a vállalkozásod profiljától, egyéni preferenciáktól, termékskálától, céloktól stb. Ha úgy érzed, belevágnál az Amazonba, érdemes regisztrálnod ingyenes minikurzusomra, hogy képbe kerülj az alapok kapcsán. Ha pedig további kérdéseid vannak a témában, keress bizalommal elérhetőségeimen!