fbpx

Amazon wholesale: légy JÓ helyett NAGYSZERŰ!

amazon_wholesale_szőke_balázs

Már a kezdetek kezdetén tudtam, hogy ahhoz, hogy sikerre vigyem a vállalkozásaimat, alapvetően fontos az, hogy milyen mindsettel végzem a dolgaim. Feltételeztem, hogy a gondolkodásmódom igenis befolyással van arra, hogy milyen eredményeket érek el, illetve hogyan viszonyulok a mérföldkövekhez és az esetleges kudarcokhoz. Az Amazon wholesale bizniszben eltöltött évek alatt be is bizonyosodott mindez.

Véleményem szerint az emberek kétféle gondolkodásmóddal rendelkeznek: A) megelégednek azzal, amijük van, mert félnek a változástól, vagy B) arra törekszenek, hogy még többet érjenek el. Sokan hangoztatják azt, hogy szeretnének magasabbra törni Amazon wholesale vállalkozásukkal, de mit is jelent ez valójában? Azt, hogy több órát szánnak ugyanarra a munkafolyamatra?

Vajon a keményebb munka egyenlő a többre való törekvéssel?

Én személy szerint nem hiszem. Úgy gondolom, hogy azzal, hogy még több energiát fektetsz a vállalkozásod építésébe addig sikeres, amíg fenntartható – vagyis győzöd szusszal anélkül, hogy idő előtt kiégnél. Nem hiszem, hogy a keményebb munka önmagában kiemelkedővé tesz. Úgy gondolom, hogy nem attól leszel átlagon felüli, hogy „belehalsz” a munkába és a kötelező „házi feladatok” elvégzésébe.

Akkor mégis hogyan lehetsz a jónál jobb, miként válhatsz nagyszerűvé abban, amit csinálsz? Mi az az alapvető gondolkodásmód-változás, amelynek meg kell történnie ahhoz, hogy felülmúld a versenytársakat és magadnak is bizonyíthass?

Keresd a kihívásokat, légy kreatív!

Véleményem szerint tehát a sikernek csak egyik eleme az, hogy keményen dolgozol az álmaidért. Legalább ugyanennyire fontos az is, hogy kihívásokat rejtő új, jól működő stratégiákat fedezz fel. Az innovációra való törekvés és a kreativitás együttese segít abban, hogy kiemelkedj a tömegből.

Továbbá érdemes tudatosítanod az alábbiakat:

  • Nem kell tudnod mindent az Amazonról ahhoz, hogy feljebb lépj!
  • A siker nem mindig az ember puszta intelligenciájának hozománya!
  • Azok az okok, érvek, amik visszatartanak, nem szabad, hogy legyőzzék az akaraterődet!

Tapasztalataim szerint sok Amazon wholesale eladó különböző indokokat keres arra, hogy ne lépjen előre, miközben azon dilemmáznak, hogy min bukhatnak el?

Persze fontos, hogy kérdéseket tegyél fel magadnak, de a „hogyan?”-jellegű kérdések helyett a „miért?”-jellegű kérdésekre érdemes átállítani a gondolkodásmódodat.

Te sprinter vagy, vagy inkább maratonista?

Ha nem a pénzkeresés módjait keresed, hanem annak folyamatát és következetes alkalmazását próbálod megérteni, az már fél siker! Az egyik legnagyobb lecke, amit próbálok átadni az Amazon wholesale eladóknak, hogy a vállalkozás működtetése szempontjából egy idő után túl kell lépni a feladatok elvégzésének A-Z-ig történő elsajátításán, hogy inkább magát a feladatot generáló folyamatokat érthessük meg.

Oktatói tevékenységem során tanulóimnak a hosszú távon életképes üzleti tevékenység alapelveit szeretném megtanítani. Nyilván az is lényeges, hogy mik azok a technikai, adminisztrációs teendők, melyek nélkül nem épülhet fel egy Amazon wholesale vállalkozás – az alapok megismertetésére jött létre ingyenes minikurzusom. Ugyanakkor hidd el, kockázatmentes befektetés nem létezik! Minden, tehát MINDEN, amit elkezdesz, egyfajta befektetés, ahol semmi sem garantált, illetve bármikor jöhetnek hullámvölgyek. Ha ezek elrettentenek, akkor valószínűleg nem is akarod igazán…

Ne dőlj be az Amazon wholesale körüli tévhiteknek!

Egyesek szerint bizonyos termékek túl versenyképesek ahhoz, hogy eredményesen értékesíthetőek legyenek. Vallják mindezt anélkül, hogy pontos adataik lennének ennek meghatározáshoz. Ha megtanulod a piaci verseny lényegét, akkor nem érzések és hallomások, hanem konkrét elemzések alapján fogsz dönteni egyik vagy másik termék mellett. Hidd el, azáltal gyorsabban tudsz messzebbre ejutni.

Mások a sales rank alapján helyeznek termékeket bizonyos skatulyákba anélkül, hogy megértenék, mi az a sales rank és valójában mit is takar ez a szám.

A magam részéről én nem arra tanítom az embereket, hogy megoldókulccsal olvassák az útitervet, hanem arra, hogy saját iránytűjükkel építsék a saját térképüket.

Többször hallom azt is, hogy ha a profitra fókuszálunk, nagy baj nem lehet. Ez a megállapítás több sebből vérzik. Először is ez a legelavultabb elemzési pont az üzleti életben. Azt feltételezi, hogy pontosan kontrollálható a piac alakulása. Egy külsős kereskedők által uralt platformon nem tudod ellenőrizni a piaci viszonyokat! Meg kell értened: nem lehet nyomon követni, mit csinálnak mások a termékeikkel. Minél hamarabb rájössz erre, annál jobb helyzetben leszel.

Az árrés, mint elsődleges elemzési pont, csak a hagyományos kiskereskedelmi vagy gyártói környezetben életképes, ahol a piaci viszonyok ellenőrizhetők. Az online kereskedői piactereken túl sok változó van ahhoz, hogy ezt megtehessük.

Befektetés = idő alapú megtérülés

Ha szeretnéd gondolkodásmódodat napjaink kihívásaihoz igazítani, a befektetéseidre mint időalapú megtérülésekre gondolj! Ez segíti a kockázatcsökkentést és lehetővé teszi a pontosabb tervezést. Mivel a piaci tényezők kevésbé ellenőrizhetők, a legjobb, ha az eladásokra számának növelésére koncentrálsz, szemben a megtérülés maximalizásával.

Az időalapú megtérülés kiszámításának elsődleges tényezői a forgási sebesség és a megtérülés (ROI). Még mindig a haszonkulcsot nézzük, de ez egy afféle „visszapillantás a múltba”- perspektíva. Vagyis: a ROI és a forgási sebesség alapján vásárolsz, mivel úgy gondolod, hogy a realizált árrés sokkal pontosabb, mint a várt árrések (még akkor is, ha egyébként magasabb értéket mutat). Összpontosíts a cash flow-ra!

Hogy a hobbiárusok vagy azok, akik nem egy komplex vállalkozás építésén dolgoznak, mit gondolnak, ne tántorítson el attól, hogy te tovább építkezz! Állj át a „hogyan?”-ról a „miért?”-re, és áss mélyebbre, hogy megértsd azokat a folyamatokat, amelyek egyre feljebb és feljebb emelnek majd!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.