A fogyasztói márkák számára alapvető kérdés: „hogyan kezelhetjük a direct-to-consumer (D2C) és a marketplace értékesítéseket a meglévő kiskereskedelmi partnerek által végzett értékesítéssel, kapcsolatokkal napjainkban”? A világjárvány felerősítette e kérdés fontosságát. A Forrester Reprints kutatása szerint ahhoz, hogy a márkák sikeresen alkalmazkodjanak az aktuális kihívásokhoz, egységesíteniük kell a D2C és a wholesale üzletet. Lássuk, hogyan lehetséges mindez!
A cégek gyakran külön kezelik a D2C online kereskedelmet a wholesale folyamatoktól. Azonban ez megduplázza a munkát, technológiai gátakat generál, miközben időt, fáradságot és pénzt pazarol. Minden jel arra mutat, hogy a cégeknek össze kell egyeztetniük a szervezeti struktúrát, a szervezeti kultúrát, a technológiai fejlesztéseket és egyéb megoldásokat a D2C és a nagykereskedelmi folyamatokban.
A kulcs az együttműködés
Az elemzés arra figyelmeztet, hogy a márkáknak át kell adniuk elemzéseiket, tapasztalataikat az üzlet nagykereskedelmi oldalára. Ez elősegíti a megfelelő üzleti döntések meghozatalát a kiskereskedelmi partnerekkel a D2C értékesítésekbe és ügyfélkapcsolatokba való betekintés alapján.
A márka D2C digitális erőfeszítéseinek így „halo” hatása lesz, forgalmat generálva a kiskereskedelmi partnerek felé és támogatva az új vásárlók megszerzését. A Mars márka például létrehozott egy központi digitális csapatot, hogy megossza tapasztalatait és segítsen a digitális képességek eljuttatásában az egész vállalatot bevonva.
Az új technológiák/folyamatok kiterjesztése a nagykereskedelem digitalizálása érdekében
Számos márka valósít meg vagy fejleszt különböző digitális rendszereket, a termékadat-kezelőtől kezdve a megrendelés menedzsment szoftvereken át, az e-kereskedelmi platformokig. Az ilyen rendszerek kiterjeszthetők lennének a nagykereskedelmi műveletek támogatására a folyamatok digitalizálása érdekében, segítve a hibák kiküszöbölését, a hatékonyság növelését és a manuális folyamatok csökkentését.
A Mars példájánál maradva, a vállalat sikeresen redukálta az egyes márkák és a globális piacok számára készített tartalmak létrehozásával töltött idejét azáltal, hogy megalkotta a Salsify termékélmény-kezelő rendszerét, mely egy központi tartalomtárat foglal magában.
Átfogó értékesítési célok és a képzések fontossága
A Deckers Brands az egyes üzleti egységeinek (közvetlen digitális kereskedelem, saját kiskereskedelmi üzletek és nagykereskedelmi partnerek) korábbi elkülönített értékesítési céljait hátrahagyva egyetlen átfogó értékesítési célra váltott.
E elősegítette a konfliktusok feloldását az egész szervezetben és hatékonyabbá tette a kommunikációt és az együttműködést az üzleti egységek között.
Egyértelmű, hogy a különböző innovatív rendszerek, technológiai megoldások alkalmazása nem jelent csodafegyvert a márkák számára. Meg kell érteniük a különböző piaci követelményeket a D2C és nagykereskedelmi oldalon egyaránt, ezért/ezt követően olyan emberekből álló csapatokat kell képezniük, akik az újonnan bevezetett rendszerek komplexitását megértik, illetve hibátlanul alkalmazzák azokat.
Az elemzés tehát rámutat, hogy a következőkben minden bizonnyal még nagyobb összefogás lesz tapasztalható a private label és a wholesale vállalkozások között, illetve vállalaton belül is kiterjesztik az egységek közötti kooperációt. Ez valószínűleg újfajta stratégiát kíván majd meg az Amazon wholesale eladóktól is, amivel kapcsolatban természetesen én is fogok majd írni részletesebben. Addig is, ha most kezdenéd el az Amazon wholesale üzletet, regisztrált ingyenes minikurzusomra!