fbpx

Árképzési hiba értesítés: mi a megoldás?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
árazási hiba értesítés_amazon_amazon wholesale_szőke balázs

„A listázás deaktiválva lehetséges árképzési hiba miatt” – te kaptál már hasonló emailt az Amazontól? Ne ijedj meg, nem vagy egyedül, és az úgynevezett árképzési hiba a legtöbb esetben orvosolható.

De mielőtt rátérnénk a megoldásokra, beszéljük meg, hogy egyáltalán miért küld az Amazon ilyen üzeneteket! A globális e-kereskedelmi platform kijelentette, hogy a világ leginkább vásárlóközpontú vállalatává kíván válni. Továbbá, hogy a vevők bizalmának elnyerése az első számú cél minden tevékenységük során. Az Amazon tudja, hogy az árak alacsonyan tartása az egyik legjobb módszer a bizalomépítésre és lojalitás elnyerésére. Biztos akar lenni abban, hogy termékeinek ára nem túl magas. (Erről bővebben az Amazon Fair Pricing Policy-jében olvashatsz.)

Most pedig lássuk, mi a teendő, ha árképzési hibát jelez számodra az Amazon!

Checkold még egyszer az árat!

Meglehet, hogy 49,99 dollárra akartál árazni egy terméket, de véletlenül 499,99 dollárt adsz meg. Ilyenkor az Amazon az adott tétel árazási előzményei alapján azt gyanítja, hogy a megadott összeg csak elütésből keletkezett. Ebben az esetben a vásárlók bizalmának védelme érdekében a piactér deaktiválhatja a listádat, hogy a 499,99 dolláros ár ne legyen látható. Mivel a többi versenytárs ugyanazon terméke körülbelül 49,99 dollár körül mozog, így a különbség szemmel látható. A megoldás ebben az esetben egyszerű: amint megkapod az árképzési hiba miatti értesítést, navigálj a készletedhez, javítsd ki az elütést, majd a tétel ismét a megfelelő áron lesz aktív.

De mi történik akkor, ha a megadott ár valóban az, amelyet szeretnél feltüntetni az Amazonon, és nem is áll távol a versenytársak árától?

Adj meg egy minimális és egy maximális árat!

Ha a megadott ár nem tévedés egy adott árucikknél, mégis kaptál árképzési hibáról szóló értesítést, nem kell mást tenned, minthogy felkeresed a Price Alerts oldalt a Manage Pricing-on belül, majd megadod az ASIN minimum és maximum árait. Ne felejts el meggyőződni arról, hogy az eladási ár a minimum és a maximum között van! Mentsd el a módosításokat, majd nézd meg, hogy eltűnik-e az árképzési hiba figyelmeztetés.

Néha végleg eltűnik, de előfordulhat az is, hogy néhány órával később visszatér. Mit tehetsz ilyenkor?

Módosítsd az árat!

Néha az ár kicsivel alacsonyabbra módosítása eltűntetheti az árképzési hiba értesítést. Ellenőrizd az adott termék termékoldalát az Amazonon, és nézd meg versenytársaid aktuális árait! Ugyanis lehet, hogy az árucikk értéke jelenleg alacsonyabb, mint amikor először elküldted a készletet az Amazonnak. Nyilvánvaló, hogy senki sem fogja megvásárolni nálad a terméket magasabb áron, ha a versenytársad alacsonyabb összegért kínálja azt, mint te. Lehet, hogy még nem akarod csökkenteni az árat, de így legalább eltávolíthatod az árazási hiba figyelmeztetést. Ilyenkor ne felejtsd el frissíteni a minimum és maximum árakat sem!

És mi van, ha a megadott ár magasabb a versenytársaidénál?

Nyiss egy support ticketet!

Ha korábban egy terméket alacsonyabb áron értékesítettél, akkor az Amazon algoritmusa erre emlékezni fog, és úgy értelmezi, hogy az aktuális ár a korábbi árazási szokások tükrében túl magas lehet.

Nyithatsz support ticketet az Amazonon, és tudathatod az ügyintézőkkel, hogy az adott ASIN jelenlegi eladói valamennyien egy bizonyos ár környékén értékesítik az adott tételt, és hogy a te árad összehasonlítható a többiekével.

Az áremelés kapcsán a jogos érvek között szerepelhet: a szállítód emelte az árait, nőttek a szállítási költségek a szállítódnál, de bármilyen más tényleges okot is megadhatsz, amiért valamennyivel többet számítasz fel a termékéért. Inkább légy őszinte, ne mondvacsinált okokkal állj elő!

Amikor az Amazon válaszol, valószínűleg linkekkel, leírásokkal fog segíteni a probléma megoldásában, ezeket minden esetben gondosan, értelmezve alkalmazd a hiba elhárításához. Oké, és mi van, ha így sem megy a dolog és az árképzési hiba értesítés még mindig nem tűnt el? Menj „magasabbra”, kérd a Seller Rep Supervisort!

Okos enged, szamár szenved…

Ha nincs megoldás, engedd el! Tudom, hogy ez nem válasz a kérdésedre, de őszintén szólva, miután megtetted a fenti lépéseket, de egyik sem vált be, valójában semmit sem tehetsz. Ne sopánkodj ezen sokat, töltsd az idődet valami hasznosabbal!

Nálam is volt már olyan, hogy árképzési hiba figyelmeztetést kaptam az egyik készletelemnél – volt, hogy addig csökkentettem az árat, amíg hibaüzenet el nem tűnt. Néha ez az egyetlen megoldás, de van, amikor érdemes utána járni a dolgoknak.

Ha úgy érzed, eljött az idő, hogy te is kipróbáld magad az Amazon wholesale-ben, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, amely az alapokba enged betekintést!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.