fbpx

Divat az Amazonon: mégis van remény?

divat az amazonon_szoke balazs_amazon wholesale

Az Amazon mára az egész világon ismert, emberek milliói vásárolnak a platformon – alkatrészek, könyvek, elektronikai kütyük, lakberendezési cikkek és még többezer féle termék széles skáláját nyújtja. A divat az Amazonon egy olyan téma, amelyről nem sokat beszéltünk eddig, de itt az ideje, hogy megvizsgáljuk meg a miérteket és a hogyanokat! Ha Amazon wholesale eladó vagy/lennél és érdekel a divattermékek piaca, ez a cikk neked szól!

Divat az Amazonon: a kihívások

Lássuk, miért nem ugrott eddig fejest sok Amazon wholesale eladó a divatbiszniszbe!

  • Korábban a divatszalonok, manapság a fizikai divatüzletek biztosítják azt, hogy egy márka közvetlen kapcsolatba léphessen a vásárlóval. Sokak szerint az online rendelés nem tudja kiváltani a bolti vásárlási élményét.
  • Egy ruhadarab online értékesítésének egyik legnagyobb hátránya, hogy a vásárló nem tudja felpróbálni azt vásárlás előtt. Hacsak a vevő nem vásárolt korábban egy márkától, nem fogja tudni, hogy pontosan milyen méret szükséges neki. Ha az illeszkedés vagy a stílus nem megfelelő, a vásárló valószínűleg visszaküldi a terméket.
  • A ruházati cikkek esetében egy eladóknak többféle méret- vagy színvariációt kell beállítaniuk egyetlen listán. Ez azt jelenti, hogy nagy készlettel kell rendelkezniük és a változatok kifogástalan minőségét is biztosítaniuk kell.
  • Egészen a közelmúltig a ruházati kategóriában történő értékesítés korlátozva volt az új eladók számára, ami mára már megváltozott. Viszont az arbitrázs vagy nagykereskedelmi értékesítési modellt alkalmazó Amazon-eladók továbbra is csak jóváhagyást követően árulhatják egy ruhamárka termékeit.

Digitalizáció és COVID-19: a divat az Amazon mégis felszállóágban?

Míg a világgazdasági körülmények sok ruhakereskedőt érintettek negatívan a COVID-19 világjárvány kezdete óta, a fogyasztók továbbra is vásárolnak divatcikkeket, sőt. Elmondható, hogy a divat az Az Amazonon felszállóágban van: olyan termékekhez kínált hozzáférést a platform, amelyeket nem tudnak vásárolni az üzletekben a karantén ideje alatt. Ez minden eddiginél erősebb köteléket teremtett a fogyasztók és az Amazon között. Azok a vásárlók is elkezdtek a piactéren divatcikkeket keresni, akik a koronavírus előtt ezt nem tették.

A Junglescout felmérése szerint az Amazon-eladók 13%-a a ruházati cikkek, ékszerek és cipők kategóriában értékesít, így ez a 11. legnépszerűbb Amazon termékkategória a külső eladók körében. A divatcikkeket értékesítők 87%-a nyereséges, 37%-uk pedig 20% ​​feletti átlagos haszonkulccsal rendelkezik – vagyis úgy tűnik, tényleg van remény.

Sok eladó nagy mennyiségű divatterméket kínál az Amazonon: a vállalkozók 44%-ának több mint 50 különböző terméke van a piactéren (szemben az összes kategória eladóinak mindössze 27%-ával). 28%-ának több mint 250 (szemben az összes termék 13%-ával). Ebben az esetben a termékek változatai (különböző méretek, színek stb.) nem számítanak külön terméknek.

Érdekes adat, hogy több férfi, mint nő értékesít az Amazon ruházati kategóriájában: ezen eladók 53%-a férfi, 42%-a nő, 6%-a pedig egyéb/névtelen.

Az Amazon számtalan új programot vezetett be annak érdekében, hogy elősegítse a divatmárkák és a ruházati kereskedők sikerét, valamint fokozza a vásárlói élményt.

Divat az Amazonon: Amazon Luxury Stores

Amazon Luxury Stores – hamarosan Európában is!

A Vogue magazinnal vagy Council of Fashion Designers of America szervezettel való együttműködés, az egyedi brand oldalak létrehozása, az influencer storefrontok vagy a The Drop nevű stílusinpirációs lehetőség mellett az Amazon egyik legígéretesebb törekvése az Amazon Luxury Stores.

Az Amazon az Oscar de la Renta divatházat már korábban megnyerte magának, és célja, hogy további jól bevált és keresett luxusmárkákat is forgalmazzon.

Az e-kereskedelmi óriás több mint 1 milliárd divatcikket adott el mobilalkalmazásából az elmúlt évben. Az olyan csúcskategóriás márkák viszont, mint a Neiman Marcus vagy a Lord & Taylor csődöt jelentettek. Lehetséges tehát, hogy az Amazonon való értékesítés a bajba került divatházaknak lehetőséget fog teremteni a túlélésre. Továbbá a nagykereskedelmi modellben érdekelt eladóknak is új utakat nyit meg. Gondolj csak bele, lehet, hogy hamarosan te is saját luxus divatüzletet is nyithatsz az Amazonon!

Iparági források szerint az Amazon Luxury Stores még idén debütál Európában, bár a márkákért – és a divatorientált vásárlók pénztárcájáért – a verseny valószínűleg elég kiélezett lesz. Viszont tudjátok: aki mer, az nyer!

Érdekel az Amazon wholesale? Csatlakoznál a piactérhez, de nem tudod, hogyan vágj bele? Regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ahol beavatlak az alapokba!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.