Azok, akik otthon vannak az e-kereskedelemben, vagy legalábbis igyekeznek up-to-date-ek lenni a legújabb trendek kapcsán, valószínűleg ismerik a dropshipping jelenséget. Ez a modell leegyszerűsítve azt jelenti, hogy végezhetsz értékesítést anélkül, hogy felelősséget vállalnál a készlet fenntartásáért és az áruk kiszállításáért. A dropshipping népszerűsége sokat nőtt az elmúlt öt évben, ez a Google Trends-ben is nyomon követhető. Egyszerűnek hangzik, de valójában sokkal összetettebb, mint gondolnád, főleg, ha a dropshipping az Amazonon fejezethez érünk. Nézzük is meg, miről van szó pontosan!
Dropshipping Amazon FBA használatával
Az FBA segítségével az Amazon felveszi, becsomagolja és kézbesíti a megrendeléseket. Ezenkívül nyomonkövetési információkat is szolgáltat a vásárlónak, és gondoskodik minden kapcsolódó ügyfélszolgálati teendőről, beleértve a visszaküldéseket is. Az FBA teljesítési metódus használatának egyik előnye, hogy jogosult lehetsz Prime szállítást ajánlani a vásárlóknak, így nő az esélyed a Buy Box megnyerésére.
Ennek azonban költsége van! Ha árucikkeid több mint 6 hónapig maradnak az Amazon raktárában, akkor hosszútávú tárolási díjakat is fizetned kell.
Annak ellenére, hogy a hagyományos dropshipping az Amazonon nem engedélyezett – de legalábbis szigorú szabályokhoz van kötve -, rengeteg eladó van, aki mégis alkalmazza a rendszert így vagy úgy megkerülve. Ha például olyan listát látsz, ahol szállítási időnek 7-14 nap van megadva, akkor valószínűleg azok a tételek egy kínai vagy más dropshippertől származnak.
Vigyázat, kockázatos!
Valóban kecsegtetőnek tűnhetnek az Amazon dropshipping előnyei, hiszen nincs szükség raktárra, állandó készletre és alacsonyabb általános költségekkel lehet számolni. A mintegy 310 millió aktív felhasználóval rendelkező Amazon az egyik legbiztosabb név a piacon, így rengeteg potenciális vásárlóhoz lehet elérni akár dropshipperként is, illetve nem kell szórni a pénzt marketingre, SEO-ra, ügyfélszolgálatra stb.
Az Amazonnak konkrét szabályai vannak a dropshippingre, melyeket nehéz betartani és amik megszegése fióktiltást vonhat maga után. Nem beszélve arról, hogy mivel ebben a modellben a termék eladásából származó nyereség nagy része a szállítóhoz kerül, kevés profitod marad, ha ebben a modellben értékesítesz.
Mindent összevetve azt kell mondanom, hogy a dropshipping nem mindenkinek való. Ahhoz, hogy sikeres legyél mint dropshipper az Amazonon, bizonyos személyiségtípus és temperamentum szükséges.
Személy szerint nem vagyok nagy rajongója ennek a modellnek, mivel úgy érzem, hogy nem hiteles, emellett időigényes lehet és az ellenőrzés hiánya jellemzi. A közhiedelemmel ellentétben nem nyújt hipergyors meggazdagodást, mivel a legtöbb nyereség a szállítónál landol és nem a dropshippernél.
Sok eladó azonban kedveli a dropshippinget, és úgy látja, hogy ez egy egyszerű módja annak, hogy extra betevőre tegyen szert. Egyes eladók sikeresen használják a modellt a piackutatás módszereként az új termékek kipróbálására, de ha nagyban játszanál és ellenőrzött keretek közt szeretnél hosszútávú sikereket elérni az Amazonon, akkor a hagyományos wholesale modellt javaslom neked, melyről bővebben beszélek ingyenes minikurzusomban.