fbpx

Amazon Turkey: Európa és Ázsia határán

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
amazon_turkey_szőke_balázs_amazon_wholesale

Szeretnél szintet lépni Amazon wholesale vállalkozásoddal, de nem tudod, melyik földrészen termelhetnél több profitot? Éppen azon dilemmázol, hogy Európa vagy Ázsia legyen a cél? Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy legyen mindkettő! Az Amazon Turkey segítségével a Közel-Kelet legnyugatibb országa nyílik meg előtted.

Törökország e-kereskedelmi piaca folyamatosan fejlődik, 2019-ben körülbelül 12,76 milliárd dollár volt az értéke. A környékbeli régiók legfejlettebb országa. 2020 júliusában indított kezdeményezése az online értékesítés fellendítése érdekében jött létre a Közel-Kelet-Észak-Afrika régióban, amit az ország 23 online kereskedelmi óriása is támogat.

De vajon gyümölcsöző lehet-e számodra ez a piac? Ez az útmutató a törökországi e-kereskedelem jellemzőit tárja fel, hogy könnyebben dönthess az Amazon Turkey mellett vagy ellenében.

E-kereskedelem Törökországban: a piac helyzete és a bestsellerek

A világ 13. leggazdagabb országaként rangsorolt Törökország az online értékesítés egyik fontos gócpontja. A lakosság körülbelül fele – 31,39 millió ember – vásárol online.

Ha be akarsz törni a török e-kereskedelmi piacra, akkor tudnod kell, hogy mivel állsz szemben. Talán nem meglepő, hogy a törökországi e-kereskedelemben a török márkák dominálnak, az Amazon Turkey pedig csak egy közelmúltbeli játékos a színtéren, noha máris nagy potenciállal bír. A török e-kereskedelem vezető vállalatai az alábbiak:

  • Trendyol.com
  • Hepsiburada
  • Araba.com
  • GittiGidiyor (az eBay leányvállalata)

Bár szükséged lehet fordítási segítségre, ezen az e-kereskedelmi platformokon való böngészés sokat elmondhat a török vásárlási preferenciákról.

Lássuk, melyek a legkelendőbb termékkategóriák az országban!

  • Divat és ruházat: 3,993 milliárd dollár
  • Elektronika és média: 2,275 milliárd dollár
  • Játékok, hobbi és barkácsolás: 2,004 milliárd dollár
  • Bútor és háztartási készülékek: 1,139 milliárd dollár
  • Élelmiszer és személyes gondoskodás: 0,777 milliárd dollár

Online vásárlási szokások Törökországban

A nyugati és a keleti világ közötti hídként Törökország egészen egyedülálló kultúrának ad otthont. Az online vásárlási szokásokat tekintve azt látjuk, hogy a sajátos kultúra nemcsak abban nyilvánul meg, hogy mit vásárolnak az emberek Törökországban, hanem abban is, hogy hogyan.

Egyrészt, csakúgy, mint a legtöbb országban, a fiatalabb fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak online. A 16–24 évesek 95%-a, míg a 45–54 évesek csupán 77%-a költ virtuális üzletekben.

Bár Törökország élen jár az e-kereskedelemben, a mobil vásárlás kevésébé elterjedt a többi országhoz képest. A Statista szerint az online vásárlások 76%-a asztali számítógépen történik, csak 16%-uk okostelefonon és mindössze 3%-uk táblagépen.

Érdekes tény, hogy a török fogyasztóknak egyáltalán nem ellenszenvesek az importált termékek. 2018-ban 202 milliárd dollárnyi importált árut jelentettek be az országban. A külföldi termékeket tehát örömmel fogadják.

Ami a fizetési módokat illeti, a törökök nagy része (88%) a hitelkártyákat részesíti előnyben. A vásárlók csupán 6%-a használja a PayPalt, míg a fennmaradó 6% más e-pénztárcát alkalmaz vásárláskor.

Amazon Turkey: hogyan vágj bele?

Mostanra tisztább lehet a kép a török ​​e-kereskedelmi piac egészéről, de mi a helyzet az Amazonnal? Ha az Amazon Turkey platformján tervezel eladni, akkor érdemes megfontolnod néhány dolgot.

Az első a nyelv. Persze, rengeteg török beszél folyékonyan angolul, de mindenképpen szükség lesz arra, hogy törökül add el a termékeidet, ha az Amazon Turkey felé nyitsz. Ehhez fordító alkalmazására lesz szükséged!

Másodszor, hasonlóan a legtöbb nemzetközi terjeszkedéshez, az Amazon Turkey kapcsán is javaslom egy olyan teljesítési szolgáltatás használatát, mint az Amazon FBA. A transzkontinentális szállítási díjak lenullázzák a nyereségedet, ezért jobb, ha az összes árut egy törökországi raktárközpontba szállítod olcsóbb teherszállítási díjak fejében, majd az Amazon FBA átveszi a teljesítést. Egyszerűbb, hatékonyabb, olcsóbb.

Harmadszor, az Amazon Turkey-hez szükség lesz néhány jogi lépésre is, amit ezen a linken tudsz végig követni.

Ha szeretnél te is terjeszkedni, keress bizalommal elérhetőségeimen, vagy, ha most vágsz bele az Amazon wholesale-be és és érdekelnek az alapok, regisztrálj ingyenes minikurzusomra!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.