fbpx

Fókuszban a külsős eladók az Amazonon

A COVID-19 világjárvány kezdete óta az Amazon megrendelései gyorsan növekedtek, mivel a vásárlók inkább az online vásárlás mellett döntöttek. Az e-commerce piac változásai nyomán az Amazon számos, a külsős kereskedők/eladók (third-party sellers) javára szolgáló újítást vezet be. Hogy melyek ezek és pontosan mivel járnak, azt ebben az írásban fogom kifejteni.

Nyilvánvaló, hogy a harmadik féltől származó eladók piaca egyre népszerűbb – ez annak is köszönhető, hogy többen ismerik meg az Amazon értékesítési modelljét, mivel számos Amazonnal foglalkozó oktató, mentor kezdte el tevékenységét az utóbbi években. Az Amazon is rájött arra, hogy több pénzt keres, ha lehetővé teszi, illetve megkönnyíti, hogy a külsős kereskedők érvényesüljenek. A stratégia ennek megfelelően változott.

Ma már léteznek különféle erőforrás-hálózatok a kisvállalkozások, a nagy márkák és viszonteladók számára is, melyek pontosan elmagyarázzák, hogyan kell úgy működtetni egy Amazon vállalkozást, hogy az profitot termeljen. Tippeket és trükköket osztanak meg a termékportfóliótól kezdve a logisztikai kihívásokig.

„Ha van időd és lehetőséged arra, hogy Amazon eladói fiókod legyen, akkor jobban nyomon tudod követni a készleteket, küldhetsz új product launch-okat közvetlenül az Amazonba, illetve meghatározhatod az árazást.” – teszi hozzá Kiri Masters, az Amazon ügynökségének, a Bobsled Margetingnek az alapítója.

Az eMarketer adatai szerint az Amazon piactere a közvetlen eladások felé orientálódik. 2017-ben a közvetlen értékesítés 21 százalékkal, 70,4 milliárd dollárra nőtt, míg a piactér bevétele 41 százalékkal, 129,5 milliárd dollárra ugrott. Ebben az évben az eMarketer előrejelzése szerint ez a szám tovább növekszik 230 milliárd dollárra.

Az Amazon természetesen reagál erre a változásra: olyan új eszközöket, funkciókat ad a kereskedők kezébe, mint pl. a Subscribe vagy Save (utóbbival automatikusan ismétlődő vásárlást lehet beállítani), vagy az Early Reviewer Program (amely a legelső vásárlóktól érkező véleményeket mutatja meg). Az automatizált kuponrendszer, a még részletesebb reporting eszközök és az Amazon hirdetési termékei szintén tovább egyszerűsítik az értékesítők dolgát.

Az Amazon számára a piactéren történő értékesítés előnyösebb, mint az alapvető, de alacsony haszonkulcsot biztosító kiskereskedelmi üzlet. A piactéri üzletág gyorsabb növekedési rátával nagyobb haszonkulcsot jelent az Amazon számára – ennek előnyeit a külsős értékesítők is érzékelni fogják.

A társaság 2018 februárjában elindította a Marketplace Growth programot, amely stratégiai account managert jelöl ki az Amazon csapatában, aki segít az eladóknak eligazodni a piaci változások terén, továbbá támogatást nyújt a problémák megoldásában és a kérdések megválaszolásában. Korábban az Amazon Seller Central egy teljesen önkiszolgáló tér volt, ahol az eladók csak akkor kaptak hozzáférést az irányítópulthoz és a supporthoz, ha ténylegesen problémáik merültek fel.

Az Amazon tehát lépéseket tesz a harmadik felek piacának és a nagykereskedelmi értékesítésnek a hathatósabb támogatására, amelynek köszönhetően maga az e-kereskedelmi óriás és mi, külsős eladók is jól járunk. A COVID-19 járvány alatt/után az internetes értékesítés szárnyalásnak indult, és az évnek azon szakaszában vagyunk, amikor a leginkább érdemes belekezdeni az internetes kereskedésbe, hiszen közeleg a legpezsgőbb, Q4-es időszak!

Ha szeretnél Te is egy profitábilis Amazon vállalkozásba kezdeni még idén, akkor jelentkezz a hamarosan induló Amazon Workshopunkra.

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

[gs-fb-comments]

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.