fbpx

Termékértékelés az Amazonon: így szerezz még több véleményt szabályosan!

termekerteles az amazonon_amazon wholesale_szoke balazs

Kerüld el, hogy kitiltsanak az Amazonról a termékértékelési rendszerrel való visszaélés miatt! Ebben a cikkben azt mutatom be, hogy hogyan szerezhetsz véleményeket az Amazonon a szabályok megszegése nélkül. A termékértékelés az Amazonon egy forró topik manapság, úgyhogy eljött az ideje, hogy én is beszéljek róla.

Nem kérdés, hogy a vélemények létfontosságúak az Amazon világában. Ezek befolyásolják a konverziót, a kulcsszavak rangsorolását, az értékesítést és a Buy Box jogosultságot, valamint az Amazon’s Choice jelvény megszerzését.

Az Amazon politikája a vélemények kérése kapcsán

2016 októberében drasztikusan csökkentek az Amazonon a vélemények gyűjtésének lehetőségei, amikor is a globális e-kereskedelmi platform bejelentette, hogy betiltja a befolyásolás útján szerzett termékértékelés gyakorlatát. Fél évvel később bevezették az üzenetekről való leiratkozást, vagyis a vásárlók dönthettek úgy, hogy leállítják a kéretlen e-maileket az eladóktól, akiknek így igen-igen nehézkessé vált a vélemények bekérése.

Miért volt erre szükség? A termékértékelés az Amazonon a hamis vélemények elburjánzásának is táptalajt adott. Az Amazon több mint 1000 értékelőt és eladót perelt be a fentebb említett tilalom előtti évben. Ettől függetlenül a vélemények általános megbízhatósága még tovább csökkent…

A jelenlegi véleményezési irányelvek alapján úgy tűnik, hogy szinte minden módszert, amellyel véleményt, értékelést kér egy eladó, manipulációnak lehet tekinteni. A delegálás sem megoldás. Az eladó felelős minden olyan jogsértésért, amely előnyös számára, történjen az részéről vagy az alkalmazottai, üzleti partnerei, tanácsadói, rokonai, barátai stb. részéről.

Annak eldöntése, hogy mi minősül jogsértésnek, az Amazon feladata. A döntéseket eseti alapon hozzák meg. Az eladókon múlik, hogy ki tudják-e találni, hogy hogyan szerezhetnek véleményeket az Amazonon szabálysértés nélkül. Nézzünk erre pár megoldást!

Termékértékelés az Amazonon: hogyan legyen még több?

Nehéz, de nem lehetetlen megtalálni az egyensúlyt az olyan stratégiák között, amelyek valóban több véleményt eredményeznek, miközben etikusak és szabályszerűek. Fontos megjegyezni, hogy általános recept nincs, hiszen valamennyi vállalkozás és termék különbözik egymástól – ami az egyik eladónak megfelelő lehet, azt a másiknál teljesen felesleges bevezetni.

„Request a Review”

2019 óta csak a vásárló keresztnevét és tartózkodási helyét láthatják az eladók, akiknek így sokkal nehezebb kapcsolatba lépniük az Amazon rendszerén kívüli vevőkkel. A megrendelés részletei azonban tartalmazzák a vevő elérhetőségét.

Amikor a kézbesítés megerősítést nyer, vagy a becsült szállítási idő lejárt, akkor megjelenik az úgynevezett „Request a Review” gomb. Ne habozd használni, hiszen mivel be van építve a rendszerbe, nem szabálysértő és az egyik leghatékonyabb az eszköz a termékértékelések számának növelésére!

A csillagos módszer

2019 szeptemberétől a vásárlók megjegyzés hozzáadása nélkül, csillagokkal is értékelhetik a termékeket. Ez az „egygombos” minősítés azért is jó, mert azok a vevők is visszajelzést adhatnak egy termékről, akik nem szeretnének hosszasan írni róla.

De! Van egy hátránya is ennek a módszernek. Sajnos, ha valaki kevés csillagot hagy, annak nem lehet kideríteni az okát. Nem biztos, hogy a termékkel volt baja, lehetséges, hogy például a kézbesítéssel nem volt megelégedve. De anélkül, hogy látnád a vásárlók visszajelzését, nem tudod fejleszteni a folyamatokat és a termékportfóliód, így mindenképpen érdemes a csillagokat is számba venned.

A könyvekben utazóknak könnyebb

Az egyik kategória, ahol az Amazon továbbra is engedélyezi a vélemények kérését, a könyvek. A termékértékelés az Amazonon a nyomtatott kiadványok esetében tehát egyszerűbb, mint gondolnád!

Nem beszélve arról, hogy a használt és új könyvek továbbra is népszerű, keresett termékek a piactéren, úgyhogy, ha jó startégiát választasz, profitábilis bizniszt építhetsz fel a könyvekkel – amihez a vélemények kérésének egyszerű módja is nagyban hozzájárulhat.

Az ingyen termékteszteltetés is jó opció lehet

Tájékoztasd az embereket arról, hogy hogyan lehet ingyen beszerezni termékeidet tesztelési célokra. Hozz létre egy megbízható tesztelőket gyűjtő csoportot, akikhez újra és újra fordulhatsz. Ha jól csinálod, akkor a tesztelők szájról szájra juttatják el a termékeid hírét és a pozitív tapasztalatokat a barátokhoz, rokonokhoz, ismerősökhöz.

Ügyelj arra, hogy csak olyan termékeket értékesíts és teszteltess, melyek kifogástalan minőségűek, hiánytalanok és amikkel te magad is meg lennél elégedve.

A közösség ereje

Keress olyan szervezeteket, közösségi csoportokat, amelyeknek szüksége lehet a termékeidre, és hajlandóak megosztani tapasztalataikat velük kapcsolatban online.

Adományozz nekik pusztán karitatív jelleggel, de mindenképp jelezd, hogy a termékeid elérhetőek az Amazonon, ahol lehetőség van a véleményezésre. Adott esetben megkérheted őket, hogy igényeljenek további termékeket is az Amazon nyilvános kívánságlistáin.

Gyakori buktatók

Magyarázd el röviden a vásárlóidnak, hogy az Amazon elutasítja azokat a véleményeket, amelyekben a vevők megemlítik a teljesítést, a szállítást, a csomagolást, az árak összehasonlítását vagy a rendelkezésre állást. Ez segíthet megakadályozni az esetleges negatív vélemények elburjánzását, és kevesebb gondot okoz, mint megkérni az Amazont, hogy távolítsa el az ilyen jellegű véleményeket.

Hozzászólás? Csak körültekintően!

Ha szeretnél reagálni egy adott véleményre, ne általánosan írj, hanem közvetlenül válaszolj a véleményben felvetett konkrét kérdésekre! Ez arra ösztönözheti az értékelés íróját, hogy szerkessze vagy törölje azt.

Az irányelveknek való megfelelés érdekében ne említsd közvetlenül a vélemények szerkesztését vagy törlését, a termékcserét, a visszatérítést vagy kedvezményeket. Ehelyett kérd meg a véleményezőt, hogy inkább privát üzenetet írjon, és persze ígérd meg, hogy mindenképpen utánanézel az adott problémának!

Ugye pontos a listád?

Sok negatív értékelés annak köszönhető, hogy a vevő bizonyos elvárásai nem teljesülnek. Ezeket az elvárásokat a lista részletei határozzák meg, így ez az egyik első dolog, amelyet érdemes checkolni, ha egy terméked negatív értékelést kap.

Mi lehet a baj a listáddal? Lehet valami pofonegyszerű dolog; gyengébb minőségű képek vagy méretekből adódó félreértés… Ezekre mindenképpen figyelj oda, így elkerülheted az ezekből adódó negatív véleményeket.

Ha a termékértékelés az Amazonon további fejtöréseket okoz, keress bizalommal, hogy együtt kitalálhassuk, mi lehet a gond! Ha pedig most vágnál bele az Amazon wholesale-be, regisztrálj ingyenes minikurzusomra!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

[gs-fb-comments]

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.