fbpx

Maximalizáld a bevételed árukapcsolással az Amazonon!

Elhinnéd, ha azt mondanám, hogy van egy jól bevált módszer arra, hogy profitot termelj az Amazonon akár a túlzottan versenyképes termékekből is, miközben egyedüliként birtoklod a listát? Lássuk, hogyan tud neked hasznot termelni az árukapcsolás!

Azok, akik e cikk témájául szolgáló módszert már sikerrel alkalmazzák az Amazon piacterén, az alábbi folyamatot viszik véghez. Amikor beszállítói katalógusokat böngésznek és olyan terméket találnak, amelyre nagy a verseny, nem engedik el és lépnek tovább, mint általában a többi eladó. További komponenseket adnak a kutatásaikhoz, amivel kvázi maximalizálni tudják később a bevételüket. De mi is az az árukapcsolás és mi értelme van?

Árukapcsolás

A fifikás eladók ahelyett, hogy a túl nagy verseny miatt dobnák a terméket, megvizsgálják az iránta mutatott keresletet. Ezt követően összeállítanak egy, a vizsgált terméktípushoz hasonló portfóliót maguknak, hogy ugyanazt a piaci rést aknázhassák ki, mellyel kapcsolatban a magas kereslet bizonyítást nyert.

Beszéljünk most arról, hogy hogyan lehet más szempontból szemlélni ezeket a „veszteséges tételeket”, és hogyan tudod te is kihasználni az árukapcsolás adta lehetőségeket!

  • Böngészd a beszállítói katalógusokat és azonosítsd azokat az alacsony besorolású termékeket, amelyek folyamatosan jól fogynak!
  • Kutasd fel azokat termékeket, amelyek az előző 6 hónap során 50 000 alatti rank-et kaptak!
  • Checkold egy hosszabb perióduson át a Keepát, hogy felfedezhesd azokat a tételeket, amelyek folyamatosan, egész évben jól értékesíthetők!
  • Nézd meg a véleményeket, hogy kiszűrhesd a gyakori vásárlói panaszokat, igényeket!
  • Ellenőrizd az „also bought” és a „related items” javaslatokat, hogy megtaláld azokat a tételeket, amelyek hasonlóak az általad megtekintett, alacsony vagy közepes besorolású termékhez, vagy kiegészítik azt

Mi az, amivel kitűnhetsz a versenytársak közül az Amazon piacterén?

Egyebek mellett azzal, hogy többet nyújtasz, mint mások. Nézzük, hogyan tudod bevonni a márkákat a fentebb fejtegetett árukapcsolás stratégiába!

  • Vedd fel a kapcsolatot azon márkák tulajdonosaival, akiknek a termékeit értékesíteni szeretnéd és mondd el nekik, hogy az a szándékod, hogy együtt árusítod a tételeiket!
  • Kérdezd meg tőlük, hogy vannak-e olyan kiegészítőik, melyeket a csomagok mellé tudnál tenni afféle „hozzáadott értékként”?
  • Érdeklődj arról, hogy tudnak-e segíteni az árukapcsolásban saját raktáruk, gyáruk bevonásával az előkészítési költségek csökkentése érdekében, illetve, hogy közvetlenül az Amazon teljesítési központba szállítják-e az árukapcsolt csomagokat?

Egy másik megközelítésben az eladók az árukapcsolás stratégiában tovább megy, és az „also bought” részben a 2. és a 3. tételt veszi célba. Ezt követően beszállítókat keresnek ezekhez a termékekhez, majd igyekeznek egyedivé tenni kínálatukat.

Hogyan lehet maximalizálni az árukapcsolás stratégiát?

A képlet egyszerű:

  • Olyan elemeket helyezz egymás mellé, melyeket az emberek besorolás, értékelés szerint keresnek!
  • Helyezz hozzáadott értékű tételeket melléjük!
  • Figyelj arra, hogy a hozzáadott termék valóban értékes legyen a vásárlónak – csak azért, hogy megszabadulj valamitől, ne tedd bele a csomagba!
  • Hozz létre egy optimalizált listát szuper fotókkal, erőteljes kulcsszavakkal, majd vezesd a forgalmadat a listára

Az az eljárás, melyben az eladó valamely keresett árucikk kiszolgáltatását egy másik, kevésbé kelendő árucikk megvásárlásához köti, igen népszerű, de talán még nem annyira kiaknázott stratégia manapság az Amazonon. Ha szeretnél belevágni az Amazon wholesale modellbe, de vannak kérdéseid, az ingyenes minikurzusomat ajánlom figyelmedbe!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.