Elfogultság nélkül kijelenthetem, hogy kevés olyan vállalattal találkoztam többéves e-commerce-es pályafutásom során, mely ilyen komoly fejlesztésekbe invesztál az ügyfélélmény maximalizálása érdekében, mint az Amazon. A globális online piactér egy újabb szintre helyezte a vásárlási élményt és a vásárlói adatok nyomon követhetőségét azzal, hogy átszervezte a vállalatot a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás segítségével. Nézzük, mit jelent ez pontosan!
Termékajánlások, Amazon Go, Alexa
A gépi tanulási technológiát leginkább a termékajánlásokkal foglalkozó csapat használja, majd ezeket a meglátásokat az egész vállalat hasznosítja a fejlesztések során. Az AI és a gépi tanulás három népszerű Amazon termékben is tetten érhető: az Alexa, az Amazon Go Store és az Amazon ajánló motorja is ezen innovatív fejlesztésekkel működik.
Az Amazon Echo (mely az Alexa mesterséges intelligenciát alkalmazó botja) a vállalat egyik legnépszerűbb találmánya a gépi tanulás terén. Az Amazon pionír ezen a területen: elsők között hozta létre a kompakt kivitelezésű, hangalapú virtuális asszisztensét. Miután a technológia elkezdett összeállni, a vállalat különböző részlegei rájöttek, hogy az Alexa előnyös lehet a piactér további termékei számára is. Az Alexát első körben az Amazon Music-ba, a Prime Video-ba, valamint az Amazon fiók személyre szabott termékajánlóiba integrálták. Ma már számos vállalat rendelkezik olyan eszközzel, mely az Alexa készségeit használja fel az ügyfélélmény teljessé tételéhez. Ilyen például a Liberty Mutual vagy a Capital. A Liberty Mutual gépjármű-biztosítási információkat nyújt, a Capital One pedig lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az Amazon eszközükön keresztül fizessenek.
Az Amazon Go áruház többek között a vásárlási trendek nyomon követésére is kiválóan alkalmas. A vevők okostelefon-kameráinak adatai nyomon követik a vásárlási tevékenységeket, és nemcsak az Amazon Go-t segítik, hanem a folyamatos fejlesztés érdekében megoszthatók a gépi tanulási csapattal is.
Az információ kincs!
Az AI szintén óriási szerepet játszik az Amazon ajánlási motorjában, amely a vállalat bevételeinek 35%-át termeli ki. Az egyedi vevői preferenciákból és vásárlásokból származó adatok, a böngészési előzmények, valamint a kapcsolódó és rendszeresen együtt vásárolt elemek információinak felhasználásával az Amazon személyre szabott listát hozhat létre azokról a termékekről, amelyeket az Amazonra látogatók valóban meg akarnak vásárolni.
A vállalat e három fő pilléréből származó adatai révén az Amazon mindent megtesz a pozitív vásárlói tapasztalatok elősegítéséért. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat piacvezető legyen a szegmensben, illetve, hogy még több potenciális vevőt nyerjen meg világszerte – többek közt a te Amazon bizniszedhez is. Egymás lekörözése helyett az Amazon különböző részlegei megosztják innovatív tudásukat, hogy személyre szabott és komplex vásárlói élményt nyújtsanak – ez az FBA eladóknak, a vevőknek és persze a vállalatnak is roppant előnyös.
Még a NASA is az Amazon ügyfele!
Az Amazon hosszú utat tett meg az AI és a gépi tanulás korai kezdete óta. A vállalat most az Amazon Web Services-en keresztül értékesíti gépi tanulási módszerét ügyfeleinek, köztük a NASA-nak és az NFL-nek. Kihasználva a mesterséges intelligencia fejlesztéseket és alkalmazásokat a vállalat más területein, az Amazon személyre szabott AI-megoldásokat kínál nagy és kis vállalkozások számára is.
A világ folyamatosan változik, a mesterséges intelligencia pedig ma már nem egy sci-fibe illő újítás, hanem a jelen valósága. Wholesale eladóként biztonságban érezhetjük vállalkozásunkat egy olyan globális piactér ügyfeleként, mely folyamatosan azon dolgozik, hogy vásárlóid még több bizalmat szavazzanak neked, illetve magának a platformnak. Ha jövőre szeretnél Te is részese lenni az Amazon-varázsnak, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ahol minden alapvető információt megosztok veled az Amazon wholesale üzlettel kapcsolatban!