fbpx

A wholesale jövője

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
a wholesale jovoje_szoke balazs_amazon

A nagykereskedelmi és disztribúciós ágazatban dolgozó vállalkozók és vállalatok egyre inkább nyomásnak vannak kitéve, napjainkban ugyanis az automatizált rendszerekkel működő szereplők élik túl – illetve körözik le – a versenyt. A wholesale jövője egy olyan topik, melyről egyre több szó esik, most pedig a Deloitte kutatása nyomán én is elmerülök benne.

Vannak olyan eszközök és taktikák, amelyekkel innovatív maradhat egy wholesale vállalkozás, illetve növelni tudja volumenét az egyre kiélezettebb versenyben. Nézzük át azt a 4 kulcsfontosságú gyakorlatot, amelyekkel versenyképesek maradhatnak hosszútávon a wholesale-lel, disztribúcióval foglalkozó vállalkozók, cégek!

1. Folyamat automatizálás

A disztribúciós ágazat egyes részei elmaradnak a többi szektortól az automatizálás kapcsán. Ami például a nyilvántartás kezelést illeti, az ipar az orvostudománytól az e-kereskedelemig gyorsan halad előre a digitális megoldások terén. A disztribúciós ágazatban azonban még mindig sokan dolgoznak egy olyan munkarendben, ahol mindenhez papírokra van szükség. Ez egy elavult rendszer, amely értékes időt, energiát emészt fel, így korántsem hatékony.

A 2018-as Harvard Business Review-ban 250 vállalkozót kérdeztek meg. Úgy találták, hogy háromnegyedük úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia három éven belül jelentősen átalakítja vállalkozásukat.

Az RFID (rádiófrekvenciás azonosítás), GPS, IoT (dolgok internete) és a különböző mobiltechnológiák egyre inkább teret nyernek a leltározás és szállítás terén, ami segít abban, hogy a cégeknek és vállalkozóknak több idejük maradjon a fontos üzleti döntések meghozatalára Amint a digitalizálás költségei csökkennek, a disztribúciós vállalatok több más, mesterséges intelligenciára épülő technológiát is magukévá tehetnek, olyanokat, amelyeket más iparágakban már alkalmaznak. A wholesale jövője ezen is múlik.

2. A B2B vásárlók is elvárják a B2C szintű személyre szabást és interakciót

Digitális környezetben könnyen elképzelhető, hogy a vásárlók csupán adatokként szerepelnek egy óriási adatbázisban…

Az olyan piacvezetők, mint az Amazon vagy a Netflix, megváltoztatták a fogyasztók elvárásait a B2C interakciókkal kapcsolatban. Ezek átterjedtek a B2B területére is, mivel az emberek egyre inkább azt kívánják meg, amit más iparágak nyújtanak nekik ezen a téren: nagyobb személyre szabottságot, gyorsabb kommunikációt, alapos termékbemutatást és kifogástalan kiszállítást.

A wholesale jövője az alábbi fejlesztések jegyében alakulhat a következőkben:

A termékek bemutatása: A fogyasztók immár kifogástalan minőségű termékképeket igényelnek, melyek 3D-ben mutatják be az adott tételeket, illetve jobb keresési lehetőségeket, hogy könnyebben és gyorsabban találják meg, amire szükségük van.

Több csatorna: A vásárlók nagyobb konzisztenciát várnak el a csatornák és platformok között is. Mostmár könnyű nyomon követni, hogy hány vásárló használ iPad-et egy e-kereskedelmi platform használatához. Az értékesítéssel foglalkozó vállalkozásoknak figyelemmel kell kísérniük ezeket a tendenciákat, és meg kell tenniük a szükséges változtatásokat, hogy még jobban kiszolgálják a fogyasztók igényeit.

Azonnali visszajelzés: Ahogy B2C modellben a vásárlók a Yelp vagy a TripAdvisor segítségével azonnali visszajelzést tudnak adni tapasztalataikról, a wholesale eladóknak is fel kell mérniük, hogy a fogyasztók hajlandóak-e őket ajánlani partnereiknek.

3. Vásárlás közvetlenül a gyártótól

Az internet előnyeit promotáló legkorábbi tévéreklámok egy része arról szólt, hogy vezetők csoportja egy tanácsteremben használja a netet, hogy alacsonyabb áron dolgozó szolgáltatókat keressenek. Ez általában azt jelentette, hogy közvetlenül a gyártótól vásároltak.

Sok szempontból ezek a tévéreklámok mára (ismét) valósággá váltak, és a vállalatok valóban a neten kutatják fel a legkedvezőbb árú tételeket, szolgáltatásokat.

A Deloitte jelentése megerősíti, hogy ez a gyakorlat jelentős nyomást gyakorol a forgalmazókra, és hogy a bruttó árrés emiatt csökken. Az orvosi beszállítók például már élnek az innovációkkal, így vásárlóik az integrált egészségügyi hálózatokban maguk is forgalmazhatják a termékeket.

4. Fokozott versenyképesség a bővülő piacok miatt

A disztribúciós szektornak komoly versennyel kell szembesülnie, mivel a nagy retailerek folyamatosan piaci lehetőségeket és innovációs technológiákat keresnek.

Például az Ace Hardware most a kereskedelmi ingatlanok tulajdonosait veszi célba, míg a Home Depot termékcsaládja az építőipar számára készült. Brandjük már a disztribúciós iparban is súlyt hordoz, annak ellenére, hogy csak az elmúlt öt évben léptek be ezekre a piacokra.

A disztribúciós ipar gyorsan fejlődik. A wholesale jövője a minél gyorsabb fejlődésen és a digitalizáción múlik: a nagykereskedőknek gyorsabb, jobb integrált rendszerekkel kell előállniuk és nagyobb figyelmet kell fordítaniuk az vásárlók igényeire.

Több, nagykereskedelemben eltöltött év tapasztalatával várom kérdéseidet a témában, ha pedig az Amazon wholesale alapjai érdekelnek és szeretnél belevágni az e-kereskeledembe, regisztrálj ingyenes minikurzusomra! Az Amazon segítségével egy automatizált, innovatív platformon mutathatod be termékportfóliódat, mely megkönnyíti a dolgodat minden téren, így több időd, energiád marad a profitszerzésre!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.