fbpx

Ki az a wholesaler?

wholesaler_amazon_szőke balázs

Amikor fizikai termékeket árusító online vállalkozást indítasz, akkor az alábbi kifejezésekkel fogsz első körben találkozni: gyártó (manufacturer), nagykereskedő (wholesaler), kiskereskedő (retailer), forgalmazó (distributor). Amikor belecsöppensz az Amazon világába, a kezdetekkor kérdéses lehet, mi a különbség egyik és másik között. Ebben a cikkben a nagykereskedelmi vétel és eladás témájával foglalkozom: mit jelent és miben különbözik a többi üzleti modelltől? Lássuk!

Mi az, hogy wholesale?

Egyszerűen fogalmazva: a wholesale az, amikor egy vállalkozás nagy mennyiségben vásárol termékeket közvetlenül a gyártótól. Utána raktározza a termékeket, majd az árszabást követően megpróbálja tovább értékesíteni a készletet.

Mivel a wholesalerek nagy rendelési mennyiségekkel (MOQ) dolgoznak, többnyire nagyszerű ajánlatokat kapnak a gyártóktól. Különösen akkor, ha jó kapcsolatot sikerült kialakítaniuk a beszállítójukkal. A wholesalerek értékesíthetnek retailereknek vagy közvetlenül az egyéni vásárlóknak.  

Az Amazon is wholesaler?

Nem, az Amazon online retailer. A retailerek a lehető legalacsonyabb áron vásárolnak terméket egy-egy wholesalertől, majd 50–150%-os árréssel értékesítik a tételeket.

A wholesaler eladók általában ömlesztve vásárolnak nagy mennyiségű termékeket, míg a retailerek legtöbbször kis mennyiséget vásárolnak közvetlen továbbértékesítés céljából.

A wholesale értékesítés előnyei

Legjobb ajánlatok: Ha több beszállítóval és ár-összehasonlítóval is dolgozol, akkor a legolcsóbb termékekhez is könnyen hozzájuthatsz, hogy aztán magas árréssel értékesíthetsd a készletedet.

Gyorsabb piacra jutás: Jobban felmérheted a keresletet, mert közvetlenül a retailerekkel vagy egyéni vevőkkel üzletelsz. Ezeknek a trendeknek a figyelése azt eredményezheti, hogy gyorsabban dobhatsz piacra új termékeket, mert pontosan megismerheted a legjobb beszállítókat és a vásárlói igényeket.

Szakértői ismeretek: Megtanulod az iparágad csínját-bínját, és azt, hogy kik/mik azok, akik/amik megérdemlik a bizalmad. Tehát nemcsak megbízható forrás lehetsz a vásárlóid számára, de más vállalkozásoknak is segíthetsz, miközben szépen profitálsz az eladásaidból.

A wholesale 3 típusa

Az ellátási lánc szakértőinek többsége egyetért abban, hogy 3 különböző wholesaler létezik. Amikor elindítod a vállalkozásodat, nem kell foglalkoznod mindhárommal, de egy bizonyos ponton már jó, ha tisztában vagy azzal, hogy melyik mit jelent pontosan.

Tekintsük át röviden ezeket!

Merchant wholesalerek – Olyan magánszemélyek vagy vállalkozások, amelyek a munkafolyamatok nagy részét maguk kezelik. Közvetlenül a beszállítókkal dolgoznak, nagy mennyiségben vásárolnak, importálnak, versenyképes árakat adnak és közvetlenül online vagy „brick and mortal” retailereknek értékesítenek. Ilyen például a nagykereskedelmi autókereskedés vagy az Amazon wholesale.

Ügynökök, brókerek és bizományi kereskedők – Ők olyan gyártók nevében tevékenykednek, akik nem tudják eladni saját termékeiket; a beszállítóknak szükségük van valakire, aki megtalálja azokat a retailereket, akik értékesíteni tudják az árucikkeiket. Ők inkább a beszállítók középső embereihez hasonlítanak. Jutalékos rendszerben dolgoznak általában, a beszállító az eladások után bizonyos százalékot fizet nekik.

Gyártók – Alacsony termelési költségeikre támaszkodva egyes gyártók elég nagyok ahhoz, hogy legyen olyan értékesítési csapatuk, amely közvetlenül tudja értékesíteni a termékeiket a vevőnek.

A forgalmazó, a wholesaler és a retailer közötti különbségek

Bármely termék ellátási lánca hosszú lehet addig a pontig, míg eléri a végfelhasználót. Sokan vesznek részt ebben a folyamatban, a feladatuk és a részesedésük változó. Ebben a láncban mindenki munkájára szükség van! De kinek mi a szerepe?

A forgalmazók a gyártó és a wholesaler közötti kapcsot jelentik. Forgalmazó nélkül a termékek előállítója nem minden esetben képes fenntartani az üzleti kapcsolatokat és nem tud wholesalereket találni.

Ahogy már fentebb is árnyaltam, a wholesalerek azok, akik közvetlenül több forgalmazótól vagy beszállítótól vásárolhatnak, általában nagy tételben. Áruikat általában 6 hónapnál rövidebb ideig raktározzák.

A retailerek kisebb mennyiséget vásárolnak fel. A legmagasabb árrés a retailerek és az egyéni vevők között van, mert a kiskereskedelmi üzletek működtetésével általában több költség jár, mint más üzleti modelleknél. A retailerek igyekeznek olcsóbban vásárolni és a lehető legnagyobb árrést akarják elérni, mivel ők vállalják a legjelentősebb kockázatot.

Ha Amazon wholesale üzletnyitást tervezel és további kérdéseid vannak, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, vagy lépj velem kapcsolatba elérhetőségeim bármelyikén!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.