Az új típusú koronavírus a globális gazdaságra is komoly hatással volt, és az online kereskedelmet is átalakította – és alakítja folyamatosan, hiszen még nem tudtuk a hátunk mögött hagyni a COVID-19-et. Az alábbiakban ezeket a változásokat szedem neked össze.
Késedelmes vagy felfüggesztett szállítás
Ez vitathatatlanul a koronavírus egyik leginkább negatív hatása az online kereskedelem szempontjából. Az ellátási lánc egész területén késések fordulnak elő, beleértve az Amazont is, ahol rövid ideig csak legalapvetőbb cikkeket szállították ki. A késések, felfüggesztések problémákat okozhatnak azon eladók számára, akik az értékesítési mennyiségek nyomon követésére, valamint a népszerű termékek gyors forgalmára támaszkodnak. És természetesen gondot jelent azoknak is, akik például romlandó árut értékesítenek, vagy akik olyan termékekkel dolgoznak, amelyeket meghatározott időpontig kell eladni.
Az igények nyilvánvalóan átalakultak, de ez nem jelenti azt, hogy le kell most állj a növekedéssel! Sőt, most érdemes jobban utánajárnod az Amazon wholesale modellben végbement/végbemenő változásoknak. Mivel a hatalmas keresletnövekedés miatt most akár kedvezőbb helyzetbe kerülhetsz rövid- és középtávon, mint a koronavírus előtt.
Először is, a felfüggesztés helyett célszerű újragondolnod az áruportfóliódat. Érdemes olyan termékeket árusítani, melyeket a pandémiát követően is sikeresen el lehet adni. Ha nem tudod nyomon követni a fogyasztói trendeket, akkor ajánlom az Amazon FBA Elite Mesterkurzust, melyben a termékekről, a fókuszról is sok szó esik.
Ne felejtsd el, hogy bár az alapvető cikkeket gyorsan szállítják és nagy a kereslet irántuk, azzal sincs gond, ha te nem akarod/tudod kiaknázni világjárványt, főleg, ha továbbra is nagy profitot szerezhetsz más termékek értékesítésével.
Új partnerlehetőségek
A koronavírus váratlan üzleti lehetőségeket teremtett: míg néhány szektort negatívan befolyásolt a COVID-19, mások rájöttek, hogyan lehet gyorsan alkalmazkodni az új helyzethez. Olyan partnereket kell keresned, akik képesek lépést tartani az új csomagolási és szállítási eljárásokkal, illetve jó ajánlatokat kínálnak a jelenlegi szituáció miatt.
Kutakodj, vedd fel a kapcsolatot még több lehetséges partnerrel, mint korábban! Írj nekik vagy beszélj velük, érdeklődj irántuk. Hidd el, a koronavírus szülte új lehetőségekben van potenciál. Ha fogalmad sincs, hogy lenne érdemes (újra) a tettek mezejére lépni, vedd fel velem a kapcsolatot!
Aggodalom a fertőzések, szennyeződések miatt
Természetes, hogy a fogyasztók sokkal óvatosabbak annak tekintetében, hogy mit vásárolnak, honnan rendelnek ebben a bizonytalan időszakban, hiszen senki sem szeretne egészségügyi kockázatot vállalni. És hogy te mit tehetsz ezzel kapcsolatban?
Tégy meg valamennyi óvintézkedést és tájékoztasd vásárlóidat, de ne ígérj olyat, amit nem tudsz 100%-ban betartani!
Informáld az embereket az Amazon raktárkörülményeinek alakulásáról és arról, hogy milyen lépéseket tehetnek azért, hogy minden tiszta és higiénikus maradjon.
Alkalmazkodj a megváltozott piachoz és maradj elkötelezett!
Ezek elengedhetetlenek, ha sikeres online kereskedő kívánsz maradni a koronavírus lefolyása alatt! Mint fentebb említettem, érdemes nyomon követni az ipari tendenciákat és a bevételi kimutatásokat, előrejelzéseket. Ugyanilyen fontos a pozitív, példamutató, segítőkész megtartás ezen kihívásokkal teli időszak közepette.
Légy türelmes a változó piaci tendenciák megismerésekor, ne add fel! Ha pedig most vágnál bele, ne tántorítson el az aktuális helyzet, hiszen az online kereskedelem végsősoron sokat nyert a pandémiás helyzet miatt.
Ha további útmutatásra és támogatásra van szükséged az online vállalkozásod következő szintjének eléréséhez, akkor böngéssz weboldalamon vagy a blogon.