Azt már bizonyára te is tudod (vagy hamarosan tudni fogod), hogy jelentős versenyelőnyre tehetsz szert, ha az Amazonon értékesítesz. Nemcsak egy erős teljesítési hálózat áll mögötted (FBA), de egy globális és megbízható brand égisze alatt növelheted bevételeidet. Ez nem jelenti azt, hogy az, aki a piactéren árul, okvetlenül profitál minden szezonban, vagy azt, hogy kihívások nélkül léphet egyről a kettőre. Az globális e-kereskedelmi platform nagyon versenyképes, így több vállalkozás is kudarcot vall. Tapasztalataim alapján a sikeres Amazon eladók rendelkeznek néhány olyan tulajdonsággal, amelyek révén folyamatosan jó eredményeket tudnak produkálni. Megpróbáltam összeszedni, melyek ezek.
Stratégiai gondolkodás és adatközpontúság
Az adatok kulcsfontosságúak az Amazon bizniszben – a legsikeresebb eladók ezt már tudják, és csak az adatelemzések tükrében hoznak meg fontos döntéseket.
Nem titok, hogy a gépi tanulás megváltoztatja az e-kereskedelmet, és ez a technológia természetesen Amazonnál is jelen van már. A mesterséges intelligencia platformok jelentős versenyelőnyt hozhatnak mindazok számára, akik rendelkeznek képességekkel és ismeretekkel annak kiaknázására.
A sikeres Amazon eladók rendszeresen vizsgálják át saját vállalkozásukat; a historikus információk felhasználásával előrejelzési modelleket hoznak létre, amelyet felülvizsgálnak, amint még több adat válik elérhetővé. Az előrejelzések és az aktuális folyamatok analizálásával megalapozottabb döntéseket hozhatnak, amelyek segítenek csökkenteni a működési költségeket, azonosítani az új lehetőségeket, felfüggeszteni a nem jól teljesítő árucikkek értékesítését, majd új, jövedelmező terméklistákat kialakítani.
Azok, akik sikereket érnek el az Amazonon, jól ismerik a vevőiket, a partnereiket. Tisztában vannak a különböző szoftverekben rejlő lehetőségekkel, de megértik azt is, hogy nem lehet csak az automatizálásra vagy a mesterséges intelligenciára alapozni. Végül, de nem utolsó sorban, a piacvezető Amazon eladók nem vállalnak mindent magukra, hanem egy bizonyos ponton már kiszervezik a munkát. A stratégiai gondolkodás és az analitikus képességek tehát hozzájárulnak ahhoz, hogy évről évre, szezonról szezonra jelentős profitot termeljenek.
Erős beszállítói kapcsolatok
Ahogy a sikeres Amazon eladók fontosnak tartják, hogy jó kapcsolatot alakítanak ki vevőikkel, partnereikkel, úgy szorosan együttműködnek beszállítóikkal is.
Mindez leginkább a folyamatos kommunikációban, a kölcsönös bizalomban, az átlátható együttműködésben nyilvánul meg. A korrekt Amazon eladók azon vannak, hogy beszállítói szerződéseik mindig, minden körülmények között előnyösek legyenek mindkét fél számára, illetve tartalmazzanak záradékokat a késedelmes fizetésekre és a termékvisszatérítésekre is. Megértik, hogy mint minden üzleti tárgyalásnál, az odafigyelés és tisztelet nagyban hozzájárul a gyümölcsöző munkakapcsolat kialakításához.
Ahelyett, hogy folyamatosan kiskapukat keresnek, a sikeres Amazon eladók igyekeznek a beszállítók igényeire is koncentrálni a sajátjuk mellett, hiszen tudják, hogy ők vállalkozásuk kulcsfigurái.
Változatos termékpaletta
Minden bizonnyal lehetséges, hogy egy Amazon vállalkozás egy kicsiny termékkatalógus segítségével is működőképes legyen, de a sikeres Amazon eladók a változatos termékpalettára esküsznek.
A variábilis készlettel sokkal könnyebben érhetsz el te is nagyobb profitot, bár a termékeknek valamilyen kapcsolatban kell lenniük egymással, amennyiben ez lehetséges. Ez egyrészt biztosítja, hogy egy vállalkozás ne kerüljön gödörbe, ha a piac irama megváltozik és csökken a legjobban teljesítő termékek értékesítése. Másrészt a jól összehangolt, sokszínű termékportfólió a vevők egy nagyobb, változatosabb részhalmazát fogja vonzani, ami végsősoron több eladáshoz és jobb árrésekhez vezet majd.
A sikeres Amazon eladók nagy gondot fordítanak minden egyes termékcsaládjukra. Ahogy már említettem, folyamatosan keresik az új lehetőségeket, amelyekkel kecsegtetőbbé tehetik kínálatukat, és az új módszereket, amelyekkel meglévő termékeiket módosíthatják, hogy előnyt szerezhessenek a versenyben. Megértik továbbá, hogy nem elég a hatalmas választék, hanem valami egyedit is kell kínálniuk a vásárlóknak.
Kiváló minőségű terméklisták
Elképzelhető, hogy egy vállalkozás az egyik legjobb termékskálával rendelkezik a piactéren, de ez mit sem ér, ha a terméklistája nem éri el ezt a szintet, hiszen úgy senki sem fog tudni az árujáról, ami értelemszerűen árt a biznisznek. A sikeres Amazon eladók nagyon sok időt és erőfeszítést fordítanak az terméklistáikra.
A listát látva a vásárlóknak egyből információt kell kapniuk a következőkről:
- Mi maga a termék?
- Mit csinál a termék és/vagy hogyan használják?
- Alapvető részletek (súly, méretek, további elemek stb.)
- Miért kellene megvásárolniuk a terméket, miért lesz az jó nekik?
- A termék kinézete, érzete
A piacvezető eladók általában profi copywritert és fotóst alkalmaznak a terméklisták elkészítéséhez. Ez elsőre felesleges kiadásnak tűnhet, de hosszú távon nagyon megéri. Ha ez segít, akkor gondolj az Amazon minden egyes termékoldalára úgy, mintha egy website landing oldala lenne!
Ha egy weboldalon böngészve rossz minőségű képekkel és információhiánnyal szembesülsz, mit teszel ösztönösen? Elhagyod az oldalt, igaz? Ugyanezt teszik majd az Amazon terméklistáid kapcsán is a vásárlók, ha nem elégedettek a látottakkal.
Használd az Amazon Enhanced Brand Content (EBC) funkcióját, amely lehetővé teszi, hogy vonzó vizuális tartalmat kreálj a termékleírásokhoz! Fontold meg továbbá egy olyan Amazon SEO platform alkalmazását, mint a Helium 10 vagy a Sonar, hogy még jobban láthatóbbá váljanak a termékeid!
Bár az Amazon jelentős versenyelőnyt kínál az e-kereskedelemben, ennek ellenére nem mindig könnyű érvényesülni a piactéren. A siker, akár rövid, akár hosszú távon, soha nem garantált. Kövesd azok példáját, akik már jelentős profitot realizáltak és a folyamatos fejlődésben hisznek! Ezután vizsgáld meg, mit csináltak jól és rosszul! Ha pedig kedvet kaptál ahhoz, hogy kipróbáld magad az Amazon wholesale-ben, regisztrálj ingyenes minikurzusomra!