fbpx

Amazon Arbitrage: mi ez és hogyan működik?

szoke_balazs_amazon_arbitrage

Amazon Arbitrage. Egyike azoknak a manapság divatos kifejezéseknek, melyek elsőre nehezen megfoghatónak tűnnek, de valójában pofonegyszerűek.

Az arbitrage kapcsán alapvetően egy szimpla vételi és eladási műveletről beszélünk, ahol az eladó kihasználja az egy-egy termék közti árkülönbséget. Vagyis: ha egy ceruza 1 dollárba kerül az „A” városban és 5 dollárba a „B” városba, vehetünk egy csomó ceruzát az „A” városból, és eladhatjuk őket a „B” városban, így profitálhatunk az árkülönbségből.

Ez az egyszerű, hatékony koncepció online vállalkozások ezreit tette már sikeressé, én pedig most azért vagyok itt, hogy elmondjam, konkrétan miről is van szó, és hogy megmutassam, te miként fordíthatod javadra az arbitrage rendszert.

Amazon Arbitrage

Az Amazon Arbitrage rendszer arról szól, hogy bizonyos termékeket – lehetőleg áron alul – megveszünk, majd értékesítünk profitszerzés céljából az Amazonon. Pont olyan, mint bármely más ismert arbitrage metódus, a különbség csak annyi, hogy a viszonteladó platform az Amazon.

A retail arbitrage alatt általában a fizikai kiskereskedelmi üzletekből történő vásárlást értjük, az online arbitrage folyamata pedig leggyakrabban internetes áruházakból történő beszerzést jelent. Akárhogy is, a lényeg, hogy ha a termékeket tovább értékesítjük az Amazonon, akkor azt Amazon Arbitrage-nak nevezzük.

Wholesale vagy Amazon Arbitrage – mi a különbség?

A legnagyobb különbség a kettő között a termékek forrása. A nagykereskedők közvetlenül a szállítókkal dolgoznak, így kvázi ömlesztve vásárolhatnak. Az arbitrage viszonteladók ezzel szemben termékeiket a kiskereskedőktől szerzik be, és általában kevesebbet is vásárolnak, mint a nagykereskedők.

Az arbitrage viszonteladók a vámeladásokból származó kedvezményeket használják ki, a nagykereskedők pedig inkább az olyan kedvezményekre támaszkodnak, melyeket megvásárolt termékek számának és tárgyalási képességeiknek köszönhetően érnek el.

Az Amazon Arbitrage előnyei

  • Könnyű elkezdeni – nincs szükség szállító keresésére, új ötletekre vagy specifikációkra, amik eladják a terméket. Ezek már adottak, és szó szerint több millió termék közül lehet választani.
  • Kisebb tőkével is indítható – az arbitrage tökéletes lehet arra, hogy teszteld magad a piacon. Kezdhetsz kb. 100 dollár értékű termékek megvásárlásával, hogy lásd, pontosan miről is szól ez a kereskedői modell.
  • Nincs szükség marketing befektetésre, hiszen a termékek, márkák magukat adják el. Az Amazon ráadásul olyan marketing lehetőségeket kínál nekünk, mint például a PPC hirdetések.

Oké, de mennyibe kerül?

Nem ritka, hogy az Amazon arbitrage viszonteladók több mint 100%-os hozamot könyvelnek el, ugyanakkor van néhány költség, amivel érdemes kalkulálni.

Amazon FBA vagy egyéb szállítási díjak: akár kihasználjuk az Amazon FBA előnyeit, akár nem, akkor is szállítási költségekkel, valamint tárolási díjakkal kell számolni, ha önállóan teljesítjük a megrendeléseket.

Amazon díjak: az Amazon különféle díjakat szed be az eladóktól. Ezeknek érdemes utánajárni, majd figyelembe venni az árak kiszámításakor.

Alkalmazások: az Amazon Seller alkalmazás ingyenes, de ha olyan fizetett alkalmazásokkal szeretnénk dolgozni, mint például a Scoutify, akkor azért fizetni kell.

Amennyiben az Amazon FBA vállalkozás tételes induló költségei érdekelnek, kattints ide!

Hol lehet termékeket beszerezni?

Ha már tudod, milyen termékeket keresel, a válasz egyszerű: bárhol, ahol kedvezményes áron értékesítik azokat. Ezek a helyek lehetnek olyan retail üzletek, mint a Home Depot, a Target vagy a Walmart. Ha viszont online arbitrage indítása a cél, ellátogathatunk a fent említett üzletek hivatalos webhelyeire, és akár ott is kereshetünk kedvezményes árucikkeket.

Érdemes a kisebb-nagyobb beszerzőpontok hírleveleire is feliratkozni, hogy a kedvezményekről, friss hírekről időben értesülhessünk.

Összefoglalva

Az Amazon Arbitrage az egyik legegyszerűbb és leggazdaságosabb üzleti modell, amivel beléphetsz az e-kereskedelmi piacra, illetve az Amazonra. Remek lehetőség az induló, tesztüzemmódban lévő vállalkozások számára a lehetőségek felmérésére. Akármennyire is könnyű és jól jövedelmező, az Amazon Arbitrage esetében – ahogy más online vállalkozásoknál is – fontos, hogy az eladó kitartó, felkészült, up-to-date legyen, illetve vállalja az üzlettel járó munkát, erőfeszítéseket. Továbbá elmondható, hogy hosszútávon a nagyobb mennyiségű vásárlások miatt előnyösebb az Amazon wholesale, vagy az, ha keveredik a két üzleti modell.

Ha szeretnél többet megtudni a világ legnépszerűbb e-kereskedelmi platformjáról, illetve szívesen belevágnál az Amazonba, kérj hozzáférést ingyenes minikurzusomhoz, ahol részletesen beszélek az Amazon FBA modellről!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.