fbpx

5 drága hiba, amit mindenképpen kerülj el, ha Amazon wholesale üzleted van

fail_Amazon_FBA_hiba_szoke_balazs

Mind az új Amazon-eladók, mind az FBA-veteránok hajlamosak elkövetni kisebb-nagyobb hibákat az értékesítési folyamat során. Egyes botlások olcsón megúszhatók, másokért súlyos pénzösszegeket kell kifizetni. Az alábbi írásban az Amazonon felmerülő hiba forrásokat mutatom meg.

1. hiba: Szabályszegések

Amikor elkezdesz értékesíteni az Amazonon, okvetlenül győződj meg róla, hogy megértetted azt, hogy mit tehetsz meg és mit nem a piactéren. Ha megszegsz bizonyos szabályokat, vagy megsérted az Amazon Általános Szerződési Feltételeit, a platform leállíthatja és/vagy bezárhatja fiókodat. A fiók felfüggesztése – különösen, ha már igénybe vetted az Amazon teljesítési központját – a legdrágább hiba, amit elkövethetsz új eladóként.

Fontos már az elején tudatosítanod: ha csalsz, végül úgyis elkapnak. Az Amazon egy közel egybillió dolláros vállalat. Több, mint egy millió alkalmazottjuk van és a világ legfejlettebb technológiája áll rendelkezésükre. Természetesen vannak erőforrásaik az eladók magatartásának ellenőrzésére is, és hát nemigen szenvednek nagy pénzügyi veszteséget akkor, ha letiltanak egy-egy eladót. Ne feledd, ha leállítja az Amazon a fiókodat, akkor elveszíted a hozzáférést minden olyan készlethez, amelyet az Amazon raktáraiban tároltál. Ez több ezer dollárba is kerülhet. Ráadásul nem fogod tudni újra eladni e termékeket a platformon, ami akár hatszámjegyű vagy annál magasabb jövedelemkiesést is jelenthet.

Mielőtt tehát belevágsz életed bizniszébe, mindenképpen szánj időt arra, hogy megértsd az Amazon szabályait, vagy, ha maradtak kérdéseid, nyugodtan tedd fel azokat egy tapasztalt hozzáértőnek!

2. hiba: A verseny figyelmen kívül hagyása

Amikor termékkutatást végzel, mindig checkold le a versenytársak számát az adott területen, és ne hagyd figyelmen kívül a vélemények számát sem! Ha a termékkeresési eredmények tükrében az első 10 eladónak több mint 100 véleménye van, akkor az általad választott termék túl versenyképes.

S hogy miért is gond ez? Ha nem tudsz eladni egy terméket, akkor elveszíted a tőkét, amit belefektettél. Hidd el, a versenytárs-elemzés elvégzésével hosszútávon sok pénzt spórolhatsz magadnak!

3. hiba: Megbízhatatlan beszállítókkal való együttműködés

Bárcsak azt mondhatnám, hogy minden globális beszállítóban meg lehet bízni, de ez sajnos nincs így. A legjobb módszer arra, hogy elkerüld a nem megbízható partnereket az, hogy utánajársz, a beszállítóid dolgoznak-e együtt más sikeres Amazon kereskedőkkel.

Ha nem a számodra legmegfelelőbb beszállítóval dolgozol, az nagy többletköltséget jelenthet vállalkozásodnak, úgyhogy érdemes ezen a téren is folyamatosan tájékozódnod.

4. hiba: Termékhibák, vélemények ignorálása

Előfordulhat, hogy egy olyan terméket kezdesz el értékesíteni az Amazonon, amely majdnem azonos másolata egy olyan produktumnak, ami már megtalálható a keresési oldalon. Ha két azonos termék közül kell választaniuk a vásárlóknak, akkor nagy valószínűséggel arra fognak kattintani, amelyik a legtöbb véleményt kapta. Illetve, ha a termékedet másodiknak hozza a piactér, akkor nem biztos, hogy a tiéd lesz a vásárlók bizalma.

Amikor elkezdesz termékek után kutatni, feltétlenül olvasd el a véleményeket, és vedd figyelembe az ügyfelek fájdalmait. Vizsgáld meg, hogy mi nem működik az adott terméknél és ha gyakori a negatív visszajelzés, akkor ez egy kockázat, amelyet mindenképp figyelembe kell venned.

5. hiba: Túl nagy készlet

Sok eladó úgy érzi, hogy folyamatos utánpótlásra van szüksége, ha magas a terméke iránti kereslet – ez érthető is lenne, hiszen senki sem akar kifogyni a készletből. Az is gyakori, hogy többet rendelnek egy-egy elemből, mivel így alacsonyabb az egységenkénti költség.

De a „túlrendelt” készlet sokba is kerülhet neked, hiszen az FBA eladók fizetnek azért, hogy az Amazon tárolja termékeiket, és amikor a készlet éppen nem fogy, pénzt veszítenek. (A beragadt készletről ebben a cikkben írtam bővebben.) Nem beszélve arról, hogy a felesleges készletektől való megszabadulás is költséges és fárasztó lehet.

Ha pedig felszámolnád az üzleted, nagy eséllyel nem fogod visszakapni a teljes befektetésedet. Amennyiben úgy döntesz, hogy visszaküldöd magadnak a készletet, egységenként 0,50 dollárt kell fizetned az Amazonnak. Ezeket az összegeket fordíthatnád inkább új, jövedelmezőbb terméklehetőségek kiaknázásra.

Amennyiben további kérdésed, kérésed van, vedd fel velem a kapcsolatot elérhetőségeim bármelyikén, illetve regisztrálj ingyenes minikurzusomra, melyben több, Amazon wholesale üzletet érintő fontos dologra hívom fel a figyelmet!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

[gs-fb-comments]

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.