A Kérdezz-felelek: Amazon beszállítók 1. rész után hozom is nektek a második etapot. Mostanra megismerted az ellátási láncot, a szállító termékeit és azt, hogy pontosan mit tudsz értékesíteni az Amazonon. Itt az ideje, hogy pontos képet kapj a potenciális beszállítóról! Az alábbi kérdések feltárják neked, hogy a beszállító mennyire lesz átlátható és együttműködő veled. (A kérdések számozását ott folytatom, ahol az első részben abbahagytam.)
8. kérdés: Mióta működik a vállalkozásod?
Ez a kérdés elég közvetlen, de rengeteg mindent elárul a beszállítóval kapcsolatban. A nagyobb múlttal rendelkező Amazon beszállítók megbízhatóbbak lehetnek, mint azok, akik csak néhány hónapja léteznek. Ugyanakkor mindig tartsd szem előtt, hogy a beszállítók olykor nem a működésük tényleges időtartamát adják meg neked. Ez a kérdés egyfajta beugró lehet, ami után áttérhetsz a direktebb, mélyebb témákra is.
9. kérdés: Melyik termékkategóriából értékesíted a legtöbbet?
Ezután érdeklődj az Amazon beszállító aktuális helyzetével kapcsolatban, különös tekintettel a teljesítményére! Eljött az idő, hogy megkérdezd: melyik termékkategóriával realizálja a legnagyobb árbevételt? Egyes beszállítók az elektronikára összpontosítanak, míg mások az élelmiszerekre és szépségápolási termékekre. Figyelj jól a válaszra, mert az pontosan megmutathatja neked, hogy hol, hogyan kell elkezdeni a termékelemzést. Ha a beszállító sokat értékesít az elektronika és a technológia területén, akkor először azokban a kategóriákban kezdd el analizálni a tételeket!
10. kérdés: Gyártó vagy forgalmazó vagy?
Ha a beszállító kijelenti, hogy nem a saját áruját értékesíti, akkor nagy valószínűséggel forgalmazó, ami azt jelenti, hogy nem a tényleges gyártóval vagy kapcsolatban. Ne feledd, a forgalmazók magasabb áron értékesítik a termékeket, mint a gyártók! Ebben az esetben érdemes átgondolni a szerződés aláírását, és inkább a termék gyártóját felkeresni, aki jobb üzletet tud neked ajánlani.
11. kérdés: Biztosítasz szállítást az Amazon FBA központjaihoz?
A lehetséges partnered közvetlen szállítást biztosít az Amazon FBA központjaihoz? Az FBA eladók számára ez egy elengedhetetlen és felbecsülhetetlen dolog, és nagy hatással van az üzleti modellre. Ha az Amazon beszállító közvetlen szállítást biztosít a teljesítési központokba, akkor az remek hír, hiszen azt jelenti, hogy nem kell semmilyen fizikai készletet fenntartanod.
Ha a beszállító nem biztosít közvetlen szállítást, akkor át kell gondolnod, hogy ez milyen hatással lesz a vállalkozásodra, a logisztikára! Van erőforrásod és helyed a készlet tárolására? Te magad akarod csomagolni a termékeket, vagy inkább kifizeted majd az Amazon szolgáltatási díját a termékek előkészítéséért? Ezek a döntések nagyban befolyásolhatják az üzleted jövedelmezőségét és növekedését. A beszállító válaszától függően számold ki a lehetséges költségeket és díjakat a szerződés aláírása előtt.
12. kérdés: Most főleg hol értékesítesz?
Egyes gyártók és beszállítók a fizikai üzletekre fókuszálnak inkább, míg mások csak online értékesítést folytatnak. Itt nincs „jó” vagy „rossz” válasz, de ha a beszállító kijelenti, hogy főleg Amazon FBA eladókkal dolgozik, az potenciális versenyt jelenthet számodra.
Az Amazon beszállítók több tucat vagy akár több száz másik FBA eladóval dolgozhatnak együtt, akik – értelemszerűen – mind ugyanazért küzdenek. Azok az FBA eladók, akik ugyanattól szerzik be termékeiket, mint te, mindannyian hozzáférhetnek ugyanazokhoz a katalógusokhoz és termékekhez, amelyekhez te, ez pedig nagyobb versenyt jelent a Buy Box-ban. Emellett kevesebb eladást és korlátozott rendelkezésre állást eredményezhet számodra. Ha tehát több FBA eladóval dolgozik együtt egy adott beszállító, érdemes inkább új partner után nézned, hogy ne kelljen versenybe szállnod másokkal.
13. kérdés: Milyen fizetési módokat fogadsz el?
A fizetési módok a gyártó szokásos működési eljárásától (SOP) függően változnak. Egyes beszállítók csak egy fizetési módot fogadnak el, míg mások többet. Ez a csekkektől vagy a hitelkártyás fizetéstől az átutalásig terjedhet. Érdeklődj, aztán dönts üzleti igényeid szerint!
A szerződés aláírása előtt tehát érdemes végig menni a legfontosabb topikokon a ptenciális beszállítóval; számlák, fizetési és szállítási módok, működési elvek stb. Ha most vágnál bele az Amazon wholesale-be, javaslom, hogy regisztrálj ingyenes minikurzusomra – hamarosan jön az év legjövedelmezőbb időszaka az Amazonon, a Q4, amiről nem érdemes lemaradni!