fbpx

Negyedik negyedév: az Amazon eladók Szent Grálja!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
negyedik negyedév_amazon wholesale_szoke balazs

Igen, igen! Érkezik az egyik leggyümölcsözőbb szezon az évben, az úgynevezett Q4, vagyis negyedik negyedév. Függetlenül attól, hogy ki vagy, honnan/hogyan szerzed be az árucikkeidet vagy mit értékesítesz, a negyedik negyedév az az időszak, amikor, ha jól játszod ki a lapjaidat, minden bizonnyal szakítani fogsz. Nem kicsit, nagyot.

Na, persze nem állítom azt, hogy ha követed az ebben az útmutatóban leírtakat, mindenképpen nagyszerű Q4-et zársz majd, de az Amazon wholesale-ben töltött évek alatt szerzett tapasztalataimat mindenképpen szerettem volna megosztani veled még most, a negyedik negyedév előtt.

Mi az a Q4, vagyis negyedik negyedév?

A kereskedelemben a negyedik negyedév a karácsony előtti értékesítésekre vonatkozik. Korábban azt tapasztaltam, hogy az eladások növekedése november második hetében kezdődik, és innentől ível felfelé, majd körülbelül 3-4 nappal karácsony előtt csendesedik el. A Black Friday-t követő egy-két hét (és maga a Black Friday is) a felfokozott vásárlási lázról szól, amikor a legtöbb online és offline vállalkozás eladási rekordot dönt. Az ünnepi időszakban 30-50%-os bevételnövekedés várható, úgyhogy, ha vannak rejtett tartalékaid, akkor azokat MOST érdemes felhasználnod!

Tipp #1 – Készíts tervet a negyedik negyedévre és kezdj el előre gondolkodni!

Kezdj el dolgozni a negyedik negyedéves stratégiádon, ha még nem tetted! Vedd figyelembe a hosszabb átfutási időket, továbbá teszteld a marketing és hirdetési kampányaidat még a negyedik negyedév előtt!

Legyen terved az FBA-val kapcsolatban is! Bár a negyedik negyedévben magasabbak a tárolási díjak, megfelelő készletkezeléssel és tervezéssel ezek elkerülhetők.

Ne feledkezz meg továbbá az Amazon Restock Limit változásról, amit ebben a cikkben részletesen kifejtek.

Tipp #2 – Ebben az időszakban több időt kell fordítanod vállalkozásodra, mint bármikor máskor. Fókuszálj és figyeld az árakat!

Tudom, hogy ez nyilvánvalónak tűnik, de túl sokan közelítik meg a Q4-et úgy, mint bármelyik más időszakot az évben… Az Amazon wholesale vállalkozók a negyedik negyedévet megelőző hónapokban már elkezdik a felkészülést.

És igen, a nagykereskedelemben kénytelen vagy gyors, előrelátó és proaktív lenni, mert a dolgok hamar elkelnek. Érdemes nyomon követni a készletet, illetve a legtöbb termék esetében 30 napos készletállományról 60 napos készletidőszakra váltani. Vagy akár ennél is többre azok esetében, amelyekről úgy gondolod, hogy óriási szezonális beáramlás várható belőlük. Nem utolsó sorban pedig: összpontosíts a real demand termékekre!

Tipp #3 – Fedezz fel az új trendeket és termékeket!

Az Amazon egy folyamatosan fejlődő piactér. A sikerhez az eladóknak rendszeresen újítani kell, és érdemes bővíteniük portfóliójukat. Ha növelni szeretnéd az eléréseidet és bevételedet, akkor érdemes szélesíteni a termékskáládat! Egy-egy alapos kutatás segíthet lépést tartani a változó fogyasztói igényekkel és trendekkel, ami hosszabb távon segít neked jelentős nyereséget realizálni.

Ha úgy döntesz, hogy új (akár szezonális) termékeket is beemelsz készletedbe az ünnepi időszakra, ne feledd, már október előtt készen kell állnod a listázásra! Hidd el, az utolsó dolog, amit szeretnél, egy optimalizálatlan lista a negyedik negyedévben…

Légy résen közben, hiszen a tendenciák folyamatosan változnak, ezért mindig ügyelj arra, hogy lépést tarts! A legjobb módja annak, hogy megtudd, melyek a népszerű termékek, termékkategóriák valós időben, ha megnézed az Amazon bestseller listáját.

Tipp #4 – Az egymillió dolláros kérdés: hogyan árazz a negyedik negyedévben?

Ez egy érdekes téma. Sokan sokféleképpen válaszolnának erre a kérdésre, és a wholesale eladók döntését is rengeteg dolog befolyásolhatja.

Ha sok terméked van, és arra számítasz, hogy eladod azokat a negyedik negyedévben, akkor kezdd versenyképesebb árakkal, majd próbálj maximalizálni a Q4 utolsó felében! Ez lehetővé teszi a kockázatok csökkentését, és a jó cashflow fenntartását.

Ha a termékeid általában lassabban kelnek el, akkor légy agresszívabb! Viszont arra figyelj, hogy a rossz termékek rosszak, és pont. Ne várd azt, hogy a negyedik negyedév menekülési útvonalat hoz majd minden balul sikerült termékbeszerzésre, és az ezekből származó, nem jól teljesítő áruktól könnyen megszabadulsz majd. A nagyobb forgalom segíthet a népszerű és a kevésbé népszerű tételek közötti átjárásban, de csak akkor, ha versenyképes az áruk.

Tipp #5 – Készülj fel mindenre – mármint tényleg mindenre!

Nyilvánvaló, hogy eladóként csak annyit tudsz tenni, hogy alaposan felkészülsz a negyedik negyedévre. A legfontosabb dolog, amit az eladóknak szem előtt kell tartaniuk, hogy számítsanak a váratlan szituációkra. A dolgok nem mindig a terv szerint alakulnak, ezért te is győződj meg róla, hogy mindenre van B terved!

A negyedik negyedév a legizgalmasabb szezon egy Amazon wholesale eladó számára. A piactéren listázott több mint 120 millió termék mellett nem mindig könnyű labdába rúgni, így készülj fel testileg, lelkileg is arra, ami előtted áll, és legyenek stresszoldási rutinjaid! És persze, a Q4 előtt, közben és után se felejts el kikapcsolódni, illetve a szeretteiddel lenni!

Ha pedig kérdésed van az Amazon wholesale kapcsán, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, vagy keress elérhetőségeimen!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.