Anno, amikor iskolások voltunk, alig vártuk, hogy elteljen a tanév, és végre belecsaphassunk a nyári vakációba! Felnőve, vállalkozóként már más a helyzet, hiszen a nyár általában úgynevezett uborkaszezon. Az Amazonon is lelassul az értékesítés, és gondolom, végre te is szeretnél kicsit lazítani; nyaralni, kirándulni, a családdal lenni stb. Ebben a cikkben hozok néhány tippet arra vonatkozóan, hogy hogyan alakíthatod ki a nyári Amazon stratégia lépéseit, hogy eredményeket érj el ebben az évszakban is úgy, hogy közben a pihenésre is szánsz időt.
Élvezd az életet!
Vállalkozóként hajlamosak vagyunk folyamatosan „bekapcsolva” lenni. Tervezünk, cselekszünk, képben vagyunk – szinte 0-24-ben.
De! Emlékezz vissza, miért kezdtél bele az Amazon vállalkozásodba! Mi értelme az egésznek, ha nincs lehetőséged kiélvezni?
Hamarosan itt a negyedik negyedév, ami, mint tudjuk, sok munkát, energiát, utánajárást igényel. Az ünnepi időszakban sokan az éves jövedelmük felét keresik meg az Amazonon, ami lehetővé teszi számukra, hogy nyáron kiengedjék a gőzt.
Ez persze nem azt jelenti, hogy leállnak vagy visszafelé haladnak; csak azt, hogy engedélyt adnak maguknak a kikapcsolódásra és a feltöltődésre. Ez nagyon fontos, hiszen frissnek és koncentráltnak kell lenni ahhoz, hogy az év legpörgősebb üzleti időszakában, a már említett Q4-ben jól teljesítsenek. Vegyél példát róluk és chillezz, amikor teheted!
Légy kreatív, tanulj új készségeket!
Talán itt az ideje, hogy kipróbálj pár új dolgot Amazon üzletedben, vagy, hogy új ismereteket szerezz!
Például nézz szét a nemzetközi piacon! Blogomban számos Amazon piacteret mutattam már be Európától Ázsián át a Közel-Keletig vagy Ausztráliáig. Tanulmányozd az egyes országok, régiók feltételeit és népszerű termékeit! A nyári Amazon stratégia a külföldi terjeszkedés előkészítéséről is szólhat.
Ha most a határátlépés nem aktuális, hasznos lehet az is, ha – már a Q4-re is gondolva – új beszállítók vagy termékkategóriák után nézel. Esetleg feloldást kaphatsz a korlátozott kategóriában lévő termékeidre. Olvasgass, kutass, tapasztalj!
Ja, és ne feledd: a nyárban az a nagyszerű, hogy bárhol dolgozhatsz. Vidd magaddal laptopodat a tengerpartra, és írj össze ötleteket! Hidd el, a környezetváltozás és a nyugodt légkör jótékony hatással lesz a brainstormingra.
Ne maradj le a szuper dealekről!
Természetesen a lazulás nem azt jelenti, hogy parkolópályára kellene állítani a vállalkozásodat.
A nyárban az is jó, hogy szuper kedvezményekkel kecsegtet. Egyes üzletek akár 50%-os engedményt is kínálnak a magasabb árú termékekre!
Beszerezhetsz most olyan tételeket is, amelyekre jelenleg nem nagy a kereslet, esetleg szezonálisak, de valószínű, hogy Black Friday vagy karácsony előtt megdrágulnak.
Érdemes szem előtt tartani azt is, hogy a nyári leárazásokra több ezer eladó is lecsap, tehát mások is meg fogják vásárolni ugyanazokat a termékeket, amelyeket te. Ez általában árcsökkenést eredményez, amivel kapcsolatban jó, ha mérlegelsz: profitálhatsz-e belőlük az árcsökkenés ellenére vagy megvárod, míg fellendülnek az árak? Egy termék értékesítési előzményeinek megismerése segíthet képbe kerülni az árucikk tipikus árfolyamával kapcsolatban, és akár önbizalmat adhat arra, hogy megvárd, amíg az alacsonyabb áron értékesítő eladók kiárulják a készletüket.
Féléves üzleti ellenőrzés – végezd el most!
A nyári Amazon stratégia egyik kiemelt lépése lehet, hogy foglalkozol azokkal az üzleti feladatokkal is, amelyek a tennivalóid listájának végén vannak, mégis fontosak.
Végezd el az adminisztrációs teendőket, egyeztess a könyvelőddel vám- vagy adókérdésekben stb. Fél év alatt összegyűlhettek a felülvizsgálandó dolgok, és végre van elegendő idő a korrekciók elvégzésére, ha szükséges.
Nyáron számba veheted a kitűzött célokat is! Mit terveztél megvalósítani ebben az évben? Ehhez képest hol tartasz most? Ha van még híja, akkor érdemes checkolnod az átlagos eladási árat (ASP), hogy kiszámíthasd, hány tételt kell még szállítanod az értékesítési cél elérése érdekében.
Ha nem vagy képben a megtérülés kapcsán, akkor mindenképpen fontold meg egy olyan eszköz hozzáadását a vállalkozásához, mint például az Inventory Lab. Az Inventory Lab a legkönnyebb, leggyorsabb módja annak, hogy megnézd a tételek jövedelmezőségét.
Az is lehet, hogy túl sok termék ül az polcokon az Amazon raktáraiban. Lassú víz partot most, de az Amazonon ez sajnos nem így működik. Akárhogy is nézzük, a vállalkozásod arról szól, hogy a lehető leggyorsabban eladd a készletedet. Persze könnyen kísértésbe lehet esni, hogy magasabb áron „kitart” a készlet, de vedd figyelembe, hogy minél gyorsabban értékesítesz egy tételt, annál gyorsabban fektetheted be azt a pénzt új készletbe. (Ezzel kapcsolatban a Keepa diagramjainak tanulmányozását javaslom.)
A nyári Amazon stratégia annyiféle lehet, ahány vállalkozás. Ha szeretnél feltenni kérdéseket, itt vagyok, ha pedig a nyarat arra használnád fel, hogy belekezdj az Amazon wholesale-be, javaslom, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, ahol beavatlak az alapokba!