fbpx

Amazon wholesale: legyen 2021 a siker éve!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email
szoke_balazs_amazon_wholesale

Nem kérdés, hogy 2020 elképesztően sikeres év volt az Amazon számára. A világjárvány nagy piaci részesedést és figyelemreméltó eladási számokat hozott az Amazonnak. Az EMarketer becslései szerint a globális e-kereskedelmi platform 2020-ban 38%-ra növelte online eladások arányát, szemben a 2019-es 37,3%-kal. Mi újat hozhat 2021 a piactér számára és mire érdemes felkészülni Amazon wholesale eladóként? Ebben a cikkben ezt a témát járom körül a Forbes és JungleScout kutatásai nyomán.

Az online vásárlási hajlam továbbra is növekedni fog!

Látni fogjuk az Amazon felhasználók és a Prime tagságok folyamatos növekedését, mivel a Covid-19 továbbra is alakítja mindennapjainkat, így az internetes kereskedelem megőrzi kitüntetett helyét. Egyre többen fognak fiókot nyitni az Amazonon, így ebben az évben még fontosabb lesz a tudatos, átgondolt stratégia a wholesale eladók számára, illetve az, hogy hosszútávú célokat tűzzenek ki maguk elé. A verseny ugyan nagy, de ha van minimum egy olyan dolog, amivel ki tudsz tűnni, türelmes vagy és intelligens lépésekkel haladsz előre, csak profitálhatsz az Amazonból – idén is.

Eljön a kriptovaluták ideje?

Korábban az Amazon a volatilitástól és a skálázhatóságtól való félelem miatt elzárkózott a kriptovalutától. Ebben az évben ugyanakkor valószínűsíthető, hogy az Amazon is bevezeti a kriptovalutákat fizetési módként. Kis adalék ezzel kapcsolatban, ami talán megerősítheti, hogy az e-kereskedelmi óriás valóban érdeklődik a téma iránt: a vállalat rendelkezik néhány kriptovaluta domainnel, Jeff Bezos pedig támogatja a Chipper Cash nevű afrikai startupot, melynek révén gyors és egyszerű módon küldhetnek és fogadhatnak pénzt, illetve kriptovalutákat Afrikában, ingyenes transzferekkel és a legalacsonyabb cross-border tarifákkal. Nagyon izgalmas a téma, kíváncsi vagyok, merre haladunk majd 2021-ben ezzel kapcsolatban.

Bevezetésre kerülhet az aznapi szállítás

Az Amazon már alkalmazza azt az eljárást, hogy bizonyos napon szállít/szállíttat ki bizonyos termékeket – bár ez is feltételekhez kötött még –, ugyanakkor a vásárlók azon igényét, hogy a lehető legrövidebb idő (értsd: egy nap) alatt kapják meg a megrendelt termékeket, még nem sikerült kielégíteniük – már a fullfilment szolgáltatások összetettsége miatt sem. A vásárlási minimum nélküli aznapi vagy másnapi kézbesítést a Walmart már bevezette, ez pedig arra ösztönözheti az Amazont, hogy még nagyobb figyelmet fordítson erre a problémakörre 2021-ben. Az Amazon fejlesztéseit ismerve azt gondolom, nem kell sokat várnunk arra, hogy ez a kétségtelenül hasznos dolog bevezetésre kerüljön, illetve szélesebb körben is elterjedtebbé váljon. (Emlékezzünk, már az Amazon is kísérletezik a drónos kiszállítással, mely még pontosabbá, könnyebbé, rövidebbé teheti a kiszállítást.)

Az Amazon-innovációk beépülnek a mindennapjainkba

A fogyasztók mindennapjait az eddigieknél is kényelmesebbé tehetik ebben az évben az olyan okos kiegészítők, mint például az Alexa szemüveg vagy az Amazon új egészség- és wellness tracker alkalmazása, a Halo.

Nagyobb interakció várható a virtuális bemutatótermekkel és az online vásárlásra optimalizált kiterjesztett valósággal. Utóbbinak köszönhetően megtekinthetjük a termékek élethű mását és akár „kipróbálhatjuk” azokat az otthonunkban. Hogy miért van ezekre szükség? Minél valósághűbb a termékek vizualizációja, annál inkább növekszik a fogyasztók bizalma, így még több vásárlás lesz realizálható!

Kína továbbra is uralni fogja az Amazon piacterét

A 2020-as trendeknek megfelelően Kína továbbra is növelheti a harmadik felektől származó részesedését és termékeinek számát az Amazonon. Korábbi cikkeimben már én is írtam az ázsiai országokba (Szingapúr, Dubaj) való terjeszkedés lehetőségeiről, a következőkben Kína is napirendre kerül majd, ahogy még több régió is, így, ha ebben az évben azt tervezed, hogy kijjebb nyitod az ollót és új országba is terjeszkedsz az Amazonon, érdemes továbbra is olvasnod a blogot!

Akármilyen céljaid is vannak az Amazon wholesale kapcsán, most érdemes belevágnod, hiszen a piactér óriási fejlődés előtt áll és várhatóan számos, a vásárlási gyakorlatot egyszerűsítő, gyorsító innovatív fejlesztést vezet be 2021-ben, ami jelentősen javíthatja majd a wholesale eladók növekedési, profitszerzési lehetőségeit. Ha kérdéseid vannak a kezdetekkel kapcsolatban, mindenképp nézd meg ingyenes minikurzusomat! Legyen 2021 a siker éve!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.