fbpx

Amazon Japan: a lehetőségek és a kihívások piactere

Az Amazon a legnépszerűbb e-kereskedelmi platform Japánban. Az értékesítés volumenét tekintve a harmadik legnagyobb Amazon piac az Egyesült Államok és Németország után, illetve Japánnak van a harmadik legnagyobb gazdasága a világon. Csak ezeket a tényeket figyelembe véve az Amazon Japan nagy lehetőségeket rejt magában a nemzetközi terjeszkedésre vágyó wholesale eladók számára. Mielőtt azonban bemutatod termékportfóliódat a japán fogyasztóknak és értékes időt, energiát, erőforrást szentelsz a platformnak, érdemes számba venned az Amazon Japan piactéren való értékesítés előnyeit és hátrányait.

Az Amazon Japan előnyei

1, Amennyiben érdeklődsz a nemzetközi értékesítés iránt, akkor már bizonyára te is tudod, hogy Amazon eladóként könnyű a dolgod, ha össze szeretnéd kapcsolni a fiókjaidat a különböző piacokon. Az Amazon Japan első számú előnye, hogy a kezdéshez nincs szükséged japán jogi személyre, saját bejegyszett japán cégre vagy japán bankszámlára. Ez értelemszerűen felgyorsítja, illetve egyszerűbbé teszi a folyamatokat.

2, Nem titok, hogy felmérések szerint a vásárlók az Amazonban bíznak a leginkább világszerte, ha az e-kereskedelmi platformokról van szó. Vannak azonban olyan országok, ahol az Amazonnak versenyeznie kell egyes lokális piacterekkel – Japánban nem ez a helyzet. A felkelő Nap országában az emberek ismerik és kedvelik az Amazont, aminek egyik oka a piactér nagyvonalú visszatérítési politikája.

3, Ellentétben azzal, amit egyes források állítanak a japán e-kereskedelemmel kapcsolatban, az aznapi vagy másnapi szállítás nem kivitelezhető az országban. Ugyanakkor az is számba veendő, hogy ha egy raktáron lévő terméknek egy hétnél tovább tart a szállítása, az elijesztheti a vásárlókat. Japánnak kiterjedt és kifinomult logisztikai hálózata van, amelynek mérete elősegíti a gyors belföldi szállítást. Összeségében a rendelések teljesítése sokkal gyorsabb, egyszerűbb, hatékonyabb, ha a Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használod Japánban is.

Az Amazon Japan hátrányai

1, Amikor elkezdesz értékesíteni az Amazon Japan platformján, termékeid a versenytársaid termékei mellé kerülnek. Ez nem is csoda, hiszen az Amazon missziója, hogy „a világ leginkább vásárló központú vállalata” legyen. Más szavakkal, az Amazon elsősorban abban érdekelt, hogy a vásárlókat elégedetté tegye, és mi lenne jobb módszer, mint hagyni, hogy a vevők egyszerre lássanak mindent, ami elérhető a piactéren a saját érdeklődési preferenciáik szerint? A globális e-kereskedelmi plarform ezáltal megkönnyíti a vásárlók számára az alternatívák összehasonlítását.

Ez végsősoron előnyös számodra is olyan szempontból, hogy hirdetési költségek nélkül kerülhetsz a látóterükbe, ugyanakkor egy olyan piactéren, mint az Amazon Japan már a méreteiből adódóan is nagy a verseny. Ezzel számolnod kell, de ha kitartasz a céljaid mellett és népszerű a termékportfóliód, valamint sikerül okosan kalkulálnod az áraiddal, profitálhatsz az Amazon Japanból.

2, A japán fogyasztók összességében arra számítanak, hogy az interneten kedvezőbb árakkal találkozhatnak, mint a fizikai üzletekben. Mivel a verseny kiélezett, könnyű bekapcsolódni az árháborúkba, amelyek végső soron egy alsóbb szintű versenyhez vezetnek közted és a többi eladó között.

3, Minden országnak megvannak a maga szabályai és törvényei, amelyeket nincs mese, be kell tartani. Az Amazon Japan piacterén történő értékesítés előtt meg kell ismerned ezeket szabályokat, melyek több esetben elég szigorúak. Például, ha bármilyen elektronikai terméket kívánsz értékesíteni, akkor rendelkezned kell PSE tanúsítvánnyal. A másik termékkategória, melynek értékesítése nagy körültekintést igényel, az az élelmiszer. Japánban, ha élelmiszert árulsz, be kell tartanod az élelmiszer-higiénés törvényt és a vonatkozó jogszabályokat. Továbbá, a japán Amazonon is vannak olyan termékkategóriák, melyek tiltottak, ezekről itt informálódhadsz.

Alapvető adatok, dokumentumok és eszközök az Amazon Japan seller account beállításához

Iratok, okmányok szkennelése – Először be kell szkennelned néhány személyes okmányt, iratot; a személyi igazolványodat, bankszámlakivonatodat, közüzemi számláidat és egy érvényes hitelkártyát – ezeket a Seller Central fogja majd kérni.

Helyi cím – Meg kell adnod egy helyi címet, mert amikor a vásárló visszaküld egy terméket, az közvetlenül oda fog érkezni. (Általában a japánok természetüknél fogva nagyon hűségesek, nem adnak könnyen vissza semmilyen terméket, ha annak minősége jó.) Ha Amazon FBA-t használsz, akkor természetesen könnyebb a dolgod.

Terméklista nyelve – A terméklista japánul jelenik meg, így, ha nem ismered a japán nyelvet, akkor érdemes fordítóhoz, tolmácshoz fordulnod, akik elkészítik a japán nyelvű terméklistádat.

Fontos megjegyzés: Soha ne használd a Google fordítót az angol nyelvű lista japán nyelvre történő fordításához, mert sokszor a robot nem pontosan fordít!

Japán telefonszám és e-mail cím – Rendelkezned kell japán e-mail címmel és telefonszámmal, de csak akkor, ha nem FBA-t használsz. Az FBA ugyanis elvégzi az összes szükséges ügyfélszolgálati teendőt.

Összességében én azoknak tudnám ajánlani az Amazon Japan piacterét, akik kihívásra vágynak és 2021-ben egy nagy vállalást szeretnének eszközölni Amazon wholesale bizniszükben. A japán Amazon sok türelmet, kitartást igényel, de mivel egy dinamikusan fejlődő, potenciális vásárlókkal telített piactérről van szó, mindenképpen érdemes elgondolkodni rajta. Ha pedig az Amazon wholesale alapjai érdekelnek, regisztrálj minikurzusomra, vagy tedd fel kérdéseidet elérhetőségeim bármelyikén!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.