fbpx

Ezért mondanak az eladók igent (vagy nemet) az Amazon wholesale-re

A vállalkozásalapításnak annyi egyedi oka van, ahány vállalkozó. Tapasztalataim alapján az Amazon FBA eladók általában az anyagi függetlenség elérése, a 8-4-ig tartó munkarend felszámolása, a családtagjaikról való gondoskodás vagy a bakancslistás helyekre való eljutás, valamint egyéb egyéni okok (például önismereti, önfejlesztési célok vagy a kíváncsiság) miatt kezdenek bele online bizniszükbe. Ezek az egyéni hajtóerők teszik olyan izgalmassá az Amazonon történő értékesítést; felfedezheted az önálló vállalkozás alapítás örömét és kihívásait, miközben a fejlődés különböző mérföldköveit is megtapasztalhatod.

Ebben a cikkben arról fogok írni a JungleScout felmérését és saját ismereteimet felhasználva, hogy leggyakrabban milyen célok, érvek mentén indították el Amazon wholesale üzletüket az eladók, illetve mik azok okok, amik miatt elhagyták azt. Lássuk!

Kilépés a mókuskerékből

Az Amazon FBA eladók csaknem fele azért kezdett el értékesíteni a piactéren, mert egy új foglalkoztatási forma, illetve az anyagi biztonság elérése volt a célja. Szerettek volna kilépni a mókuskerékből és egy másik szintre helyezni a karrierjüket a saját időbeosztásuk szerint. És igen, a vállalkozóvá válás nem azt jelenti, hogy nem kell többet dolgoznod (sőt!), de ebben a munkarendben a saját timingod szerint léphetsz egyre feljebb és feljebb, teljesen flexibilisen.

Munkavégzés bárhonnan

Noha a jelenlegi időszakban problémás az utazgatás, az Amazon FBA eladók azt is szeretik ebben a vállalkozási formában, hogy akár az úgynevezett digitális nomád életmódhoz is tökéletesen passzol, online tevékenység lévén. Dolgozhatsz akár egy hosszabb vakáció keretében, vagy otthonról, közösségi irodából – sőt, igazából bárhonnan, nem vagy lokációhoz kötve.

Kíváncsiság

A következő nyomós érv az e-kereskedelem iránti kíváncsiság. Az Amazon wholesale modell rengeteg izgalmas lehetőséget rejt magában az újonnan érkezők, de a tapasztalt eladók számára is, hiszen a platform folyamatosan fejlődik, hatékonysága egyre nő, innovatív eszköztára révén pedig az egyik legjobb hely arra, hogy megtanuld az online eladás csínját-bínját.

Tapasztalatszerzés vagy mellékállás

Egyesek csupán keresetkiegészítésként, mellékfoglalkozásként gondolnak az Amazon bizniszükre. Vannak, akik előbb kicsiben szeretnék megtapasztalni a piactér nyújtotta előnyöket és esetleges hátrányokat, és csak ezt követően lépnének a következő szintre, illetve vannak, akik nem akarják elhagyni aktuális munkahelyüket, csak egy kis plusz pénzt szeretnének a konyhára. És tudod mi a tök jó? Hogy az Amazon erre is lehetőséget nyújt. A mellékes bevételből fizetheted tanulmányaidat vagy továbbképzéseidet, egészségügyi kiadásaidat, rendezheted adósságaidat, hozzáadhatsz a nyugdíjalapodhoz és akár megtakarításra is fordíthatod a profitot.

Mindenkinek jár egy kis kényeztetés

A pénzügyi szabadság azonban nem csak a megtakarítások építését vagy az adósságok kifizetését jelenti – egyes Amazon FBA eladókat az motiválja, hogy meg tudnak engedni maguknak, illetve finanszírozni tudnak családjuknak, szeretteiknek drágább dolgokat is; akár egy luxus nyaralást, vagy autót, esetleg ruházatot.

Egy új hobbi felfedezése

Az Amazonon történő értékesítésnek nem kell feltétlenül csak a munkáról szólnia. Léteznek olyan vállalkozók is, akik sok más egyéb bizniszük mellett mintegy hobbiból vágtak bele az Amazonon történő értékesítésbe. És miközben kvázi szórakozásként, időtöltésként tekintenek rá, pénzt keresnek és fejlesztenek valamit, amiből, ha úgy akarják, később egy komoly, akár full-time vállalkozás is lehet.

Most pedig nézzük meg, hogy mik azok a leggyakoribb indokok, amik miatt az Amazon eladók elhagyják a piacteret!

Túl sok az infó és a tanulnivaló

Ami az egyik eladónak inspiráló előny, az a másiknak áthidalhatatlan hátránynak tűnik. Az Amazonosok egy része azt vallja, hogy a szükséges eszközök és információk birtoklása kiemelten fontos tényező a sikerhez a piactéren, amivel én sem tudok vitatkozni. Ingyenesen hozzáférhető minikurzusom éppen ezért született meg: a legfontosabb induló információkat tartalmazza az Amazon wholesale kapcsán. A minikurzus megnézése után el tudod dönteni, hogy ez a vállalkozási forma neked való-e vagy sem.

Ugyanakkor nem mindegy, hogy valaki rendelkezik-e már e-kereskedelmi és esetleges Amazonos tapasztalattal, vagy teljesen kezdő. Akármilyen szinten is vagy, minden felmerülő kérdésedre igyekszem gyakorlatban is azonnal alkalmazható választ, megoldást nyújtani. Hogy mennyi időt, pénzt és energiát fordítasz arra, hogy elsajátítsd az ismereteket és fejlődjön a bizniszed, az egyéni preferenciádtól függ.

Az online értékesítés túl időigényes (vagy a profit nem jön elég gyorsan)

Nem minden eladónak van ideje az Amazon FBA vállalkozás bővítésére a többi teendője mellett. A JungleScout felméréséből kiderült, hogy valójában az eladók mindössze 18%-a tölt heti 40 órát vállalkozásának fejlesztésével. A legtöbben (54%) a teljes vagy részmunkaidős foglalkozásuk mellett működtetik Amazon üzletüket, 57%-uk heti 20 óránál kevesebbet tölt az FBA-val. 13% minden nap alig több mint fél órát tevékenykedik a platformon. Ez a rugalmasság az, ami miatt az Amazonon történő értékesítés nagyszerű lehetőség azoknak is, akik karriert váltanak vagy mellékes keresetre vágynak, ahogy ezt fentebb is írtam.

Az viszont tény, hogy mint minden új vállalkozáshoz, az Amazonhoz is idő- és pénzbefektetés szükséges, de ennek mértéke változó. Az is magától értetődő, hogy a profit nem másnapra érkezik – akármennyi időt, pénzt fordítasz az üzletedre, ahhoz, hogy hosszabb távon is sikereket könyvelhess el, türelmesnek kell lenned. De azt gondolom, ez nem csak az Amazon FBA-val van így, hanem bármilyen újonnan indított üzlettel.

Óriási a verseny az Amazonon

Egy korábbi cikkemben már írtam arról, hogy szinte ma már mindenki ismer valakit, aki Amazon FBA-val foglalkozik, a platform egyre népszerűbbé válik, ez letagadhatatlan. Ugyanakkor én még mindig azt vallom, hogy a piactér nem elég versenyképes. Hogy miért? Igaz, hogy napi szinten rengeteg eladó csatlakozik az Amazonhoz, de a regisztrálók száma nem képes lépést tartani azzal, hogy milyen gyorsan növekszik a e-kereskedelmi óriás. Továbbá sok, a piactéren értékesítő sajnos nincs tisztában azzal, hogy mi a célja és hogy mit is csinál valójában. Ez azt jelenti tehát, hogy az Amazonnak több olyan értékesítőre van szüksége, akik tisztában vannak a céljaikkal és van kézzel fogható stratégiájuk a jövőre nézve.

Ha szeretnél még többet megtudni az Amazon wholesale modell működéséről és kihasználnád a Q4 elsöprő profittal kecsegtető időszakát, keress elérhetőségeimen vagy regisztrálj ingyenes minikurzusomra, hogy akár MOST belevághass!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.