A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével az Amazon fejlett értékesítési stratégiáinak hatékony alkalmazása kulcsfontosságú lesz ahhoz, hogy tőkeerősen zárd a 2020-as évet. Bár az év legnagyobb kereskedelmi bevételét hozó eseményekig még kevesebb egy hónap van, az Amazon FBA eladóknak már most érdemes megkezdeniük az előkészületeket. Mutatom, mikre figyelj oda, hogy sikeres legyen az idei Black Friday számodra is!
Végezz kutatást, olvass a korábbi évek trendjeiről!
Ez az év más, mint a többi, ezt mindannyian tudjuk, ahogyan azt is, hogy a COVID-19 járvány elterjedésével az online lebonyolított értékesítési ügyletek száma óriásit ugrott felfelé világszerte. Egyfajta minta azonosítása a tavalyi történések analizálásával azért adhat fogódzót számodra is: tekintsd át az elmúlt évek Black Friday trendjeit, az árképzési metódusokat, a legmenőbb termékek listáját, hogy mikor itt az idő, felkészülten vághass bele!
Ellenőrizd a készletedet!
Ügyelj arra, hogy a készletszinted elég magas legyen ahhoz, hogy lépést tudj tartani a várható nagyszámú kereslettel a Black Friday időszakában. Ugye te sem szeretnéd, ha azt kellene mondani a vásárlóknak, hogy a kívánt termékek nincsenek raktáron? Fontos azonban az is, hogy ne ess túlzásokba, hiszen a felesleges készletfelhalmozással pénzt veszíthetsz.
Tartsd magasan a nyereségi rátád!
A tételek árát úgy állítsd be, hogy a lehető legnagyobb profitot érhesd el. Az Amazon Black Friday és Cyber Monday ajánlatok olyan alacsony árakat kínálhatnak, hogy az befolyásolhatja a haszonkulcsodat. Ezért fontos olyan értékeket meghatározni, amelyek kiemelkedőek lesznek a versenytársak körében is. Ne vidd le túl alacsonyra az áraidat, inkább gondolkodj hosszútávon: vezess be kuponokat, egyet fizet kettőt vihet ajánlatokat, speciális promóciókat, giveawayeket, kisebb ajándékokat, melyek segítenek abban, hogy valóban elkötelezett vásárlókat szerezz. Olyanokat, kik nem csak a kedvezményes időszakokban szavaznak neked bizalmat.
Ajánlj fel ingyenes kiszállítást!
November végén az Amazonon böngészők tudatalattija ekörül forog: „Minden szuper árakon lehet az enyém!” Érdemes olyan kihagyhatatlan ajánlatokkal előállnod, amikre a vásárlók egyszerűen nem tudnak nemet mondani. Ha meghirdetsz egy szuper kedvezményt, amihez hozzácsapsz egy ingyenes kiszállítást is, a vásárló azt fogja érezni, hogy még, még, még többet kap, vagyis te sokkal többet adsz neki, mint mások, így valószínűleg melletted, a te terméked mellett fog dönteni.
Használd ki az árukapcsolás nyújtotta előnyöket!
Az Amazonon több olyan termék szerepel, amelyek kiegészítik egymást, így a Black Friday tökéletes alkalom arra, hogy egy egyszeri „kombinált” csomagot állíts össze. Sőt, ha egymást esztétikailag, funkcionálisan támogató, releváns termékeket kínálsz együtt százalékos kedvezménnyel, az szinte biztos, hogy még inkább felkelti a vásárlók figyelmét.
Gondolj a Black Friday előtti és utáni időszakra is!
Biztosan veled is szembe jött már ilyen-olyan csatornákon, hogy a multik legtöbbször a Black Friday előtt hetekkel vagy akár egy hónappal elkezdenek különböző ajánlatokkal élni vásárlóik felé. Van, aki lightosabb, van, aki merészebb kedvezményeket hirdet, sőt, egyesek a Black Friday utánra is tartogatnak muníciót. A tudatosabb Amazon eladók tehát gondolnak a Black Friday előtti, alatti és utáni értékesítési trükkökre, akciókra is.
Ha konkrét kérdéseid vannak a fenti téma kapcsán, ne habozz feltenni őket elérhetőségeim valamelyikén. Ha pedig azon gondolkodsz, hogy itt az ideje belevágni az Amazon FBA bizniszbe, ingyenes minikurzusomat ajánlom figyelmedbe!