fbpx

Black Friday az Amazonon – készen állsz?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

A Fekete Péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, használata 2009-re vált általánossá. Az Amazonnál szinte már a kezdetek óta többnapos ez a kiemelt értékesítési esemény, amelyet a kereskedők Szent Gráljaként is emlegetnek. Ráadásul 2018-ban bejött a képbe a Cyber Monday, ami nem sokkal később globálissá vált óriási népszerűségének köszönhetően. A Black Friday az Amazonon egy különösen fontos időszak, így érdemes átnézned, hogy mindenre felkészültél-e a Fekete Péntek kapcsán. Ehhez hozok most egy kis segítséget, elő a checklisteket!

A Statista adatai alapján vélhetően az amerikai emberek 15%-kal többet vásárolnak idén, mint 2020-ban. Tehát körülbelül 35 milliárd dollárt költenek, ennek legalább egyharmadát valószínűleg az Amazonon. Minden jel arra mutat azonban, hogy a vásárlási kedv nemcsak az Egyesült Államokban, de a világ többi részén is élénkebb lesz, mint tavaly.

Olvass a korábbi évek trendjeiről és maradj résen!

Ahogy fentebb is említettem, a Black Friday az Amazonon ebben az évben más lesz, mint tavaly és az azt megelőző években. Az emberek egyre többet vásárolnak online – immár szinte mindent a neten szereznek be. Egyfajta minta azonosítása a tavalyi, illetve korábbi évek történéseinek analizálásával azért adhat fogódzót számodra is: tekintsd át az elmúlt évek Black Friday trendjeit, az árképzési metódusokat, a legsikeresebb termékek listáját. Még mindig nem késő néhány kisebb-nagyobb deallel előállni!

A készlet kulcsfontosságú

Ügyelj arra, hogy a készletszinted elég magas legyen ahhoz, hogy lépést tudj tartani a várható nagyszámú kereslettel a Black Friday időszakában. Ugye te sem szeretnéd, ha azt kellene mondani a vásárlóknak, hogy a kívánt termékek nincsenek raktáron? Fontos azonban az is, hogy ne ess túlzásokba, hiszen a felesleges készletfelhalmozással pénzt veszíthetsz. Mostanra már valószínűleg túl vagy a készletbeszerzésen, de érdemes még egyszer átfutni a tételeken, hogy minden rendben van-e.

Optimalizáld a nyereségi rátát!

A Black Friday az Amazonon akkor lehet igazán sikeres, ha a nyereségi rátád optimális. Ezt úgy állítsd be, hogy a lehető legnagyobb profitot érhesd el. Az Amazon Black Friday és Cyber Monday ajánlatok olyan alacsony árakat kínálhatnak, hogy az befolyásolhatja a haszonkulcsodat. Ezért fontos olyan értékeket meghatározni, amelyek kiemelkedőek lesznek a versenytársak körében is. Ne vidd le túl alacsonyra az áraidat, inkább gondolkodj hosszútávon: vezess be kuponokat, egyet fizet kettőt vihet ajánlatokat, speciális promóciókat, giveawayeket, kisebb ajándékokat, melyek segítenek abban, hogy valóban elkötelezett vásárlókat szerezz. Olyanokat, akik nem csak a kedvezményes időszakokban szavaznak neked bizalmat. Hiszen az Amazon wholesale nem sprint, sokkal inkább hosszútávfutás!

Ingyenes kiszállítás? Miért ne?

A Black Friday az Amazonon a kihagyhatatlan ajánlatokról szól. Ilyenkor az emberek gondolatai ekörül forognak: „Minden szuper árakon lehet az enyém!” Érdemes olyan dolgokkal előállnod, amikre a vásárlók egyszerűen nem tudnak nemet mondani. Ha meghirdetsz egy szuper kedvezményt, amihez hozzácsapsz egy ingyenes kiszállítást is, a vásárló azt fogja érezni, hogy még, még, még többet kap. Ezáltal te sokkal többet adsz neki, mint mások, így valószínűleg melletted, a te termékeid mellett fog dönteni.

Használd ki az árukapcsolás nyújtotta előnyöket!

Az Amazonon több olyan termék szerepel, amelyek kiegészítik egymást, így a Black Friday tökéletes alkalom arra, hogy egy egyszeri „kombinált” csomagot állíts össze. Sőt, ha egymást esztétikai vagy gyakorlati szempontból támogató, releváns termékeket kínálsz együtt százalékos kedvezménnyel, az szinte biztos, hogy még inkább felkelti a vásárlók figyelmét.

Black Friday az Amazonon – gondolj az akciók utáni időszakra is!

Biztosan veled is szembe jött már ilyen-olyan csatornákon, hogy a multik legtöbbször a Black Friday előtt hetekkel vagy akár egy hónappal elkezdenek különböző ajánlatokkal élni vásárlóik felé. Van, aki lightosabb, van, aki merészebb kedvezményeket hirdet, sőt, egyesek a Black Friday utánra is tartogatnak muníciót. A tudatosabb Amazon eladók tehát gondolnak a Black Friday előtti, alatti és utáni értékesítési trükkökre, akciókra is.

Ha konkrét kérdéseid vannak a Black Friday az Amazonon téma kapcsán, ne habozz feltenni őket elérhetőségeim valamelyikén. Ha pedig azon gondolkodsz, hogy itt az ideje belevágni az Amazon FBA bizniszbe, ingyenes minikurzusomat ajánlom figyelmedbe!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Szólj hozzá

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében. A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Nyilatkozatban foglaltakat.