fbpx

Profittermelés az Amazonon: mennyit keresnek az eladók?

profittermeles az amazonon_amazon wholesale_szoke balazs

Tudtad, hogy az új Amazon eladók átlagosan 42 ezer dollár éves nyereséget realizálnak? De mi kell ahhoz, hogy beinduljon a profittermelés az Amazonon, és mit tehetnek az új eladók annak érdekében, hogy minél előbb hasznot termeljenek? A Jungle Scout legújabb jelentése nyomán most ennek járok utána.

Irány az Amazon! Oké, de miért is?

A kutatás alapján az új (1-2 éve regisztrált) eladók csaknem fele azért értékesít a globális e-kereskedelmi platformon, mert ezáltal a saját főnöke lehet. Minden ötödik új eladó extra jövedelmet keres meglévő keresetének kiegészítésére. Mások rugalmasságra vágynak, hogy bárhonnan, akár a tengerpartról is dolgozhassanak, vagy bejárhassák a világot, miközben pénzt keresnek.

A kezdő eladók egyharmadának pedig az a célja, hogy sikeres vállalkozó legyen, és úgy gondolja, hogy ehhez az Amazon kiváló lehetőséget teremt számára.

Profittermelés az Amazonon: mennyi az annyi?

Bár számos különböző módszer létezik az Amazonon történő értékesítésre, a leggyakrabban használt rendszer a Fulfillment by Amazon (FBA).

Mint minden más vállalkozás, az Amazon is bizonyos költségeket és díjakat von maga után az eladó részéről, de az FBA olyan szinten leegyszerűsíti a folyamatokat, hogy a legtöbben ezt a megoldást választják. Képzeld csak el, hogy a listázáson és a raktárba küldésen kívül szinte semmit sem kell csinálnod az értékesítési folyamatban: az adminisztrációt, teljesítést, visszaküldések/visszatérítések kezelését stb. mind az Amazon végzi el helyetted.

Na, de jöjjenek a számok!

A legtöbb Amazon eladó havonta legalább 1000 dollárt keres, míg egyes „szupereladók” havi 250 000 dollárt tesznek zsebre. Gondolj csak bele, ez éves szinten 3 millió dollárt tesz ki!

Az Amazon eladók közel fele (44%) havi 1000-25 000 dollárt könyvel el, ami 12 000 és 300 000 dollár közötti éves árbevételt jelenthet. Minden ötödik eladó (19%) havi 25 000–250 000 dollárt keres, vagyis évente 300 000–3 000 000 dollár közötti összeget termel ki. Az Amazonon értékesítők további 6%-a havi árbevétele meghaladja a 250 000 dollárt.

Az eladók mindössze 26%-a realizál 1000 dollár alatti összeget havonta, 4%-uk pedig nem ismeri havi eladásait.

Attól még, hogy új vagy az Amazonon, még lehetsz sikeres!

Az Amazonban azt szeretem leginkább, hogy, ha okos döntéseket hozol, viszonylag gyorsan érhetsz el sikereket. Akár úgy is, hogy kezdetben kisebb készletet tartasz fent, majd fokozatosan haladsz előre.

A bevezetőben jegyzett kutatás szerint öt Amazon eladóból kettő (43%) éri el a 100 000 dollár feletti értékesítést:

  • 100 000-500 000 USD: 16%
  • 500 001–1 000 000 USD: 8%
  • 1 000 001-5 000 000 USD: 8%
  • 5 000 001-10 000 000 USD: 4%
  • 10 000 001–50 000 000 USD: 4%
  • Több mint 50 000 000 USD: 3%

Bár az értékesítés összege gyakran az egészséges Amazon üzlet erős mércéje, nem fest teljes képet arról, hogy egy eladó mennyi pénzt visz haza ténylegesen. Térjünk tehát rá a profittermelés az Amazonon topikra!

Mennyi pénz landol az Amazon eladók zsebében valójában?

Minél magasabb a haszonkulcs, annál jobb, de a kisvállalkozások gyakran küzdenek a nyereségesség eléréséért az első néhány évben. Ezzel szemben az Amazon eladók viszonylag magas haszonkulccsal működnek.

  • Az eladók több mint kétharmada (68%) nyilatkozta azt, hogy 10%-nál magasabb haszonkulcsot realizál
  • 36%-uk tapasztal 20% feletti profitot
  • 8% még nem ért el nyereséget, további 8% pedig nem tudott információkat adni ezzel kapcsolatban

A nyereség olyan tényezők alapján változik, mint az értékesítési volumen és az üzleti költségek éves szinten.

Mennyi ideig tart nyereségessé válni az Amazonon?

A profittermelés az Amazonon nem máról holnapra történik, ugyanakkor a válaszadók többsége (64%) azt mondta, hogy az értékesítés első évében már nyereséges volt. A többi e-kereskedelmi modellel összehasonlítva az Amazonon sokkal gyorsabban lehet hasznot termelni. Nézzünk ennek kapcsán is egy statisztikát a piactéren értékesítők válaszai alapján:

  • Nyereség 3 hónapon belül: 20%
  • 3-6 hónapon belül: 17%
  • 6 hónapon belül-1 éven belül: 23%
  • 1-2 éven belül: 16%
  • több mint 2 éven belül: 4%

Az új eladók több mint fele (58%) is nyereséges volt az első évben, de a többiek sem panaszkodhatnak:

  • Profittermelés 3 hónapon belül: 14%
  • 3-6 hónapon belül: 17%
  • 6 hónapon belül-1 éven belül: 27%

Mennyi pénzre van szükség az Amazonon történő értékesítés megkezdéséhez?

Az Amazonon történő értékesítés sokak fejében megfordul, ami a fentiek tükrében nem is csoda. Ugyanakkor többen élnek abban a hitben, hogy ez túl sok pénzbe kerül. Való igaz: az, amit beleteszel, befolyásolja azt, amit kiveszel belőle – és most nem feltétlenül csak az anyagiakról beszélünk. Sokszor más tényezők dominálnak a sikerhez vezető úton: idő, energia, a döntések megalapozásához szükséges adatok ismerete, vagy egyszerűen a pozitív mindset.

Valójában a legsikeresebb Amazon eladók több mint ötöde (27%) legfeljebb 500 dollárt költ az induláskor. Összességében a legtöbb eladó (58%) kevesebb, mint 5000 dollárt fordít az Amazonon történő értékesítés megkezdésére, és 28%-uk kevesebb, mint 1000 dollárt. Nézzük a többieket:

  • Induláskor kevesebb mint 500 USD: 18%
  • 500–1 000 USD: 10%
  • 1 001–2 500 USD: 12%
  • 2 501–5 000 USD: 18%
  • 5 001–10 000 USD: 14%
  • Több mint 10 000 USD: 22%

Mire költik ezeket a pénzösszegeket? Általában a kezdeti költségek magukban foglalják a termék beszerzését (beleértve a mintákat is), a piactér díjait és promócióit stb. (Itt többet olvashatsz arról, hogy konkrétan mennyibe kerül az Amazon biznisz elindítása.)

Érdekes tény, hogy nem kell sokat költened ahhoz, hogy sikeresen értékesíts az Amazonon, és gyakran a kisebb indulótőke korrelál a nagyobb sikerrel. Hogy hogyan?

Azok az eladók, akik kevesebb, mint 500 dollárt költenek Amazon vállalkozásukra:

  • A listájukat élőben az Amazonon kapják meg azok előtt, akik többet költenek; 59%-uk 6 héten belül aktívan értékesít, szemben a magasabb összeggel operáló eladókkal
  • Az alacsonyabb ráfordítással rendelkező eladók 40%-a arról számolt be, hogy kevesebb mint 3 hónap alatt nyereséges lett, szemben a többet költők legfeljebb 24%-ával
  • A kisebb összeggel működő eladók szilárd haszonkulccsal rendelkeznek; 73%-uk azt nyilatkozta, hogy a haszonkulcsuk 10%-nál magasabb, 24%-uk pedig azt, hogy ugyanez az érték 25%-nál magasabb.

*magasabb összeg = 501-1000 dollár

Jól hangzik, belevágnék. Mennyit kell foglalkoznom vele?

Általánosságban elmondható, hogy az Amazon eladóknak nem kell sok időt tölteniük vállalkozásukkal. A legtöbben (59%) hetente kevesebb, mint 20 órát foglalkoznak vele, 17%-uk pedig minden nap alig több mint 30 percet. Nézzük meg ezeket a számokat is részletesebben:

  • Kevesebb, mint 4 óra hetente: 17%
  • 4-10 óra: 22%
  • 11-20 óra: 21%
  • 21-30 óra: 16%
  • 31-40 óra: 9%
  • 41-50 óra: 7%
  • 51-60 óra: 4%
  • Több mint 60 óra: 6%

Valójában a legtöbb időt a vállalkozás kezdeti szakaszában töltik az Amazonon az eladók. Miután megtalálták a piaci rést és ezzel együtt az eladásra szánt termékeket, az üzlet fenntartása már általánosságban kevesebb időt igényel. (Bár mindez egyéni döntés és választás kérdése.)

Bárcsak korábban belevágtam volna!”

A felmérés szerint az eladók 66%-a vélekedik úgy, hogy bárcsak korábban kezdte volna el az értékesítést az Amazonon. Ugyanakkor sosem késő belevágni!

„Csak kezdd el! A tökéletesség a profit ellensége.” – vallják többen. És igen, attól még, hogy nem megy minden flottul, nincs minden a kezedben, meg tudod tenni az első lépéseket. Ne feledd, ha meg sem próbálod, sosem fogod tudni, mit értél volna el, ha elindulsz ezen az úton!

Nem tagadom, első körben sok dolog bonyolultnak tűnik majd. Az eladók 68%-a szerint az Amazonos értékesítés némi erőfeszítést igényel, és nem a „gyors meggazdagodás” szinonimája. De, aki komolyan gondolja, az szán időt és energiát az építkezésre, ami később a siker záloga lesz.

A jó pap is holtig tanul, ahogyan a legtöbb, évek óta a piactéren értékesítő eladó is folyamatosan fejleszti az üzletét. Ahhoz, hogy a profittermelés az Amazonon fenntartható legyen, érdemes hosszútávon gondolkozni.

A kutatásban résztvevő eladók szerint az elsődleges tényezők, amelyek hozzájárulnak a nyereségességéhez, az, hogy van idejük, energiájuk vállalkozni, és rendelkeznek a megfelelő erőforrásokkal, eszközökkel és információkkal.

Ha nem tudod, kihez fordulj Amazon wholesale vállalkozásod elindítása előtt, keress bizalommal, ha pedig szeretnél képbe kerülni az alapokkal kapcsolatban, regisztrálj ingyenes minikurzusomra!

Szőke Balázs

Szőke Balázs

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj elsőkézből a hírekről és további hasznos tartalmakról az internetes kereskedelem témakörében.