Az Amazon eladók többségének célja a nemzetközivé válás, ami érthető is, hiszen az Amazon Global révén az e-kereskedelmi vállalkozók előtt szó szerint kinyílik a világ, ami magával hozza a profit növekedését, az üzlet kiszélesítését. Egyesek azonban (egyelőre vagy egyáltalán) nem szeretnének a külföldi piac felé nyitni és kockáztatni az erőforrásaikat.
Tény és való, hogy a nemzetközi értékesítés komoly dolog. Erre az elmúlt hónapokban konkrét példákon keresztül világítottam rá, amikor az Amazon egyes piacait mutattam be cikkeimben. Hogy neked való-e a terjeszkedés és tudsz-e sikereket elérni más országok Amazon felületein, az sok mindentől függ: a célpiactól, a termékportfóliódtól, a vállalkozói mindsetedtől, a versenytársak számától stb. Nem gondolom egyébként, hogy minden Amazon eladónak reális a nemzetközi piacokon való sikeres szereplés, hiszen sokan sokfélék vagyunk. Csak azért, mert másoknál ezt láttad, nem biztos, hogy számodra is ideális. Kezdetben inkább arra törekedj, hogy alaposan megismerd a platformot, felmérd a konkurenciát, kialakítsd a megfelelő termékkínálatot és megszilárdítsd a vállalkozásodat.
Ebben a cikkben az Amazon Global legfontosabb jellemzőit mutatom be, hogy könnyebben átlásd, hogy sikeres tudsz-e lenni nemzetközi szinten.
Amazon Global: miről is van szó?
Az Amazon 2015-ben indította saját globális értékesítési programját, amely azóta több mint 30 000 eladót vonzott világszerte.
Az Amazon Global segítségével az e-kereskedelmi óriás célja a nemzetközi online értékesítési tevékenységek egyszerűbbé, átláthatóbbá tétele azáltal, hogy az eladók számára kényelmes és könnyen használható platformot kínál.
A más országokban történő eladás általában sok plusz feladattal jár, beleértve a papírmunkát, a vámkezelést, a fizetési kötelezettségeket és logisztikai teendőket. Ezt az Amazon igyekszik leegyszerűsíteni. A logisztikával kapcsolatban jó hír, hogy az Amazon Global az FBA eladók számára is elérhető, így a vállalat rengeteg terhet levesz a válladról a teljesítésekkel, szállítással, ügyfélszolgálattal kapcsolatban is.
Az Amazonnak többszáz millió vásárlója van világszerte, a legkorszerűbb nemzetközi logisztikát kifejlesztő e-kereskedelmi platform segítségével így lehetőséged van arra, hogy eljuthass ehhez a rengeteg vevőhöz, bárhol is vagy te vagy vannak ők helyileg. Nézzük, milyen piacokra tudsz lépni, ha úgy döntesz, belevágsz!
Amerika: Amazon.com, Amazon.ca, Amazon.com.mx, Amazon.com.br
Európa: Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it, Amazon.es, Amazon.nl, Amazon.pl, Amazon.se,
Ázsia-Csendes-óceán: Amazon.co.jp, Amazon.in, Amazon.com.au, Amazon.sg
Közel-Kelet: Amazon.ae, Amazon.com.tr
Mielőtt elkezded: követelmények az egyes Amazon régiókban
Mivel az Amazon nemzetközi területeken működik, be kell tartanod az adott régiók szabályait és előírásait az e-kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatban. Lássuk, melyek ezek!
Észak-amerikai piactér: USA, Kanada és Mexikó
Ahhoz, hogy értékesíthess Amazon eladóként ebben a régióban, meg kell adnod bizonyos adózási információkat, rendelkezned kell bankszámlával, érvényes hitelkártyával és telefonszámmal. Bizonyos esetekben hitelkártya-kivonat, bankszámlakivonat, személyi igazolvány vagy útlevél is szükséges lehet.
Európai piactér: Németország, Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Hollandia, Svédország, Lengyelország
Az észak-amerikai piactérhez hasonlóan az európai piac is megköveteli az Amazon eladóktól, hogy adják meg telefonszámukat, adózási adataikat, bankszámlájukat és érvényes hitelkártyájukat. A rendszer további dokumentumokat is kérhet. Ne feledd, csak egyszer kell regisztrálnod az Amazon bármelyik európai piacterén, hogy eladhass más európai országok piacain is.
Ázsia-Csendes-óceán: Japán, Szingapúr, Ausztrália, India
A japán piacra vonatkozó követelmények hasonlóak a fent említett két régióéhoz. A hitelesítési folyamathoz azonban az eladóknak a fényképes azonosítási folyamat részeként vagy útlevelet, vezetői engedélyt vagy fényképes lakossági igazolványt kell benyújtania. Szükséges továbbá egy 180 napon belül kiállított bankszámlakivonat is. Ez lehet hitelkártya kivonat, internetes banki számlakivonat, megtakarítási számla betétkönyv vagy egyenleg igazolás.
Az ausztrál piacon érvényesülni kívánó eladóknak először be kell nyújtaniuk az észak-amerikai piacnál már említett dokumentumokat. Szükség lehet még személyi igazolványra, útlevél, bank- vagy hitelszámla kivonatok másolataira is. Ugyanez vonatkozik azokra is, akiknek az Amazon Singapore a cél.
Közel-keleti piactér: Egyesült Arab Emírségek, Törökország
Hasonlóan a legtöbb országhoz vagy régióhoz, fiókod Amazon United Emirates-nél történő beállításához érvényes hitelkártya, telefonszám és adóinformációk benyújtására lesz szükség. Ezen túlmenően az eladóknak olyan dokumentációkat is be kell nyújtaniuk, mint például útlevél, személyi igazolvány, bank- vagy hitelszámla-kivonat, útlevél vagy egyéb nemzeti igazolvány másolatai.
Hogy teljes képet kapj a szükséges dokumentumokról, látogass el erre az oldalra!
Egyszerű lépések ahhoz, hogy sikereket érj el az Amazon Global platformjain
- Határozd meg az eladni kívánt termékeket és azt, hogy hol szeretnéd értékesíteni azokat
Az első lépés magától értetődik. Kutass a témában, olvass az egyes piacokról és ismerd meg az Amazon Global Selling programot! A siker növelése érdekében el kell döntened, hová kívánod összpontosítani erőforrásaidat és milyen elemeket szeretnél bevezetni az adott piacra. Készíts stratégiát, figyeld a trendeket, légy résen! Az első pár hét szóljon a felkészülésről!
- Készítsd el a listádat!
Miután eldöntötted, melyik piactéren vagy régióban szeretnél értékesíteni, nincs más hátra, el kell készítened a listát. A lista felvételekor ügyelj arra, hogy rövid és tömör legyen az adatlapod! Ha szükséges, fordítsd/fordíttasd le a listát a régió nyelvére!
- Jöhet a teljesítés és szállítás kérdésköre!
Mivel nagy valószínűséggel külföldi vásárlók fognak rendelni tőled, megbízható szállítási és teljesítési módot kell biztosítanod számukra. A legtöbb esetben az Amazon FBA az ideális megoldás a nemzetközi megrendelések esetében is.
- Készülj fel a visszatérítésekre!
Ahhoz, hogy a vásárlók elégedettek legyenek és máskor is hozzád forduljanak, nagyon fontos, hogy a visszatérítések, visszaküldések terén is kikezdhetetlen légy. Szerencsére, ha az Amazon FBA-t használod, a rendszer ezt is megoldja helyetted.
Ha további kérdéseid adódnának az Amazon Global kapcsán, keress bizalommal, ha pedig most készülsz megnyitni Amazon wholesale seller accountodat, regisztrálj ingyenes minikurzusomra, melyben sok hasznos tanácsot adok neked az alapokról!